قویترین غضروف ساز طبیعی، زردچوبه

زردچوبه یکی از محبوب ترین مکمل‌ها برای درمان درد از جمله درد مفاصل ناشی از آرتروز است. اثرات تسکین درد آن به ترکیب شیمیایی موجود در زردچوبه به نام کورکومین نسبت داده می‌شود. کورکومین اثرات ضد التهابی دارد. اگرچه تحقیقات در مورد زردچوبه برای درد مفاصل محدود است، اما یک منبع معتبر مطالعاتی نشان داد که زردچوبه بیشتر از دارونما علائم درد مفاصل را بهبود می‌بخشد و ممکن است با ایبوپروفن قابل مقایسه باشد. زردچوبه معمولا با دوز 500 میلی‌گرم، دو تا چهار بار در روز مصرف می‌شود. خرید قرص زردچوبه را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها انجام دهید.

قویترین غضروف ساز طبیعی، زردچوبه

روغن ماهی

روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 دوکوزاهگزانوئیک اسید و ایکوزاپنتانوئیک اسید است که اثرات ضد التهابی دارند. تجزیه و تحلیل تحقیقات بالینی نشان می‌دهد که مصرف روغن ماهی علائمی مانند درد مفاصل را در مبتلایان به آرتریت روماتوئید کاهش می‌دهد. اما به نظر نمی‌رسد که علائم آرتروز را کاهش دهد. دوزهای معمول روغن ماهی بین 300 تا 1000 میلی‌گرم در روز متغیر است. اگر در هفته دو بار ماهی مصرف نمی‌کنید می‌توانید نیاز بدن خود را با خرید قرص امگا 3 تامین کنید.

بوسولیا (Boswellia)

بوسولیا که به عنوان کندر هندی شناخته می‌شود، معمولا برای دردهای ناشی از آرتریت استفاده می‌شود. مواد شیمیایی موجود در این عصاره به نام اسیدهای بوسولیا دارای اثرات ضد التهابی هستند. مطالعات بالینی نشان داده است که عصاره بوسولیا علائم درد را بیشتر از دارونما در افراد مبتلا به آرتروز بهبود می‌بخشد. مطالعاتی که در مورد استفاده از بوسولیا برای درد مفاصل انجام شده است، از دوزهای مختلف از 100 میلی‌گرم یک بار در روز تا 333 میلی‌گرم سه بار در روز استفاده کرده‌اند.

بوسولیا

گلوکوزامین

گلوکوزامین جزء طبیعی غضروف است، ماده‌ای که از ساییده شدن استخوان‌ها به یکدیگر و ایجاد درد و التهاب جلوگیری می‌کند. همچنین ممکن است به جلوگیری از تجزیه غضروف نیز کمک کند. بسیاری از مکمل‌های طبیعی که برای درمان درد مفاصل استفاده می‌شوند حاوی گلوکوزامین هستند. دو نوع گلوکوزامین در مکمل‌ها وجود دارد: گلوکوزامین هیدروکلراید و گلوکوزامین سولفات. گلوکوزامین سولفات معمولا یک بار در روز در دوز 1500 میلی‌گرم مصرف می‌شود. اگر این روش مصرف معده شما را ناراحت می‌کند، سعی کنید آن را در سه دوز 500 میلی‌گرمی پخش کنید. برای خرید قرص گلوکوزامین می‌توانید به داروخانه‌ها رجوع کنید.

کلاژن

مکمل‌های کلاژن درد مفاصل را کاهش داده، حرکت را بهبود بخشید و روند زوال غضروف را در افراد مبتلا به آرتروز کند می‌کند. همچنین ممکن است تحرک را بهبود بخشد و ناراحتی مفاصل را در افراد بدون آرتریت کاهش دهد.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، قویترین غضروف سازهای طبیعی را به شما معرفی کردیم. علاوه بر این، برای تقویت و حفظ سلامت غضروف‌ها، مصرف یک رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی ضروری است. با استفاده از قویترین غضروف ساز طبیعی می‌توان به بهبود عملکرد مفاصل و کاهش خطر آسیب‌های غضروفی کمک کرد. با مراجعه به پزشک یا متخصص تغذیه نیز می‌توان راهکارهای بهتری برای بهبود وضعیت سلامت مفاصل و غضروف‌ها پیدا کرد.

source