بهترین قرص افزایش دوپامین

در مواقعی که فرد انرژی کمی دارد و اساسا برخی علائم اولیه افسردگی را نشان می‌دهد، مصرف مکمل‌های ضد افسردگی می‌توانند گزینه‌های بسیار مناسبی برای افزایش سطح دوپامین و انگیزه در فرد باشند و بهترین کارکرد را داشته باشند. در میان مکمل‌های این دسته، بهترین آن‌ها کپسول سافرومنتال فیتومد است که بازخوردهای مثبت بسیاری داشته است. در ادامه شما را به طور کامل با این مکمل آشنا خواهیم کرد.

کپسول ژلاتینی سافرومنتال فیتومد

این کپسول یک کپسول ژلاتینی است که ماده اصلی تشکیل دهنده آن زعفران است. زعفران حاوی 2 ماده موثر به نام کروسین و سافرانال است که می‌تواند انتقال دهنده‌های عصبی دوپامین و نور اپی نفرین را در بدن به تعادل برسانند. این مکمل حاوی ویژگی‌های بسیار مهم دیگری هم هست که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش علائم افسردگی
  • تنظیم خلق و خو
  • کمک به افزایش انرژی
  • کمک کننده به کاهش وزن ناشی از افسردگی

کپسول ژلاتینی سافرومنتال فیتومد ۳۰ عدد

خرید کپسول ژلاتینی سافرومنتال فیتومد ۳۰ عدد

جایگزین‌های دیگر برای بهترین قرص افزایش دوپامین

به غیر از کپسول سافرومنتال فیتومد، مکمل‌های ضد افسردگی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند عملکرد فوق العاده‌ای در افزایش سطح دوپامین داشته باشند و موجب افزایش سطح انرژی در فرد شوند. در ادامه 3 مورد از موثرترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

کپسول سافرون دورالایف فاران شیمی

این مکمل نیز مانند کپسول سافرومنتال،حاوی زعفران است و این به این معنی است که تقریبا می‌تواند در برخی خصوصیات با سافرومنتال مشترک باشد. افزون بر این، کپسول سافرون دورالایف می‌تواند حافظه و عملکرد مغز را به شدت بهبود ببخشد. از دیگر ویژگی‌های این مکمل، می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • کمک به کنترل اشتها
  • کاهش وزن
  • کمک به بهبود سلامت چشم
  • کمک به درمان افسردگی‌های خفیف تا متوسط
  • کمک به بهبود سندروم پیش از قاعدگی

کپسول سافرون دورالایف فاران شیمی ۳۰ عدد

خرید کپسول سافرون دورالایف فاران شیمی ۳۰ عدد

قرص روکشدار پرفوران گل دارو

این مکمل، یکی از موثرترین مکمل‌های گیاهی است که دارای خواص ضد افسردگی و ضد اضطراب است. مصرف این مکمل می‌تواند سبب شود تا شما خلق و خوی بهتری داشته باشید و بتوانید روحیه خود را بهبود دهید. قرص پرفوران به نحوی فرموله شده که می‌تواند به درمان افسردگی‌های ناشی از پایین بودن سطح دوپامین کمک کند. اما چه ویژگی‌های دیگری در این مکمل وجود دارد که آن را تبدیل به یک مکمل خوب کرده است؟ 2 ویژگی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، دقیقا همان‌هایی هستند که این محصول را متمایز می‌کنند.

  • کمک به تجربه خواب با کیفیت‌تر
  • کمک به رفع بی قراری‌های عصبی

قرص روکشدار پرفوران گل دارو ۳۰ عدد

خرید قرص روکشدار پرفوران گل دارو ۳۰ عدد

قرص گیاهی نروکسین دینه

نروکسین نیز یک قرص گیاهی است که در بهبود علائم افسردگی و اختلالات روحی خفیف تا متوسط، بسیار موثر عمل می‌کند. این قرص همچنین:

  • می‌تواند در کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی موثر باشد.
  • می‌تواند به خوبی با کاهش انرژی مقابله کند.
  • در درمان بیخوابی کمک کننده است.
  • دارای اثرات آرام بخش است.
  • در بهبود نشانه‌های یائسگی موثر است.

