به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بیماری کبد چرب ناشی از تجمع بیش از حد چربی در بدن رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به بروز مشکلات سلامتی شود، پیروی از رژیم غذایی سالم می‌تواند به درمان و پیشگیری از بروز کبد چرب کمک کند، برای نمونه مصرف شیر زردچوبه، زنجبیل، سیر، تخم شنبلیله، آب لیمو، آب آلوئه‌ورا، چای سبز و دارچین می‌تواند به کاهش تجمع چربی در بدن و سم‌زدایی کبد کمک کند، در ادامه به بررسی مواد غذایی مفید برای درمان کبد چرب می‌پردازیم:

شیر زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی قوی شناخته شده است که به سم‌زدایی کبد کمک می‌کند، نوشیدن یک فنجان شیر زردچوبه گرم قبل از خواب به بهبود سلامت کبد و کاهش تجمع چربی کمک می‌کند، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن عملکرد کبد را تقویت می‌کند.

چای زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است که سلامت کبد را بهبود می‌بخشد و موجب هضم چربی می‌شود، نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل هنگام صبح یا بعد از غذا می‌تواند متابولیسم چربی را افزایش دهد و موجبی برای کاهش چربی کبد شود.

سیر

سیر سرشار از ترکیبات گوگردی است که آنزیم‌های کبدی را فعال می‌کند، این اتفاق به بهبود فرایند سم‌زدایی و تجزیه چربی‌ها کمک می‌کند، گنجاندن یک تا دو حبه سیر خام در رژیم غذایی روزانه موجب کاهش تجمع چربی‌های کبدی و بهبود سلامت کبد می‌شود.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله به کاهش چربی خون کمک می‌کند، توصیه شده است که یک قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله را یک شب خیس کنید و صبح روز بعد با معده خالی مصرف کنید، انجام دادن این کار با افزایش حساسیت به انسولین و کاهش غلظت تری‌گلیسیرید موجب کاهش تجمع چربی در کبد می‌شود.

آب لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است که به سم‌زدایی کبد کمک می‌کند، نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم هنگام صبح می‌تواند تولید صفرا را تحریک کند و موجب دفع سموم از کبد شود، در این صورت تجمع چربی به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند.

آب آلوئه‌ورا

آب آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی و سم‌زدایی است که به بهبود سلامت کبد کمک می‌کند، مصرف یک قاشق غذاخوری آب آلوئه‌ورا خام رقیق شده با آب هنگام صبح با افزایش سم‌زدایی طبیعی موجب کاهش تجمع چربی در کبد می‌شود.

چای سبز

چای سبز حاوی غلظت بالایی از کاتچین است که عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد و تجمع چربی را کاهش می‌دهد، مصرف روزانه دو تا سه فنجان چای سبز ممکن است متابولیسم چربی را تسهیل کند و التهاب کبد را کاهش دهد، در نتیجه احتمال بروز بیماری کبد چرب کم می‌شود.

source