قرص ملاتونین ۳ برای چیست؟ مشکل به خواب رفتن

مصرف خوراکی ملاتونین 3 می‌تواند زمان لازم برای به خواب رفتن را در بزرگسالان جوان و کودکان مبتلا به مشکل به خواب رفتن یا سندرم فاز خواب تاخیری کوتاه کند. علاوه بر این، مصرف ملاتونین از طریق دهان قبل از خواب، کیفیت خواب را در کودکان و بزرگسالان نابینا نیز بهبود می‌بخشد.

اختلال خواب ناشی از برخی داروها

مصرف ملاتونین از طریق دهان می‌تواند مشکلات خواب را در افراد دارای فشار خون که از داروهای مسدودکننده بتا استفاده می‌کنند، کاهش دهد.

قرص ملاتونین برای چیه؟ بهبود سرطان

مصرف دوزهای بالای ملاتونین به صورت خوراکی یا تزریقی، که توسط یک پزشک همراه با شیمی درمانی یا سایر درمان‌های سرطان تجویز می‌شود، ممکن است اندازه تومور را کاهش دهد و میزان بقا را در برخی از افراد مبتلا به سرطان بهبود بخشد. علاوه بر این، مصرف ملاتونین می‌تواند کاهش تعداد پلاکت‌های خون مرتبط با سرطان، درمان سرطان و سایر اختلالات را بهبود بخشد.

بهبود سرطان

گیجی و بی قراری بعد از جراحی

مصرف ملاتونین از راه دهان قبل از بیهوشی در کودکانی که در طول جراحی، دارویی به نام سووفلوران دریافت می‌کنند، ممکن است به جلوگیری از اضطراب و بی قراری در هنگام بیدار شدن کمک کند. تاثیر مصرف ملاتونین در بزرگسالان تحت عمل جراحی، نامشخص است.

قرص ملاتونین ۳ برای چیست؟ بهبود فشار خون بالا

مصرف فرم رهش کنترل شده ملاتونین به صورت خوراکی قبل از خواب باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌شود.

بیشتر بخوانید: قرص ملاتونین چاق کننده است یا باعث لاغری می شود؟

بهبود وضعیت جت لگ

مصرف قرص ملاتونین ۳ می‌تواند علائم خاصی از جت لگ مانند هوشیاری را بهبود بخشد و خواب آلودگی و خستگی در طول روز را کاهش دهد. اما ممکن است کمکی به کوتاه کردن زمان خواب افراد مبتلا به جت لگ نکند. جت لگ یا پرواززدگی یک وضعیت فیزیولوژیک است که به علت تغییرات ریتم شبانه روزی بدن اتفاق می‌افتد. خرید قرص ملاتونین را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها انجام دهید و این قرص نیازی به نسخه ندارد. اما اگر بیماری خاصی دارید بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

بهبود وضعیت جت لگ

قرص ملاتونین ۳ برای چیست؟ کمک به درمان میگرن

مصرف ملاتونین قبل از خواب می‌تواند از حملات میگرن در بزرگسالان و کودکان جلوگیری کند. اما مشخص نیست که ملاتونین به درمان میگرن کمک می‌کند یا خیر.

ملاتونین 3 برای کاهش اضطراب قبل از عمل

مصرف ملاتونین از راه دهان یا زیر زبان تا حدودی باعث کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی در بزرگسالان می‌شود. اما تاثیرگذاری آن در کودکان هنوز مشخص نیست. علاوه بر این، مصرف ملاتونین ممکن است میزان آرامبخش‌های مورد نیاز برای کودکان را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف هر شب ملاتونین بی خطر است؟

برای کاهش درد فک

مصرف خوراکی ملاتونین قبل از خواب به مدت 4 هفته باعث کاهش درد در زنان مبتلا به درد فک می‌شود.

قرص ملاتونین ۳ برای چیست؟ بهبود زوال عقل

مصرف خوراکی ملاتونین باعث بهبود رفتار یا علائم در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر یا سایر اشکال از دست دادن حافظه نمی‌شود. اما ممکن است هنگام غروب خورشید در افراد مبتلا به این شرایط میزان سردرگمی را کاهش دهد.

نحوه مصرف قرص ملاتونین 3

نحوه مصرف قرص ملاتونین 3

این فرآورده از طریق خوراکی همراه با غذا یا بدون غذا، معمولا قبل از خواب یا طبق دستورالعمل روی بسته مصرف می‌شود. کلیه دستورالعمل‌های روی بسته محصول را دنبال کنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

  • باید حداقل بین مصرف هر دوز از دارو 6 تا 8 ساعت فاصله باشد.
  • تعیین دوز مصرفی به سن شما بستگی دارد.
  • اگر قرص‌های طولانی رهش مصرف می‌کنید، آنها را له نکنید یا نجوید. انجام این کار می‌تواند تمام دارو را به یکباره آزاد کند و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. قرص‌ها را به طور کامل ببلعید. اگر از فرم جویدنی استفاده می‌کنید، قبل از قورت دادن کاملا آن را بجوید.
  • اگر از قرص‌هایی استفاده می‌کنید که به سرعت حل می‌شوند، قبل از دست زدن به قرص، دست‌های خود را خشک کنید. برخی از برندها باید روی زبان قرار گیرند، در حالی که برخی دیگر زیر زبان قرار می‌گیرند.

قرص ملاتونین کی بخوریم؟

قرص ملاتونین 3 را دو ساعت قبل از خواب مصرف کنید. برای کاهش جت لگ، سعی کنید ملاتونین را دو ساعت قبل از خواب در مقصد مصرف کنید و از چند روز قبل از سفر نیز مصرف آن را شروع کنید.

سخن پایانی قرص ملاتونین ۳ برای چیست؟

ملاتونین هورمونی است که در بدن ساخته می‌شود و چرخه شب و روز یا چرخه خواب و بیداری را تنظیم می‌کند. ملاتونین موجود در مکمل‌ها معمولا در آزمایشگاه ساخته می‌شود. تاریکی بدن را تحریک می‌کند تا ملاتونین بیشتری بسازد که به بدن سیگنال خواب می‌دهد. نور تولید ملاتونین را کاهش داده و به بدن سیگنال می‌دهد که بیدار باشد. برخی از افرادی که مشکل خواب دارند سطح ملاتونین پایینی دارند. تصور می شود که افزودن ملاتونین از مکمل‌ها ممکن است به خواب آنها کمک کند.

source