قرص گیاهی نروکسین دینه ۵۰ عدد

خرید قرص گیاهی نروکسین دینه ۵۰ عدد

دیگر مکمل‌های افزایش دوپامین

به‌ غیر از مکمل‌های ضد افسردگی، مکمل‌های دیگری هم وجود دارند که با داشتن برخی ترکیبات موثر، قادرند سطح دوپامین را افزایش داده و به فرد در افزایش روحیه و انگیزه کمک کنند. در ادامه 4 مکملی را به شما معرفی خواهیم کرد که اثرات مثبت فوق العاده‌ای در بهبود علائم ناشی از کمبود دوپامین در بدن خواهند داشت.

مکمل‌های پروبیوتیک

اگر پیش‌تر نام پروبیوتیک به گوشتان خورده باشد، احتمالا می‌دانید که پروبیوتیک‌ها میکرو ارگانیسم‌هایی مفید برای دستگاه گوارش و علی الخصوص روده هستند؛ اما ظاهرا این تنها کاربردی نیست که می‌تواند برای سلامت بدن داشته باشد. طبق برخی تحقیقات، باکتری‌های بد روده، می‌توانند سبب کاهش سطح دوپامین شوند و چون پروبیوتیک‌ها با آن‌ها مقابله می‌کنند، می‌توان متصور شد که از این طریق می‌توانند مانع کاهش سطح دوپامین در بدن شده و خلق و خو را به وضع نرمال و طبیعی بازگردانند. به همین دلیل مصرف مکمل‌ پروبیوتیک در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر که برخی علائم افسردگی را نیز بروز می‌دهند، به شدت توصیه می‌شود.

مکمل‌های حاوی منیزیم

ویژگی‌های ضد افسردگی منیزیم از نظر علمی ثابت شده‌اند. تحقیقات بسیار زیادی بر روی این ماده و اثر آن در بدن فرد انجام شده است. در اغلب آن‌ها نتیجه به این صورت بوده که دریافت منیزیم چه به صورت مستقیم از مواد غذایی و یا چه به صورت قرص‌ منیزیم، می‌تواند سطح دوپامین را افزایش داده و تاثیر بهینه‌ای بر خلق و خوی فرد داشته باشد.

ویتامین D

ویتامین D در کنار فواید بی‌شمار دیگری که دارد، در افزایش سطح دوپامین هم موثر است. طی یک تحقیق که بر روی موش‌های دچار کمبود این ویتامین انجام شد، مشخص شد که پس از استفاده از مکمل ویتامین D سطح دوپامین به طرز چشمگیری زیاد شد.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 دارای خاصیت ضد افسردگی هستند و ارتباط مستقیمی با بهبود سلامت روان فرد دارند. مطالعه‌ای بر روی موش‌ها انجام شد که این ادعا را ثابت کرد. نتیجه این مطالعه از این قرار است که در موش‌هایی که رژیم غذایی غنی شده با امگا 3 داشتند، افزایش 40 درصدی سطح دوپامین در قشر پیشانی مغز مشاهده شد. بر همین اساس، نمی‌توان تاثیر قرص امگا 3 بر افزایش سطح دوپامین و بهبود افسردگی را نادیده گرفت.

جمع بندی

مکمل‌ها و قرص‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در افزایش سطح دوپامین اثر گذار باشند. در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز، بهترین‌ها و موثرترین‌های آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم. مصرف این قرص‌ها بدون تجویز پزشک امکان پذیر است؛ اما بهتر است که پیش از مصرف، با یک متخصص در این خصوص مشورت کرده تا با اطمینان بیشتری از این قرص‌ها استفاده نمایید.

source