شربت برای تخلیه عفونت ریه، شربت پکتوگل

شربت پکتوگل به واسطه دارا بودن عصاره گیاه عشقه به عنوان یک داروی خلط آور، کاهش دهنده التهاب مخاط مجاری تنفسی و رقیق کننده خلط شناخته شده است که با این عمل موجب کاهش تعداد سرفه‌ها می‌شود. از دیگر مزیت استفاده از شربت پکتوگل افزایش ترشحات خلط از طریق تحریک عصب واگ است. علاوه بر آن هدراکوزید c و فالکارینول موجود در آن دارای اثر ضد ویروس، ضد باکتری و ضد قارچ است. بنابراین شربت ضد سرفه گل دارو می‌تواند بر روی برونشیت‌های عفونی نیز موثر واقع شود.

نا گفته نماند طعم و مزه مطبوع این شربت به گونه‌ای است که برای کودکان قابل پذیرش بوده و در بزرگسالان نیز با هدف درمان بیماری‌های التهابی و آسم برونش نقش دارد. دانشمندان معتقد هستند که فالکارینول موجود در این گیاه می‌تواند منجر به کاهش موکوس غلیظ شده و از تجمع آن در ریه بیماران جلوگری نماید و علائم مربوط به اختلالات تنفسی را برطرف سازد. خرید شربت پکتوگل را می‌توانید به راحتی از داروخانه‌ها انجام دهید.

شربت برای تخلیه عفونت ریه، شربت پکتوگل

شربت برای تخلیه عفونت ریه، شربت زوفا پلاس

در شربت زوفا  از گیاهان مختلفی استفاده شده که باعث رفع سرفه و تنگی نفس، نرم کنندگی سینه و خلط آوری می‌شوند. مهم‌ترین گیاه به کار رفته در این شربت، زوفا است که مشکلات تنفسی را بهبود می‌بخشد. از دیگر گیاهان مهم آن می‌توان به ختمی، پنیرک، عناب و شیرین بیان اشاره کرد که ضد سرفه و نرم کننده سینه هستند.

لازم به ذکر است عسل به کار رفته در این فراورده تاثیرگذاری آن را چندین برابر نموده است. ناگفته نماند گل نیلوفر و سپستان به کار رفته در این شربت موجب رفع علائم آلرژیک مانند تنگی نفس، عطسه، آبریزش بینی و … در زمان سرماخوردگی می‌شود. با از بین رفتن عوامل ویروسی و باکتریایی که بدن را درگیر کرده است، به مرور زمان تب ناشی از سرماخوردگی نیز با مصرف شربت زوفا کاهش می‌یابد. سایر ویژگی‌های این شربت برای تخلیه عفونت ریه عبارتند از:

  • کاهش ترشحات پشت حلق
  • بهبود سرفه و تنگی نفس
  • فاقد مواد رنگ دهنده
  • بدون الکل و قند

شربت برای تخلیه عفونت ریه، شربت آسماویت ویتابیوتیکس

شربت آسماویت ویتابیوتیکس حاوی بیوفلاونیدهای مرکبات است که به ویتامین P و یا سیترین هم معروف هستند، به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل کرده و با از بین بردن رادیکال‌های آزاد باعث تقویت قدرت تنفسی در کودکان و بزرگسالان می‌شود. همچنین بیوفلاونیدهای مرکبات به همراه ویتامین C باعث بهبود گردش خون در مویرگ‌ها و رفع انقباضات نای و نایژه‌ها می‌شوند.

شربت برای تخلیه عفونت ریه، شربت آسماویت

شربت آسماویت با داشتن ترکیبات موثر حاوی ویتامین‌های گروه ب، ویتامین آ، ویتامین د، ویتامین ای و ویتامین سی به همراه مواد معدنی شامل منگنز، منیزیم و آهن یک مکمل غذایی بسیار مناسب برای افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله آسم و آلرژی است. این شربت با افزایش مقاومت بدن به جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌ها و عفونت‌های سیستم تنفسی، کاهش علائم ناشی از آلرژی و حساسیت فصلی کمک موثری می‌کند.

ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی موجود در شربت آسماویت باعث افزایش قدرت ایمنی و مقاوم سازی بدن در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌های سیستم تنفسی می‌شوند. سلنیوم با بالا بردن سطح ایمنی در تسریع روند بهبودی بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، برونشیت و … نقش مهمی ایفا می‌کند. تحقیقات نشان داده است که سلنیوم همراه ویتامین E باعث حفاظت بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد می‌شود. همچنین در بیماری‌های سیستم تنفسی سطح سلنیوم بدن بیمار کم می‌شود که شربت آسماویت این کمبود را جبران می‌کند. عنصر منگنز به صورت یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کرده و علائم آلرژی را بهبود می‌بخشد.

به یاد داشته باشید برای خرید شربت آسماویت نیازی به نسخه ندارید.

موارد مصرف شربت آسماویت

  • عفونت‌های دستگاه تنفسی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، ذات الریه، برونشیت، آسم و …
  • اشخاصی که در معرض آلاینده‌هایی مثل دود سیگار و آلودگی هوا هستند.
  • افراد مبتلا به آلرژی و حساسیت‌های فصلی

بیشتر بخوانید: برای عفونت ریه چه بخوریم؟

موارد مصرف شربت آسماویت ویتابیوتیک

سخن پایانی

عفونت‌های ریه معمولا با علائمی همچون سرفه‌های مداوم، تنگی نفس و تولید خلط همراه هستند. در این شرایط، شربت‌هایی که خاصیت ضد سرفه، خلط‌آور و ضد التهاب دارند، می‌توانند بسیار مؤثر باشند. با توجه به اینکه بسیاری از این شربت‌ها از ترکیبات طبیعی مانند عسل، زنجبیل، زردچوبه و گیاهان دارویی تهیه می‌شوند، مصرف آن‌ها نه تنها به عنوان یک درمان کمکی مؤثر بلکه به عنوان یک روش طبیعی و ایمن نیز مطرح است. افراد بزرگتر از 65 سال، کودکان کمتر از 2 سال، و افراد مبتلا به بیماری های مزمن یا سیستم ایمنی ضعیف در صورت مشاهده علائم عفونت ریه باید فورا به پزشک مراجعه کنند.

source