به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
روح‌اله خدابنده‌لو روز (شنبه ۷ مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان  با اشاره به فرا رسیدن ۹ مهر ماه روز ناشنوایان، اظهار کرد: ناشنوایان نیز از دریافت مستمری در بهزیستی زنجان برخوردار هستند و خوشبختانه در حال حاضر پشت نوبتی از جامعه ناشنوایان استان جهت دریافت مستمری نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۶۲۹ فرد نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی هستند که علاوه بر دریافت مستمری، از سایر خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند؛ افزود:  متاسفانه به علت گرانی تجهیزات تامین همه نیازهای این افراد با اولویت خاصی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۷۹ دانش‌آموز و ۱۴ دانشجو ناشنوا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند، بیان کرد: هم‌اکنون بهزیستی استان به ۲۶۷۰ فرد دارای معلولیت شنوایی و بیش از ۸۰۰ فرد دارای اختلالات شنوایی خدمات ارائه می‌دهد.

خدابنده لو با بیان اینکه ۲۶موسسه غربالگری شنوایی سنجی در سطح استان فعال است، افزود: در ۶ ماهه اول سال‌جاری نزدیک به ۵ هزار نوزاد و ۱۵۰۰ کودک سه تا ۵ سال غربالگری شنوایی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ایام پیش روز هفته سالمند، اظهار داشت: خوشبختانه امید به زندگی در کشور و استان افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود شاهد این باشیم که این عدد به ۷۷ سال برسد. 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۸۳ درصد سالمند معلول تحت پوشش و ۱۲ درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار سالمند تحت پوشش این سازمان هستند که بیشترین تعداد این افراد دارای معلولیت هستندو علاوه بر مستمری، کمک‌معیشت نیز دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/

source