ویتامین از بین برنده ی افکار منفی، ویتامین D

ویتامین D یک ماده مغذی محلول در چربی است که برای عملکرد سیستم ایمنی، سلامت مغز و… ضروری است. کمبود ویتامین D ممکن است بر سلامت شناختی تاثیر منفی بگذارد و به بروز علائمی مانند افکار منفی کمک کند. افرادی که افسردگی یا علائم افسردگی دارند اغلب علائمی مانند تمرکز ضعیف و مشکلات حافظه را تجربه می‌کنند. سایر مطالعات نشان می‌دهد که مکمل ویتامین D می‌تواند سلامت روانی کلی از جمله خلق و خو، افکار منفی، و علائم اضطراب و افسردگی را در افراد خاص بهبود بخشد. بنابراین، خرید قرص ویتامین D و مصرف آن می‌تواند در از بین بردن افکار منفی موثر باشد.

ویتامین D

ب کمپلکس

مطالعات نشان می‌دهد که سطوح کم یا کمبود برخی ویتامین‌های B می تواند منجر به بروز افکار منفی شود. در افرادی که سطوح پایین ویتامین B دارند، خرید قرص ویتامین B ممکن است به کاهش این علائم کمک کنند.

  • ویتامین B6 نقش مهمی در تنظیم خلق و خو دارد. اخیراً کشف شده است که مصرف دوزهای بالای مکمل‌های ویتامین B6 به طور قابل توجهی احساس استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. این امر تا حدی به این دلیل است که این ویتامین برای ایجاد انتقال‌دهنده‌های عصبی که احساسات را تنظیم می‌کنند، از جمله سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) ضروری است. ویتامین B6 همچنین ممکن است در کاهش سطوح بالای آمینو اسید هموسیستئین در خون، که با افسردگی و سایر مشکلات روانپزشکی مرتبط است، نقش داشته باشد.
  • چندین مطالعه نشان داده‌اند که علائم افسردگی با سطوح خونی پایین و مصرف ویتامین B6، به ویژه در افراد مسن که در معرض خطر بالای کمبود ویتامین B هستند، مرتبط است. پس با خرید قرص ب کمپلکس و مصرف آن نیاز خود را جبران کنید.

ب کمپلکس

ویتامین C

ویتامین C به دلیل نقشش در سلامت سیستم ایمنی شناخته شده است، اما این ماده مغذی از بسیاری از عملکردهای مهم دیگر در بدن، از جمله سلامت مغز نیز حمایت می‌کند. سطوح پایین ویتامین C ممکن است بر خلق و خو تاثیر منفی بگذارد و کمبود این ویتامین با افسردگی، افکار منفی و اختلالات شناختی مرتبط است. مطالعه‌ای بر روی 139 مرد جوان نشان داد که سطوح بالاتر ویتامین C با بهبود خلق و خو و میزان کمتر افسردگی و سردرگمی مرتبط است. علاوه بر این، یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که خرید قرص ویتامین C و مصرف آن ممکن است خلق و خوی افراد مبتلا به افسردگی تحت بالینی را بهبود بخشد.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، 3 ویتامین از بین برنده ی افکار منفی را معرفی کردیم. ویتامین‌ها نه تنها برای سلامت جسمی ضروری هستند، بلکه در بهبود سلامت روانی نیز نقش بسزایی دارند. با مصرف مناسب ویتامین‌ها و مواد مغذی، می‌توانیم ذهنی شفاف و مثبت داشته باشیم و از افکار منفی فاصله بگیریم. علاوه بر این، تغذیه سالم، همراه با ورزش و روش‌های مدیریت استرس می‌تواند به ما کمک کند تا زندگی شادتر و موفق‌تری داشته باشیم.

source