به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهرام رجبی با بیان اینکه در مرحله اول فراخوان گروههای هنری از شهرستان های زنجان، خدابنده ،ابهر و…  به این جشنواره آثار ارسال کرده انده افزود: این افراد با هنرمندانی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین به رقابت خواهند پرداخت و مهلت ارسال آثار نیز تا ۱۴ مهر تمدید شده است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت طلوع در پنج بخش “صحنه ای”، “خیابانی و محیطی”، “کودک و نوجوان”، “مسابقه نمایشنامه نویسی” و “کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی” برگزار می شود.

وی معلولین و برابرسازی فرصت ها درتمامی عرصه های  اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، هنری، درونی سازی الگوهای رفتاراخلاقی، رشد دیدگاه همدلی وارزش های مثبت فرهنگی، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه ، توانمند سازی افراد دارای معلولیت، ارتقاء سطح آگاهی عمومی وتغییرنگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت را از مهمترین محورهای مورد تاکید جشنواره برشمرد.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه حداکثر تعداد افراد در نظر گرفته شده برای هر گروه نمایشی ۱۲ نفر است، بیان کرد: حداقل دو سوم بازیگران گروه های نمایشی نیز می بایستی از افراد معلول تشکیل شده باشند.

رجبی یادآور شد: در داوری نمایش های جشنواره به نوع معلولیت گروه های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت (اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اتیسم، جسمی حرکتی، بیماران روان و سالمندان) و همچنین بازیگران غیرمعلول(همراه) به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

وی تصریح کرد: به نمایشنامه هایی که موضوع آنها در راستای اهداف توانبخشی از جمله توانمندسازی، تغییر نگرش، دسترس پذیری و… باشد و به نمایشنامه هایی که موضوع آنها نقش موثری در باورهای معنوی مرتبط با معلولیت در جامعه داشته باشد، جایزه ویژه تعلق خواهد گرفت.

source