جلوگیری از سرماخوردگی با این ویتامین ها، ویتامین C

ویتامین C یک مکمل ضروری برای حمایت از سلامت سیستم ایمنی است. شواهد نشان می‌دهد که این ویتامین ممکن است به تعدیل و رفع التهاب، مبارزه با عفونت‌ها و ترویج بهبود بافت کمک کند. علاوه بر این، ویتامین سی موجب پیشگیری و کاهش شدت عفونت‌های دستگاه تنفسی ویروسی نیز می‌‌شود. در واقع، محققان می‌گویند کمبود ویتامین C می تواند شما را مستعد ابتلا به بیماری کند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند، به این معنی که می‌تواند از بدن شما در برابر سمومی که باعث التهاب می‌شوند، محافظت کند.

  • دریافت منظم ویتامین C برای سلامتی ضروری است زیرا بدن شما آن را به تنهایی تولید نمی‌کند. همچنین آن را ذخیره نمی‌کند تا بعدا از آن استفاده کند. خرید قرص ویتامین c را می توانید به راحتی از داروخانه انجام دهید.

ویتامین D، ویتامین آفتاب

ویتامین D کافی که به عنوان ویتامین آفتاب نیز شناخته می‌شود، ممکن است به کاهش شدت عفونت‌ها یا حتی پیشگیری از آنها کمک کند. همچنین متاآنالیز کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهد که ویتامین D از عفونت‌های دستگاه تنفسی محافظت می‌کند. این ماده مغذی به عملکرد سلول‌های ایمنی، از جمله سلول‌های T و ماکروفاژها، که از بدن ما در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کنند، کمک می‌کند. اگر از نور آفتاب به دور هستید یا منابع غذایی ویتامین دی را به اندازه کافی مصرف نمی‌کنید می‌توانید با خرید قرص ویتامین D نیاز روزانه خود را تامین کنید.

ویتامین آفتاب

زینک یا روی

روی که در غذاهایی مانند گوشت گاو، صدف و تخم‌مرغ یافت می‌شود، یک ماده معدنی است که نقش‌های مهمی از جمله حمایت از سیستم ایمنی را در بدن ایفا می‌کند. خرید قرص زینک و مصرف آن ظرف 24 ساعت پس از شروع سرماخوردگی ممکن است طول مدت بیماری را کاهش دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که دوزهای بالای روی می تواند عوارض جانبی مانند حالت تهوع و تغییر طعم را ایجاد کند.

ویتامین B6

مزایای ویتامین ب شامل حمایت از سطوح انرژی، متابولیسم خوب، سیستم عصبی سالم و سیستم ایمنی است. ویتامین B6 به بدن ما در تولید گلبول‌های قرمز کمک می‌کند. این سلول‌های خونی اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند تا مواد مغذی کلیدی را برای اندام‌های حیاتی و ماهیچه‌های ما فراهم کنند. این امر از سیستم ایمنی بدن ما برای محافظت در برابر بیماری پشتیبانی می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی با اثرات آنتی اکسیدانی است. این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت می‌کند تا از بدن ما در برابر حمله رادیکال‌های آزاد دفاع کند. مطالعه‌ای نشان داد که با مصرف مکمل ویتامین ای، میزان ابتلا به سرماخوردگی 28 درصد کاهش یافته است. پس خرید قرص ویتامین E و مصرف آن می‌تواند تاثیر به سزایی در تقویت سیستم ایمنی شما داشته باشد.

ویتامین E

منیزیم

فواید منیزیم در سراسر بدن احساس می‌شود. این ماده معدنی ضروری بسیاری از عملکردهای بدن را پشتیبانی می‌کند. همچنین به عملکرد مؤثر سایر مواد معدنی نیز کمک می‌کند. فواید آن در استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، سطح انرژی، دندان‌ها، سیستم عصبی، قلب و سیستم ایمنی احساس می‌شود.

  • منیزیم به مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.
  • این ماده مغذی برای انتقال ویتامین D در خون بدن ما مورد نیاز است.
  • منیزیم همچنین به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند که این مسئله برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مهم است.

مطالعات نشان می‌دهد که سطوح پایین منیزیم می‌تواند سیستم‌های دفاعی آنتی اکسیدانی را کاهش دهد. کمبود منیزیم به کاهش پاسخ‌های سیستم ایمنی که برای دفع علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مورد نیاز است، کمک می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که دیدیم، ویتامین‌ها نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی دارند. با این حال، به یاد داشته باشید که تغذیه سالم، ورزش منظم و خواب کافی نیز برای حفظ سلامتی ضروری هستند. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. با مصرف منظم ویتامین‌ها و رعایت بهداشت فردی، می‌توانید از خود و خانواده‌تان در برابر سرماخوردگی محافظت کنید.

source