به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی اظهار کرد: با وجود تنوع نامناسب در برندهای شیرخشک رگولار، تفکر مصرف یک برند خاص می‌تواند به نبود تعادل در بازار و افزایش تنش روانی در خانواده‌ها منجر شود.

وی افزود: تغییرات طبیعی در عملکرد گوارشی نوزاد ممکن است به اشتباه به عنوان بیمار تلقی شود و این نیاز به آموزش صحیح در میان والدین و پزشکان دارد.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کیفیت شیرخشک‌های موجود در داروخانه‌ها به طرز قابل توجهی بالا است و باید والدین متوجه این واقعیت شوند که مصرف چند برند متفاوت می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای نوزادان را به نحو مناسبی تأمین کند.

رستمی با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی صحیح به پزشکان و جامعه پزشکی جهت ارتقای آگاهی و اصلاح باورهای نادرست در این زمینه ادامه داد: به‌رغم وجود چهار شرکت فعال تولیدکننده شیرخشک اطفال در کشور و تنوع برندهای این محصولات، باورهای نادرست در مصرف یک برند خاص مانع از بهره‌مندی نوزادان از گزینه‌های متنوع می‌شود.

source