ویتامین دی

ویتامین D یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که برای عملکرد صحیح بدن کودک شما لازم است. این ویتامین حتی به بدن کمک می‌کند تا چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری دیگر را جذب کند. می‌توانید شیر غنی شده را به عنوان محرک اشتها به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید. اما اگر کودک شما به لاکتوز حساسیت دارد، می‌توانید برای افزایش سطح ویتامین D به او تخم مرغ بدهید.

این ویتامین یکی از مفیدترین ویتامین‌ها برای افزایش اشتهای کودک شما است. زیرا کمبود آن یکی از دلایل اصلی کاهش اشتها است. بنابراین، ترکیب مکمل ویتامین D با رژیم غذایی کودک به عنوان یک محرک اشتها موثر عمل می‌کند. می‌توانید با خرید مکمل اشتها آور کودکان که حاوی این ویتامین نیز است، برای جبران کمبود کودک خود اقدام کنید.

ویتامین دی

ویتامین B12

چندین مکمل ویتامینی برای افزایش اشتها وجود دارد و اگر برچسب این مکمل‌ها را بخوانید، ویتامین B12 را به عنوان یکی از مهم‌ترین مکمل‌ها مشاهده خواهید کرد. نام دیگر این ویتامین سیانوکوبالامین است. این ویتامین به بدن کمک می‌کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. به علاوه، به متابولیسم پروتئین و چربی در بدن کودک نیز کمک می‌کند. این وظایف حیاتی ویتامین B12 آن را به یکی از ویتامین‌های بسیار مهم برای افزایش اشتها کودکان تبدیل می‌کند.

  • کودکانی که رژیم غذایی کاملا گیاهخواری دارند یا وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به کمبود این ویتامین هستند.

بیوتین

بیوتین به عنوان ویتامین B7 شناخته می‌شود و یکی از ویتامین‌های خانواده B کمپلکس است. با این حال، اهمیت آن اغلب نادیده گرفته می‌شود. با این وجود، نقش مهمی در افزایش اشتهای کودک شما دارد. بیوتین همراه با انسولین سطح قند خون سالم را در بدن حفظ می‌کند. هنگامی که کودک شما از کمبود ویتامین رنج می‌برد، این عملکرد حیاتی بدن ضعیف می‌شود. و اگر بدن کودک نتواند تمام قند را به انرژی تبدیل کند، احتمالا از بی‌اشتهایی رنج می‌برد.

  • اگر دادن همه این ویتامین‌ها به کودک، به صورت جداگانه برای شما دشوار است، می‌توانید از خرید مولتی ویتامین کودکان که معمولا این موارد را شامل می‌شود برای رفع بی اشتهایی کودک خود استفاده کنید.

بیوتین

ویتامین C

ویتامین C نه تنها یک ویتامین بلکه یک آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. همچنین ویتامین مهمی برای رشد و نمو طبیعی است. کمبود ویتامین C می‌تواند رشد بدن کودک شما را کند کند. علاوه بر این، یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای افزایش اشتهای کودک است. زیرا به جذب آهن از غذاهایی که کودک می‌خورد کمک می‌کند. همچنین با افزایش درک طعم، اشتها را افزایش می‌دهد.

خبر خوب این است که غذاهای غنی از ویتامین C را می توان به راحتی در رژیم غذایی گنجاند تا اشتهای کودک شما افزایش یابد. منابع غنی ویتامین C عبارتند از گوجه فرنگی، کدو حلوایی زمستانه، لیمو، پرتقال و غیره. این منابع غذایی را می‌توان در هنگام پخت و پز در دستور العمل‌های جالبی با هم ترکیب کرد تا کودک شما بدون هیچ شکایتی آنها را بخورد.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز گفتیم که کودکان برای درمان بی اشتهایی به چه ویتامین‌هایی نیاز دارند. بی اشتهایی کودکان می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از شرایط سلامتی گرفته تا تاثیرات محیطی. با درک علل، شناخت علائم هشدار دهنده و اجرای استراتژی‌های عملی، می‌توانید به کودک خود در ایجاد عادات غذایی سالم کمک کنید. علاوه بر این، با گنجاندن ویتامین‌های مورد نیاز برای رفع بی اشتهایی او، قدم مهمی را برای رشد و سلامت کودک خود بر می‌دارید.

source