بهترین روش خوابیدن برای گودی کمر، دراز کشیدن به پهلو در وضعیت جنینی

دراز کشیدن به پهلو در وضعیت جنینی به باز شدن فضای بین مهره‌های ستون فقرات، کاهش فشار روی دیسک‌ها و جلوگیری از انحنای ستون فقرات به سمت عقب کمک می‌کند.

  • به پشت دراز بکشید و به آرامی به پهلو بچرخید.
  • زانوها را به سمت قفسه سینه جمع کنید و به آرامی تنه خود را به سمت زانوهای خود خم کنید.
  • قفسه سینه و بازوهای شما باید شکلی گرد در نزدیکی زانوها داشته باشند.
  • به هر سمتی که راحت‌تر است بخوابید، اما برای جلوگیری از هرگونه عدم تعادل، هر از گاهی سمت خوابیدن خود را عوض کنید.

خوابیدن به پهلو و استفاده از بالش بین زانوها برای حمایت ضروری است. بالش باسن، لگن و ستون فقرات شما را در شکل بهتری نگه می‌دارد و مشکلات هم ترازی را که منجر به خواب ضعیف و کمردرد می‌شود، برطرف می‌کند.

دراز کشیدن به پهلو در وضعیت جنینی

دراز کشیدن روی شکم با قرار دادن بالش زیر لگن و پایین شکم

خوابیدن روی شکم می‌تواند تا حد زیادی به کاهش کمردرد کمک کند. این یک موقعیت ایده آل برای افرادی است که از بیماری دژنراتیو دیسک رنج می‌برند. زیرا فشار وارده بر فضای بین دیسک‌ها را کاهش می‌دهد. استفاده از بالش بین لگن و ناحیه تحتانی شکم می‌تواند فشار وارده بر کمر را کاهش دهد تا گردن تحت فشار قرار نگیرد. برخی از افراد نیاز به بالش زیر سر خود دارند، اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند از آن فقط در ناحیه لگن استفاده کنند تا فشار به گردن وارد نشود.

دراز کشیدن روی شکم با قرار دادن بالش

دراز کشیدن صاف روی پشت با یک بالش زیر زانو

این وضعیت به حفظ منحنی طبیعی پشت کمک کرده و وزن بدن را به طور یکنواخت تقسیم می‌کند. با کمک بالش فشار وارد بر ستون فقرات کمر را کاهش می دهید. اگر احساس می‌کنید که خوابیدن به پشت بهترین حالت برای تسکین درد شما است، می‌تواند کمک کند بهتر بخوابید.

  • صاف به پشت دراز بکشید و یک بالش زیر زانو قرار دهید.
  • بالش ضروری است زیرا منحنی را در قسمت پایین کمر حفظ می‌کند.
  • همچنین می‌توانید برای مراقبت بیشتر، یک حوله کوچک را در قسمت گودی کمر خود قرار دهید.

این وضعیت برای افرادی مناسب است که درد کمتری را در ناحیه کمر خود احساس می‌کنند. هنگامی که وزن بدن به طور مساوی توزیع و در وسیع‌ترین ناحیه بدن پخش می‌شود، کمترین فشار را به مفاصل وارد می‌کند. همچنین باعث هماهنگی بهتر ستون فقرات و اندام‌های داخلی می‌شود. کمردرد ناشی از گودی کمر می‌تواند بر کیفیت عملکرد روزانه شما تاثیر بگذارد، به خصوص اگر شدید باشد.

بسته به مشکلی که از آن رنج می‌برید، محل درد و شدت آن، پزشک ممکن است هر یک از این حالت‌های خواب را برای کاهش نوع خاص درد شما توصیه کند. خوابیدن به شیوه صحیح، کیفیت خواب شما را بهبود بخشیده و همچنین عملکرد شناختی، خلق و خو و سطح انرژی شما را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از شما در برابر بیماری‌های مزمن مختلف محافظت می‌کند. یک استراحت خوب شبانه ضروری است، و شما باید راه درستی برای جلوگیری از کمردرد خود بیابید.

دراز کشیدن صاف روی پشت با یک بالش زیر زانو

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، بهترین روش خوابیدن برای گودی کمر را بررسی کردیم. خوابیدن در وضعیت‌های صحیح و انتخاب تشک و بالش مناسب می‌تواند به بهبود وضعیت گودی کمر و کاهش درد آن کمک کند. با رعایت نکات مطرح شده، می‌توانید خواب بهتری داشته باشید و از عوارض گودی کمر جلوگیری کنید. در صورت تداوم درد، مشاوره با پزشک یا فیزیوتراپیست می‌تواند مفید باشد.

source