به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، متن پیام به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی
ناشنوایان خنده هایشان بی صداست. آهنگ کلامشان به افق ها می رسد. در گذر زمان غرق می شوند و در دنیای سکوت خویش عمق محبت را لمس می کنند. عشق به هستی در اعماق نگاهشان متبلور است. انگشتشان، کلامشان است و عمق چشمانشان حکایت از اراده ی قوی آنان دارد که مصائب معلولیت را به چالش کشیده و با سکوت خود، آهنگ کلام را به گیتی رسانده اند. هر روز بر توانمندی خود افزوده تا به همگان ثابت شود که معلولیت محدودیت نیست و چه هنرمندانه با زبان اشاره، پیام سکوت پرمعنای خویش را بیان می کنند. شما می شنوید، نه با حس شنواییتان، بلکه با تمام وجودتان.

هفته و روز جهانی ناشنوایان فرصت مغتنمی است تا توجه عموم مردم و مسوولین نسبت به نیازهای ناشنوایان جلب شود و شناسایی و بهبود مشکلات و موانع در زندگی روزانه، فراهم آوردن شرایط تحصیل، اشتغال و زندگی برابر با سایر افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 تحقق کامل این اهداف در راستای حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با ایجاد همراهی و همدلی آحاد جامعه، مراکز غیر دولتی و دستگاه ‏های اجرایی نسبت به قوانین مرتبط با افراد دارای معلولیت و حمایت نهادهای نظارتی جهت ارزیابی و نظارت صحیح بر حسن اجرای این قوانین خواهد بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلم دلسوز و عاشق، استاد باغچه بان، هفته و روز جهانی ناشنوایان را به تمامی ناشنوایان و کم شنوایان دیارمان، خانواده های بردبار و شکیبایشان و جامعه هدف بهزیستی، تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاش های ارزشمند تمامی انجمن ها و مراکز فعال در حوزه کمک به این عزیزان و همه کارکنان مشفق در مجموعه بهزیستی سراسر استان قدردانی می نمایم. امیدوارم همه ما جهت برابر سازی فرصت ها، رفع موانع و مشکلات زندگی اجتماعی این عزیزان و توانمندسازی افراد دارای اختلالات شنوایی و احیا حقوق جامعه هدف، گام برداریم و شاهد ارتباط موثر با افراد دارای معلولیت شنوایی، حضور فعال و موفقیت آنان در جامعه باشیم.

فریبا بریمانی

مدیرکل بهزیستی مازندران

source