به پهلو بخوابید و یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید

اگر احساس ناراحتی می‌کنید، سعی کنید به سمتی که راحت هستید دراز بکشید. اجازه دهید شانه چپ یا راست و بقیه آن سمت بدنتان تشک را لمس کنند. سپس می‌توانید یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید تا لگن و ستون فقرات خود را در تراز بهتری قرار دهید.

  • اگر بین تخت و کمرتان فضای خالی وجود دارد، یک بالش کوچک برای مراقبت بیشتر در آنجا قرار دهید. با این حال، از خوابیدن منظم به یک طرف خودداری کنید. ممکن است منجر به مشکلاتی مانند عدم تعادل عضلانی و کژ پشتی شود.

به پهلو بخوابید و یک بالش بین زانوها قرار دهید

به پهلو در وضعیت جنین بخوابید

می‌توانید با دراز کشیدن به پشت و سپس غلتیدن به پهلو به موقعیت جنین برسید. پس از آن، زانوهای خود را به سمت قفسه سینه جمع کنید و به آرامی بالاتنه خود را به سمت زانو بچرخانید. این وضعیت بیشتر در صورتی مفید است که ناراحتی دیسک در قسمت بالایی پشت باشد. چرخاندن نیم تنه در وضعیت جنینی، مهره‌های پشت شما را باز می‌کند تا تسکین پیدا کند. همچنین باعث می‌شود راحت‌تر به خواب بروید. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از هرگونه عدم تعادل، هر از چند گاهی جهت خوابیدن خود را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: کارهایی که برای دیسک کمر ضرر دارد

با قرار دادن یک بالش زیر شکم می‌توانید روی شکم بخوابید

خوابیدن روی شکم می‌تواند فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد کند زیرا انحنای طبیعی ستون فقرات شما را صاف می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند به گردن شما آسیب بزند. اما اگر به دراز کشیدن روی شکم عادت دارید، نیازی نیست که خود را وادار به خوابیدن در موقعیت دیگری بکنید.

  • با این که این حالت می‌تواند برای کمردرد مضر باشد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها حتی در این حالت هم بخوابید. می‌توانید از یک بالش زیر شکم و لگن خود استفاده کنید تا مقداری از فشار وارد بر ستون فقرات خود را کاهش دهید. علاوه بر این، در صورت تمایل می‌توانید یک بالش زیر سر خود قرار دهید.

به پشت بخوابید

خوابیدن به پشت یکی از بهترین موقعیت‌های خوابیدن برای بیرون زدگی دیسک است و اجازه می‌دهد تا وزن شما به طور مساوی توزیع شده و در سراسر بدن پخش شود. خوابیدن به پشت با بالش نازک‌تر، بهترین حالت خوابیدن برای فتق دیسک گردن نیز است و خطر وارد شدن فشار ناخواسته به دیسک‌های ستون فقرات گردن را کاهش می‌دهد.

  • برای فتق دیسک در قسمت پایین کمر خود حوله‌ای را قرار دهید.

به پشت بخوابید

انتخاب تشک و بالش مناسب

تشک یکی از عوامل کلیدی در کیفیت خواب است. تشک‌هایی با حمایت مناسب و با سفتی متوسط می‌توانند به حفظ وضعیت صحیح ستون فقرات کمک کنند. تشک‌های نرم ممکن است راحت‌تر باشند اما احتمال انحراف ستون فقرات را افزایش خواهند داد. بنابراین، انتخاب تشکی که به خوبی فرم بدن را بپوشاند و حمایت کافی از نواحی کمر ارائه دهد، بسیار مهم است.

  • استفاده از بالش‌های مناسب می‌تواند به حفظ وضعیت صحیح خواب کمک کند. بالش‌هایی که شکل گرد یا منحنی دارند، می‌توانند به مراقبت از گردن و کمر کمک کنند و وضعیت خواب شما را بهبود بخشند.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز طرز خوابیدن کسانی که دیسک کمر دارند را بررسی کردیم. زیرا کیفیت خواب برای این افراد اهمیت زیادی دارد و انتخاب طرز خوابیدن صحیح می‌تواند به کاهش درد و بهبود وضعیت کلی سلامتی آن‌ها کمک کند. با توجه به نکات مطرح شده، شما می‌توانید شرایط بهتری برای خواب خود ایجاد کرده و شبی آرام‌تر را تجربه کنید.

source