به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، صبح امروز و در پی وقوع حادثه انفجار در معدن زغال سنگ معدنجو طبس، و تاکید مدیر کل مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور، جلسه ستاد مدیریت بحران بهزیستی استان با حضور مدیر کل، معاون امور اجتماعی، مسئول حراست، جانشین معاون امور توسعه پیشگیری و سایر اعضاء کمیته برگزار شد.
️در ابتدای این جلسه، شرفی مدیر کل بهزیستی ضمن تسلیت این حادثه غم انگیز، گفت با توجه به اینکه تیم های محب سازمان بهزیستی، به صورت تخصصی آموزش دیده و از آمادگی مداخلات و حمایتهای روانی اجتماعی در حوادث و بلایا و شرایط اضطراری برخوردار هستند، لذا دستور آماده باش و استقرار تیم های محب و اورژانس ۱۲۳ بهزیستی در شهرستان طبس، شهرستان های معین و اداره کل را صادر کرد.
️در ادامه ، اعضاء جلسه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون ارائه خدمات به آسیب دیدگان و خانواده های آنان اعلام و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
️گفتنی است تیم های محب متشکل از روانشناس، مشاور و مددکار اجتماعی بوده و در صورت لزوم و بنا بر تشخیص یک روانپزشک است که وظیفه برنامه ریزی و طراحی مداخله در بحران و ارائه حمایت های روانی اجتماعی را برعهده دارند.
۱۴۰۳/۰۷/۰۱

source