سرشار از مواد مغذی

خواص کره بادام زمینی ناشی از محتوای سرشار ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌های آن است:

ارزش غذایی دو قاشق غذاخوری (32 گرم) کره بادام زمینی طبیعی

کالری 190
پروتئین 8 گرم
چربی 16 گرم
کربوهیدرات 7 گرم
فیبر 3 گرم
شکر 1 گرم
ویتامین E 60 درصد از ارزش روزانه (DV)
نیاسین (ویتامین B3) 84 درصد از DV
منگنز 65 درصد از DV
ویتامین B6 29 درصد از DV
فولات 18 درصد از DV
منیزیم 37 درصد از DV
مس 56 درصد DV

کره بادام زمینی همچنین سرشار از بیوتین و حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین B5، آهن، پتاسیم، روی و سلنیوم است.

بیشتر بخوانید: میزان پروتئین کره بادام زمینی چقدر است؟

کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی حاوی چربی‌های سالم به نام اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع است. در صورتی که این چربی‌ها را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید، به کاهش احتمال افزایش وزن کمک می‌کنند. غذاهایی مانند کره بادام زمینی که سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر هستند، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری ایجاد می‌کنند.

خواص کره بادام زمینی برای زنان

مصرف کره بادام زمینی به ویژه از سنین پایین، ممکن است خطر ابتلا به بیماری خوش خیم پستان (BBD) را کاهش دهد. این بیماری، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد. این خاصیت کره بادام زمینی حتی در کسانی که سابقه خانوادگی سرطان سینه داشتند، نیز دیده می‌شود.

خواص کره بادام زمینی برای زنان

کره بادام زمینی برای بدنسازی

اگر به بدنسازی و تناسب اندام علاقه دارید، به احتمال زیاد از طرفداران کره بادام زمینی نیز هستید. برای کامل کردن وعده پروتئینی خود، می‌توانید همراه با کره بادام زمینی از نان سبوس‌دار استفاده کنید. زیرا نان حاوی اسید آمینه متیونین است که کره بادام زمینی فاقد آن است.

کره بادام زمینی با داشتن کالری بالا و مفید، انتخابی مناسب برای افزایش دریافت کالری و چربی‌های غیراشباع است. این ماده غذایی، منبع خوبی از پروتئین است که برای ساخت و ترمیم عضلات ضروری است. هرچند پروتئین آن، پروتئین کامل نیست؛ اما بخشی از پروتئین مورد نیاز روزانه فرد را تامین می‌کند.

خواص کره بادام زمینی برای مردان

بادام زمینی سرشار از آرژنین است. آرژنین، اسید آمینه‌ای است که با تبدیل به اکسید نیتریک، به گشاد شدن رگ‌های خونی برای بهبود جریان خون کمک می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های آرژنین ممکن است به درمان اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​کمک کنند. سایر مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان داده‌اند که آرژنین می‌تواند کیفیت مایع منی، میل جنسی و سطح تستوسترون را افزایش دهد.

بادام زمینی همچنین منبع خوبی از رزوراترول است. رزوراترول، آنتی اکسیدانی است که از سلامت جنسی در مردان حمایت می‌کند. بر اساس برخی از مطالعات انسانی و حیوانی، این ماده ممکن است کیفیت اسپرم و عملکرد نعوظ را بهبود بخشد.

کره بادام زمینی در بارداری

مصرف کره بادام زمینی برای زنان باردار بی خطر و حتی مفید است. این ماده غذایی، منبع عالی پروتئین و فولات است که دو ماده مغذی مهم برای بارداری سالم هستند. کره بادام زمینی همچنین یک جایگزین خوشمزه برای غذاهای نا ایمن برای دوران بارداری به حساب می‌آید.

اگرچه کره بادام زمینی حاوی کالری زیادی است، اما کربوهیدرات نسبتا کمی ‌دارد. در نتیجه اگر به دیابت بارداری مبتلا هستید و بایستی میزان کربوهیدرات مصرفی خود را به دقت اندازه‌گیری کنید، کره بادام زمینی یک انتخاب مناسب برای شماست.

بیشتر بخوانید: غذاهای ممنوع در دوران بارداری چه غذاهایی هستند ؟

کره بادام زمینی برای چاقی

ممکن است تعجب کنید که هم کاهش و هم افزایش وزن را از خواص کره بادام زمینی برشمردیم. در واقع، همه چیز به نحوه استفاده شما از این ماده غذایی برمی‌گردد.

یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی حدود 100 کالری است که آن را به گزینه‌ای عالی برای کسانی که به دنبال افزایش وزن هستند، تبدیل می‌کند. علاوه بر این، کره بادام زمینی سرشار از چربی‌های سالم و پروتئین است که هر دو برای رشد عضلات و افزایش وزن ضروری هستند.

کره بادام زمینی برای چاقی

بهبود سلامت قلب، از خواص کره بادام زمینی

یکی از چربی‌های اصلی کره بادام زمینی اسید اولئیک است. وقتی اسید اولئیک جایگزین سایر چربی‌های ناسالم در رژیم غذایی شما شود، به حفظ کلسترول خوب و تنظیم قند خون و فشار خون کمک می‌کند. مدیریت این فاکتورها در بدن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

همچنین همانطور که گفتیم، بادام زمینی منبع طبیعی آرژنین است. این اسید آمینه ممکن است با بهبود عملکرد عروق خونی، از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

اسید اولئیک موجود در کره بادام زمینی، مقاومت به انسولین را در بدن کاهش می‌دهد و از این طریق به بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای امگا 6 کره بادام زمینی نیز ممکن است همین اثر را داشته باشد.

خواص ضد سرطانی

یکی دیگر از مهم‌ترین خواص کره بادام زمینی، خواص ضد سرطانی آن است. بادام زمینی سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند منگنز، ویتامین E و ویتامین‌های گروه B است. این ترکیبات، با ترمیم و جلوگیری از آسیب سلولی در بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان را کاهش می‌دهند.

‌از دیگر آنتی‌اکسیدان‌های قوی کره بادام زمینی، می‌توان به اسید کوماریک و رزوراترول اشاره کرد. این آنتی اکسیدان‌ها نیز اثرات ضد سرطانی دارند و ممکن است خطر چاقی، بیماری‌های قلبی و زوال شناختی را کاهش دهند.

پروتئین بالا، کربوهیدرات کم و سرشار از چربی‌های سالم

کره بادام زمینی یک منبع انرژی نسبتا متعادل است که هر سه درشت مغذی اصلی را تامین می‌کند.

کره بادام زمینی محتوای پروتئین خوبی دارد که در مقایسه با سایر غذاهای گیاهی بسیار زیاد است. کربوهیدرات این ماده غذایی نسبتا کم است که آن را برای رژیم کتو یا کم کربوهیدرات مناسب می‌کند. همچنین باعث بالا رفتن بسیار کم قند خون می‌شود و آن را گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌کند. کره بادام زمینی دارای چربی بسیار بالایی است. اما چربی‌های کره بادام زمینی برای قلب نسبتا سالم هستند.

مضرات کره بادام زمینی

کره بادام زمینی سرشار از انواع مواد مغذی است. اما محصولات فرآوری شده کره بادام زمینی اغلب دارای قند و چربی هستند. بهترین گزینه، محصولات کاملا طبیعی بدون این مواد افزوده هستند.

اگر کره بادام زمینی را به مقدار توصیه شده مصرف کنید، این ماده غذایی می‌تواند یک انتخاب عالی برای رژیم غذایی شما باشد. در ادامه، برخی از خطرات احتمالی و مضرات کره بادام زمینی را بررسی می‌کنیم.

آلرژی به بادام زمینی

بعضی از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند که حتی در برخی موارد می‌تواند کشنده باشد. اگر به بادام زمینی حساسیت دارید، باید از مصرف همه محصولات حاوی بادام زمینی خودداری کنید.

خواص کره بادام زمینی

دریافت کالری بیش از حد

کره بادام زمینی کالری نسبتا بالایی دارد، زیرا یک غذای مغذی است. برای جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته، آن را بیش از محدوده کالری مجاز مصرف نکنید.

چربی بالا

اگرچه بیشتر چربی موجود در کره بادام زمینی نسبتا سالم است، اما همچنین حاوی مقداری چربی اشباع شده است. در صورت مصرف بیش از حد در طول زمان، بادام زمینی ممکن است احتمال ابتلا به مشکلات قلبی را تقویت کند.

سخن پایانی

مانند همه چیزهای دیگر، مصرف به اندازه کره بادام زمینی می‌تواند یک انتخاب خوشمزه و مفید برای سلامتی باشد. در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، خواص کره بادام زمینی را بررسی کردیم. این ماده غذایی، سرشار از چندین ماده مغذی از جمله پروتئین و منیزیم است و می‌تواند به محافظت از قلب، مدیریت قند خون و کاهش وزن بدن کمک کند. با این حال، خوردن بیش از حد کره بادام زمینی می‌تواند مصرف روزانه چربی و کالری را افزایش دهد. در نتیجه، حفظ اعتدال همیشه عاقلانه‌ترین کار است.

source