بهترین زمان استفاده از مکمل hmb

مصرف مکمل اچ ام بی می‌تواند در زمان‌های مختلفی صورت گیرد که بهترین زمان‌های استفاده از آن عبارتند از:

  • قبل از تمرین بهترین زمان استفاده از مکمل hmb: مصرف hmb حدود 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین می‌تواند به افزایش توانایی تمرینی و کاهش خستگی کمک کند. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف آن در زمان قبل از تمرین می‌تواند تجزیه عضلات را در حین تمرین کاهش دهد و به افزایش عملکرد در فعالیت‌های با شدت بالاتر کمک کند.
  • بهترین زمان استفاده از مکمل hmb بعد از تمرین: استفاده از این مکمل پس از تمرین نیز اهمیت دارد. در این زمان به بدن کمک می‌کند تا بهبودی و ریکاوری سریع‌تری داشته باشد. علاوه بر این، مصرف مکمل hmb بعد از تمرین می‌تواند به کاهش درد ناشی از تمرینات شدید و تسریع فرآیند ترمیم بافت عضلانی کمک کند.
  • بهترین زمان استفاده از مکمل hmb در طول روز: مصرف hmb در طول روز، به‌ویژه در روزهایی که تمرین ندارید، نیز می‌تواند مفید باشد. زیرا این امر باعث می‌شود، سطح این متابولیت در بدن به طور پایدار حفظ شود و از تجزیه عضلات جلوگیری کند. به یاد داشته باشید که خرید اچ ام بی را می‌توانید به راحتی از کلیه داروخانه‌های معتبر انجام دهید.

در طول روز

  • دوز مناسب مصرف مکمل hmb: مطالعات مختلف نشان داده‌اند که دوز مناسب اچ ام بی معمولا بین 3 تا 6 گرم در روز است. این مقدار می‌تواند در چند نوبت تقسیم شود تا اثرات مثبت آن بهینه شود.

فوائد hmb

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف اچ ام بی می‌تواند با فواید متعددی برای افزایش رشد عضلانی و کاهش تجزیه عضلات همراه باشد. این موارد عبارتند از:

کمک به رشد عضلات در برخی افراد

بر اساس مطالعات انجام شده در افراد غیر ورزشکار و افراد مسن، کسانی که مصرف hmb را با انجام تمرینات مقاومتی ترکیب کردند نسبت به کسانی که تمرین مقاومتی را به تنهایی انجام دادند رشد عضلانی بیشتری داشتند. البته به طور خلاصه باید بگوییم که تحقیقات در مورد اچ ام بی و رشد عضلات نتایج متفاوتی را نشان می‌دهند. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که این مکمل ممکن است برای رشد عضلات افراد غیر ورزشکار و افراد مسن مفید باشد.

مکمل اچ ام بی، افزایش سازگاری با ورزش

کمک به کاهش تجزیه عضلات از فواید hmb

تحقیقات نشان می‌دهد که این مکمل می‌تواند با انجام اموری نظیر سرکوب ژن‌ها و آنزیم‌هایی که باعث تجزیه پروتئین‌های عضلانی می‌شوند، به کاهش تجزیه عضلات کمک کند.

  • مطالعات دیگری در افراد مسن نشان داده است که مصرف hmb می تواند به حفظ توده عضلانی در طول دوره استراحت در رختخواب کمک کند. با این حال، دانشمندان قبل از اینکه آن را برای این منظور توصیه کنند، باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

مکمل اچ ام بی، افزایش سازگاری با ورزش

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که این مکمل می‌تواند سازگاری با ورزش را بهبود بخشد. این سازگاری به زمان نیاز دارد و فوری اتفاق نخواهد افتاد. به عنوان مثال، یک مطالعه 12 هفته‌ای بر روی 16 قایقران نخبه نشان داد که مصرف 3 گرم hmb در روز به طور قابل توجهی ظرفیت ورزش هوازی و حداکثر قدرت بی‌هوازی را افزایش می‌دهد و به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. قدرت بی هوازی به حداکثر قدرتی که می‌توانید در طول تمرینات با شدت بالا داشته باشید اشاره دارد.

کمک به رشد عضلات در برخی افراد

سایر فوائد  hmb

مطالعات این مکمل را با چندین مزیت دیگر نیز مرتبط دانسته‌اند. تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات نشان می‌دهد که hmb می‌تواند به کاهش زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن کمک کند. با این حال، دانشمندان باید این اثرات را در انسان نیز مطالعه و بررسی کنند.

  • برخی مطالعات انسانی نشان داده‌اند که مصرف hmb ممکن است نشانگرهای التهابی مانند TNF-α، IL-8 و INFγ را کاهش دهد.
  • یک مطالعه چهار هفته‌ای روی یازده فرد مبتلا به دیابت که تحت دیالیز بودند نشان داد که مصرف مکمل حاوی اچ ام بی همراه با آرژنین و گلوتامین به طور قابل توجهی بهبود زخم را سرعت می‌بخشد.
  • یک بررسی قدیمی از 9 مطالعه نشان داد که مصرف 3 گرم اچ ام بی در روز به طور قابل توجهی کلسترول تام، کلسترول بد (LDL) و فشار خون سیستولیک را کاهش می‌دهد. فشار خون سیستولیک، عددی است که در اندازه گیری فشار خون بالا قرار می‌گیرد. با این حال، مشخص نیست که آیا hmb، ورزش یا هر دو مسئول این اثرات هستند. تحقیقات بیشتر و با کیفیت بالاتری برای بررسی این موضوع مورد نیاز است.

سخن پایانی

می‌توانید hmb را در هر زمانی از روز مصرف کنید و همچنان از مزایای آن لذت ببرید، زیرا جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی به شما کمک می‌کند تا توده عضلانی خود را در طولانی مدت حفظ کنید. بهترین زمان استفاده از مکمل hmb می‌تواند تاثیر چشمگیری بر نتایج ورزشی و فرآیند ریکاوری داشته باشد. مصرف این مکمل قبل و بعد از تمرین به همراه استفاده آن در طول روز می‌تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد. با این حال، توصیه می‌شود قبل از مصرف هرگونه مکمل، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

source