به گزارش سلامت نیوز، اطلاعات نوشت: ناایمن بودن برخی مدارس کشور سالهاست در برخی مناطق ایران به عنوان یک دغدغه مطرح است که متاسفانه تاکنون اقدام عاجلی برای رفع این معضل انجام نگرفته است و شماری از دانش آموزان همچنان زیر سقف لرزان مدارس ناایمن به تحصیل مشغولند.

امسال هم سال تحصیلی در حالی آغاز شده که ناایمن بودن مدارس در اقصی نقاط کشور به قوت خود باقی است و هنوز تا حذف کامل مدارس کانکسی و سنگی و ساخت مدرسه‌های جدید و افزایش تجهیزات لازم واحدهای آموزشی برای رسیدن به عدالت آموزشی در تمامی کشور فاصله بسیاری وجود دارد.

در نخستین روز سال تحصیلی جدید ، مدارس ناایمن حادثه ساز شدند و در یک مورد سقف هنرستانی در ارومیه فروریخت که بر اثر آن به 2 دانش آموز آسیب وارد شد ؛ این در حالی است که ۲۸۷مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تاکنون اقدامی برای ایمن سازی آن انجام نشده است و به دلیل کمبود فضای فیزیکی، آموزش و پرورش مجبور به استفاده از همین فضا است اما هر لحظه خطر، جان دانش آموزان را تهدید می‌کند.

تشکیل پرونده کیفری برای مدیران آموزش و پرورش

دادستان عمومی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که ۲۸۷مدرسه ناایمن و تخریبی در استان برای مدارس غیرانتفاعی اجاره داده شده که ممکن است هر اتفاقی در آن بیفتد و حداقل کار این است اگر این مدرسه قابل استفاده نیست نباید آن را اجاره داد، افزود: مدارس فرسوده موضوع مهمی است اما باید برخی واقعیت‌ها را هم در نظر گرفت و بحث بودجه‌ها در این باره هم اولویت بندی شوند.

وحید موسویان افزود: یکی از مدارس تخریبی شهر یاسوج به نام قائم آل محمد با ۵۰۰نفر دانش آموز بازگشایی شده، در حالی که این بنا ممکن است با یک زلزله 2 ریشتری، به طور کامل تخریب و سبب کشته شدن ۵۰۰ دانش آموز شود.

به گزاش مهر، سید رضا موسوی نیک حسینی مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۲۸۷مدرسه تخریبی با 1213کلاس درس وجود دارد که این اداره کل برای استفاده از آن ها تاکنون هیچ گونه مجوزی صادر نکرده است و باید تمامی این مدارس تخریب و نوسازی شوند.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به مدرسه قائم آل محمد یاسوج، افزود: این مدرسه مورد استفاده آموزش و پرورش برای مدرسه غیر انتفاعی است که ۵۰۰نفر دانش آموز دارد و بنای این مدرسه بدون هرگونه سازه فلزی و بتنی در 2 طبقه بیش از ۴۰سال قبل ساخته شده است و خیلی نگران دانش آموزان و والدین آنها هستم .

موسوی نیک حسینی ادامه داد: این ۲سال ۲۰۳فضای آموزشی ورزشی و فرهنگی با اعتبار بیش از 8000 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و ۸۰درصد این طرح‌ها با مشارکت خیرین بوده است همچنین ۶۰طرح آموزشی هم اکنون در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

انتظار از دولت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته قرار بود ۱۰هزار میلیارد ریال به استان برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهرستان بویراحمد اختصاص یابد اما با تغییر دولت این کار عملیاتی نشد.محمد جمالی افزود: انتظار می‌رود دولت چهاردهم این مبلغ را برای رفع مشکل فضای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهد.

source