به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر سید جواد حسینی با اشاره به نگاه و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه نظارت، گفت: ۵۰ درصد بهبود عملکرد یک سازمان و تحقق ان به نظارت درست باز می گردد که اهمیت این کار را یادآور می شود.

وی با اشاره به اینکه در ارزبابی و نظارت همه ابعاد در نظر گرفته شود، گفت: در بحث ارزیابی و نظارت علاوه بر نکات منفی، برندسازی و معرفی اقدامات و فعالیت های مناسب صورت گرفته نیز در نظر گرفته شود.

حسینی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید یک سازمان شفاف و شیشه ای باشد، گفت: بخش از این رویکرد توسط مدیریت سازمان و بخشی دیگر توسط نظارت و ارزیابی امکان پذیر است و بر اساس قانون اطلاعات سازمان باید در اختیار عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از کارایی باید بر اثربخشی فعالیت ها متمرکز شویم، افزود: کارها و اقدامات باید ارزیابی شوند تا مشخص شود آیا به سمت هدف در حال حرکت هستیم و مشخص شود اقدامات صورت گرفته اثربخشی لازم برای رسیدن به هدف را دارند.

حسینی با تاکید بر اینکه شکل گیری وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها و .. بر اساس اهدافی صورت می گیرد، افزود: این اهداف تسریع در انجام کارها، دقت بیشتر، جامعیت و هزینه کمتر است که گاهی شاید این کار به درستی انجام نمی گیرد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بروکراسی مهمترین راه عدالت است، تصریح کرد: اگر این کار به درستی انجام بگیرد عدالت، شفافیت، سرعت، دقت، جامعیت و بهره وری در پی دارد و در غیر این صورت تبدیل به بیماری می شود در نتیجه وقت مردم هدر می رود و سازمانی بهره ورانه با رضایت مندی مردم را نخواهیم داشت.

وی ارزیابی های میدانی را مهم دانست و تاکید کرد: برای ارزیابی های فراگیر و شفاف باید از ارزیابی های فناورانه سامانه محور با اتصال به سامانه های ملی و فراسازمانی برای راستی آزمایی و ارائه خدمات موثر تر بهره برد.

حسینی با بیان اینکه نظام بودجه ریزی اگر عملیاتی نباشد، بهبود عملکرد روی نخواهد داد، گفت: در نظام تشویق، ترغیب، تسهیل و تشریفات باید از ارزیابی عملکرد بهره برد.

source