در روز ملی فرزندخواندگی، کودکان برای قدردانی آمده‌اند

کودکانی که تا چندی پیش در مراکز بهزیستی زندگی می‌کردند، امروز به‌واسطه حمایت‌های مجتمع قضایی و همکاری بهزیستی، صاحب خانه و خانواده شدند و در آغوش گرم والدین روزهای پر از شوق و کودکانگی خود را سپری می‌کنند. در کنار خواهر و برادرهایشان سرگرم بازی می‌شوند و به معنای واقعی کلمه بچگی می‌کنند.
این کودکان به مناسبت روز ملی فرزندخواندگی که متعلق به آنهاست به مجتمع قضایی شهید مطهری آمده‌اند تا با لبخندها وشیطنت‌هایشان با همان زبان بی‌زبانی از کسانی تقدیر کنند که شرایط و مسیر خانواده‌دار شدن آنها را تسهیل کرده‌اند.
تقدیر از حامیان قضایی فرزندخواندگی

شاید ذهنیت همه ما بر این باشد که طی کردن مسیر فرزندخواندگی، بسیار سخت، طاقت‌فرسا و خسته کننده است، درحالیکه خانواده‌ها  در این جلسه از خاطرات شیرین روزهایی می‌گفتند که به بهزیستی و دادگاه مراجعه می‌کردند و در هر دو مکان با روی گشاده، برخورد مناسب و بدون معطلی کارشان راه می‌افتاده است. از شیرینی و برکت حضور این کودکان در زندگی‌شان می‌گفتند. اینکه نمی‌دانند چطور و چگونه از رزق و روزی و برکت گرفته تا آرامش، حالِ خوب، شادمانی و… فضای زندگی‌شان را تسخیر کرده است. همه را از برکتِ قدم‌های این کودکان و حضورشان در زندگی خود می‌دانستند. از وابستگی شدید قلبی، از دلخوری‌شان به هنگامی که دیگران برچسب “فرزندِ زیستی نبودن” به کودک آنها اطلاق می‌کنند، می‌گفتند. در این دیدار خانواده‌های فرزندپذیر به حضور محترم سرپرست مجتمع قضایی شهید مطهری گلایه می‌کردند که چرا باید در شناسنامه فرزندشان قید شود که این شناسنامه به حکم دادگاه برای کودک تنظیم گردیده که همه با دیدن آن شناسنامه متوجه شوند که کودک، فرزند زیستی آنها نیست و فرزندخوانده است. اینکه به هنگام ثبت‌نام کودک در مهدکودک، شناسنامه او را به مهد نبرده‌اند تا هیچکدام از مسئولین و مربیان متوجه نشوند که کودک آنها فرزندخوانده است و برچسبی بر کودکشان اطلاق شود.

در نهایت، حجت الاسلام ابراهیمی ثالث سرپرست مجتمع قضایی شهید مطهری عنوان کردند که مصلحت کودکان در تمام امور باید رعایت شود و اگر مشخص شود قید موضوع فرزندخواندگی در شناسنامه به مصلحت کودک نیست، قطعا پیگیری‌های بعدی جهت حذف این عنوان از شناسنامه کودک انجام خواهد گرفت.

تقدیر از حامیان قضایی فرزندخواندگی

 

source