روح الله خدابنده لو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۱۰ هزار و ۴۵۵ پرونده مددکاری در حوزه معاونت اجتماعی بهزیستی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۹۳ پرونده فعال است.

خدابنده لو افزود: معاونت اجتماعی بهزیستی، مسوول ارائه و انجام برنامه های خدمات اجتماعی مانند قادرسازی افراد و گروه هایی است که بنا به دلایل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و فرهنگی از روال عادی زندگی بازمانده و در وضعیت اضطراری قرار دارند.

وی اضافه کرد: اهداف این معاونت شامل توانمندسازی جامعه تحت پوشش سازمان، توسعه ارائه خدمات سازمان به افراد در معرض آسیب، توسعه خدمات بیمه ای برای افراد تحت پوشش و افزایش کیفیت ارائه خدمات به آنهاست.

به گفته این مسوول، گزارش پوشش جغرافیایی ارائه خدمات، ارتقای حضور سازمان در سیاستگذاری های مرتبط با آیین و لوایح بهزیستی، تقویت و توسعه فرهنگ فرزندخواندگی و تقویت حضور افراد تحت پوشش در برنامه های فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری از دیگر اهداف این معاونت است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر یک هزار و ۳۴۷ دانش آموز و ۱۰۹ دانشجو تحت حمایت معاونت اجتماعی بهزیستی استان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.

خدابنده لو افزود: با توجه به وظایف قانونی سازمان بهزیستی در حمایت و رسیدگی به امور مددجویان و توانخواهان تحت پوشش و لزوم توجه ویژه به جذب مشارکت های مردمی، ضروری است که با بهره گیری از توان آحاد جامعه از طریق جذب کمک ها و حمایت های مادی و معنوی عامه مردم و خیرین شرایط رشد و بالندگی معنوی، اجتماعی و اقتصادی جامعه هدف بهزیستی فراهم آید.

source