بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به‌همراه معاون امور توانبخشی و کارشناس‌مسئول این معاونت، از مراکز روزانه توانبخشی_آموزشی مهرگان، بهار بهزیست، گلستان و مرکز کودکان خیابانی بازدید کرد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

شایان ذکر است که بخش‌هایی از برنامه‌ی بازدید مدیرکل از مراکز تحت نظارت بهزیستی، باحضور مسئولان و کارشناسان حوزه حراست و معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان صورت گرفت.

گفتنی است که مرکز روزانه توانبخشی_آموزشی سالمندان “مهرگان” مرد، به تعداد ۱۰۰ نفر از افراد سالخورده، خدمات کاردرمانی، روان‌شناسی و خدمات پزشکی و پرستاری، فعالیت‌های ورزشی و هنری از قبیل؛ گیوه‌بافی، چرم‌دوزی، نقاشی، موسیقی و شعرخوانی را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

همچنین، مرکز توانبخشی_آموزشی افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی “بهار بهزیست”، به تعداد ۳۳ نفر از معلولان خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، آموزشی، روان‌شناسی و فعالیت‌های هنری و ورزشی را به‌صورت یارانه‌ای ارائه می‌کند.

کارگاه تولیدی_حمایتی “گلستان” نیز، به تعداد ۴۳ نفر از بانوان دارای معلولیت، فعالیت‌های حرفه‌ای از قبیل؛ چرم‌دوزی و خیاطی توسط استاد کاران و همچنین دیگر خدمات توانبخشی از قبیل کاردرمانی و روان‌شناسی را ارائه می‌دهد.

در مرکز گلستان، افراد پس‌از کسب مهارت و اخذ گواهی فنی‌وحرفه‌ای می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات اشتغال و ایجاد کسب و کار نمایند.

طی بازدیدهای صورت‌گرفته، نحوه خدمت‌رسانی به جامعه هدف و دفاتر نیروهای تخصصی مراکز مورد بررسی قرار گرفت و راهنمایی‌های لازم در جهت ارتقاء سطح کیفی مراکز ارائه شد.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

source