روغن بادام تلخ برای مو، نرم کننده

روغن بادام تلخ یک نرم کننده است، به این معنی که می‌تواند شکاف موهای شما را در سطح سلولی پر کند. این امر باعث می‌شود موهای شما در هنگام لمس صاف‌تر شود. استفاده از روغن بادام روی موها به مرور زمان بافت نرم‌تری به آن می‌بخشد. هنگامی که روغن بادام در روال مراقبت از موی شما گنجانده شود، ممکن است به مرور زمان متوجه شوید که موهایتان راحت‌تر از قبل شانه می‌شوند و حالت می‌گیرند.

تقویت و ترمیم کنندگی روغن بادام تلخ برای مو

استفاده از روغن‌های خاص برای درمان موها می‌تواند احتمال شکستگی و ریزش مو را کاهش دهد. خواص روان کنندگی روغن‌های آجیل، مانند روغن بادام، اصطکاک را در طول حالت دادن به مو کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای روی روغن‌های آجیل برزیلی که بسیاری از آنها حاوی اسید اولئیک و اسید لینولئیک هستند، درست مانند روغن بادام شیرین نشان داد که وقتی مقادیر کمی از این مواد روغنی برای مو استفاده می‌شود، انعطاف‌پذیری موها بهبود می‌یابد.

روغن بادام تلخ برای مو، نرم کننده

خواص روغن بادام تلخ برای مو، افزایش رشد مو

هیچ کارآزمایی بالینی وجود ندارد که ثابت کند روغن بادام در رشد مو موثر است. اما ما می‌دانیم که روغن بادام می‌تواند موها را قوی‌تر و کمتر مستعد شکافتن انتهایی کند، به این معنی که رشد موهای شما با از دست دادن موهای آسیب دیده کاهش نمی‌یابد. روغن بادام حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است. وقتی آنتی اکسیدان‌ها با استرس محیطی اطراف موهای شما مقابله می‌کنند، موهای شما جوان‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند.

روغن بادام تلخ برای مو، درمان پوست سر

روغن بادام تلخ می‌تواند به عنوان درمانی برای پوسته پوسته شدن پوست سر (درماتیت سبورئیک) و پسوریازیس پوست سر استفاده شود. در حالی که ما مطالعاتی نداریم که نشان دهد روغن بادام چگونه این شرایط را درمان می‌کند، روغن بادام قرن‌ها برای درمان شرایط خشکی پوست سر در طب چینی و آیورودا مورد استفاده قرار گرفته است. مالیدن مقدار کمی روغن بادام تلخ به طور مستقیم بر روی پوست سر، جریان خون را در این ناحیه افزایش می‌دهد و آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی را به پوست سر وارد می‌کند.

روغن بادام تلخ برای مو، ضد مو خوره

روغن بادام تلخ برای مو، ضد مو خوره

افزودن مقداری روغن بادام به اندازه یک نخود به انتهای موهایتان می‌تواند به آبرسانی آن و کاهش وز شدن مو کمک کند.

  • به یاد داشته باشید اگر به آجیل یا بادام تلخ حساسیت دارید، نباید از آن استفاده کنید.

محافظت از موها در برابر عوامل محیطی

در دنیایی مملو از آلاینده‌ها و اشعه‌های مضر UV، روغن بادام تلخ نگهبان پوست سر و موهای شما است. این روغن با تشکیل یک سپر محافظ، مانع از رشد این عوامل خارجی و حفظ شادابی طبیعی موی شما می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز، خواص شگفت انگیز روغن بادام تلخ برای مو را بررسی کردیم. استفاده از روغن بادام تلخ برای مو موجب افزایش قدرت و درخشندگی شده و برای بیشتر افراد کم خطر و مؤثر است. مطالعات محدودی برای نشان دادن اینکه روغن بادام چگونه موها را بهبود می‌بخشد و تقویت می‌کند وجود دارد. بنابراین، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. اما نشان داده شده است که مواد مغذی و خواص فعال روغن بادام به موها کمک می‌کند تا قوی‌تر، نرم‌تر و براق‌تر به نظر برسند. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که روغن بادام تلخ پس از استفاده بوی خوبی دارد.

source