آبرسانی پوست از خواص روغن آرگان برای صورت

روغن آرگان به عنوان یک مرطوب کننده فوق العاده شناخته می‌شود؛ به همین علت است که آن را در فرمولاسیون اغلب لوسیون‌ها و محصولات مراقبت پوستی، مشاهده می‌کنید. این خاصیت مرطوب کنندگی تا حد زیادی به لطف ویتامین E فراوانی است که در آن وجود دارد. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می‌تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند و موجب هیدراته ماندن پوست صورت شود.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

زنان مراکشی مدت‌ها است که از روغن آرگان برای محافظت از پوست خود در برابر آسیب‌های نور خورشید استفاده می‌کنند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان به محافظت از پوست در برابر آثار مخرب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید کمک می‌کند. این مطالعه ثابت کرد که روغن آرگان از سوختگی و هایپرپیگمنتیشن ناشی از آن جلوگیری می‌کند و این موضوع در درازمدت ممکن است از ابتلا به سرطان پوست نیز جلوگیری کند.

مقابله با جوش صورت از دیگر خواص روغن آرگان برای صورت

آکنه هورمونی اغلب نتیجه سبوم اضافی است که توسط هورمون‌ها ایجاد می‌شود. روغن آرگان دارای اثرات ضد سبوم است که می‌تواند به طور موثر مقدار سبوم روی پوست را تنظیم کند. این روغن می‌تواند به درمان انواع مختلف آکنه کمک کند و در نهایت پوست را صاف‌تر و شفاف‌تر کند.

خواص روغن آرگان برای صورت

روغن آرگان، موثر در درمان عفونت‌های پوستی

یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان تاثیر شگفت انگیزی است که در درمان عفونت‌های پوستی دارد. روغن آرگان با داشتن 2 ویژگی اصلی، این مزیت را ایجاد می‌کند:

  • خاصیت ضد باکتریایی
  • خاصیت ضد قارچی

این 2 ویژگی بسیار مهم هم می‌توانند در تسریع بهبودی موثر باشند و هم از بروز عفونت‌های جدید جلوگیری کنند.

از خواص روغن آرگان برای صورت: بهبود جای زخم

مواد آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان، به وضوح قدرت این روغن را بهبود بخشیده و موجب می‌شوند تا خواص آن بسیار موثرتر باشند. ترکیب فوق العاده آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان، می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم‌ها و بریدگی‌ها کمک کند.

“جوانسازی” یکی از مهم‌ترین خواص روغن آرگان برای صورت

روغن آرگان از دیرباز به عنوان یک روغن جوانساز مورد استفاده قرار گرفته است. ضمن یک مطالعه که اخیرا بر روی خانم‌های یائسه صورت گرفته است، محققان دریافتند که ترکیبی از روغن آرگان خوراکی و موضعی، منجر به افزایش قابل توجه الاستیسیته پوست و در نتیجه جوانسازی آن می‌شود. شما می‌توانید با استفاده مستقیم از روغن آرگان روی پوست و یا مصرف منظم مکمل‌های خوراکی، از این فواید بهره ببرید.

کاهش چربی پوست از دیگر خواص روغن آرگان برای صورت است

می‌دانیم که استفاده از یک روغن برای کاهش چربی پوست شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما حقیقت این است که این روغن می‌تواند در کنترل چربی پوست افرادی که پوست چرب دارند، بسیار موثر واقع شود. همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، این روغن می‌تواند میزان سبوم ترشح شده را کاهش داده و در نتیجه موجب شود تا پوست صورت کمی مات‌تر به نظر بیاید. ضمن یک مطالعه مشخص شد، چناتچه 2 بار در طول روز از کرم‌های حاوی این روغن استفاده کنید، پس از مدتی، شاهد کاهش چشمگیری در میزان سبوم ترشح شده و چربی روی سطح پوست خواهید بود.

روغن آرگان موثر در بهبود شماری از مشکلات پوستی

روغن آرگان حاوی ترکیبات خاصی است که سبب ایجاد ویژگی‌های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در این ماده شده‌اند؛ از این رو، می‌توان نتیجه گرفت این روغن تاثیر بسیار مثبتی در رفع طیف گسترده‌ای از مشکلات و بیماری‌های رایج پوستی همچون روزاسه و پسوریازیس داشته باشد.

خواص روغن آرگان برای صورت

روغن آرگان: دشمن درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک یکی از بیماری‌های پوستی است که معمولا با نشانه‌های بارزی همچون خشکی، خارش و قرمزی پوست خود را بروز می‌دهد. برخی تحقیقات ثابت کرده‌اند که روغن آرگان به علت دارا بودن ویتامین E در میان ترکیبات تشکیل دهنده خود، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در بهبود و درمان چنین شرایط پوستی داشته باشد و التهابات ناشی از آن را تسکین دهد.

جمع بندی

روغن آرگان می‌تواند خواص بسیار شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. در این مطلب از داروخانه آنلاین مثبت سبز به 10 مورد از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها پرداختیم و هر یک را به صورت کامل شرح دادیم. این روغن هم می‌تواند به شکل خوراکی کاربرد داشته باشد و هم به صورت موضعی. استفاده موضعی این روغن بسیار رایج‌تر است و معمولا هم اگر ترکیبات برخی محصولات مراقبت پوستی را ببینید، این روغن را در میان آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

source