محمدعلی یزدیان با اشاره به راهکارهای درمان عفونت معده با استفاده از داروهای گیاهی و توصیه‌های طب سنتی اظهار کرد: عفونت معده از جمله دردهای رایج معده محسوب می‌شود که عامل آن یک باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری است که در برابر اسید معده مقاوم عمل می‌کند و منجر به بروز آسیب معده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت درمان نشدن عفونت معده، امکان درگیر شدن فرد مبتلا با بیماری‌هایی از جمله التهاب، تجربه دردهای سخت، زخم معده و حتی سرطان معده وجود خواهد داشت، افزود: دردی که افراد بر اثر عفونت معده تجربه می‌کنند ممکن است طولانی مدت و بین ۱۰ تا ۱۵ روز با آنها همراه باشد.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه علائم مسمومیت و عفونت معده مقداری مشابه یکدیگر است و بیماران در صورت مسمومیت و عفونت معده، درد، حالت تهوع، استفراغ و گاهی اوقات تب را تجربه می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از گیاهان دارویی از جمله زنجبیل، نعنا و زیره می‌تواند برای درمان عفونت معده مؤثر واقع شود.

یزدیان ادامه داد: خاصیت ضدالتهابی زنجبیل برای هضم غذا و جلوگیری از تهوع تأثیر بسزایی دارد و استفاده از ریشه آن یا چای زنجبیل برای درمان عفونت معده مؤثر است، همچنین افراد می‌توانند از چای نعناع برای درمان عفونت معده و برطرف کردن سوءهاضمه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد درگیر با رفلاکس معده باید از خوردن عرق نعنا پرهیز کنند، گفت: استفاده از زیره در وعده‌های غذایی و ترکیب کردن سیاه دانه و عسل می‌تواند درمان مؤثری برای عفونت معده باشد، همچنین استفاده از ریشه شیرین بیان می‌تواند منجر به کاهش التهاب معده، زخم معده و در نهایت عفونت معده شود.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با بیان اینکه افراد به منظور استفاده از شیرین بیان برای درمان عفونت معده می‌توانند از دمنوش آن استفاده کنند، اضافه کرد: دارچین می‌تواند در کاهش درد معده و همچنین بهبود علائم عفونت معده مؤثر باشد، از همین رو توصیه می‌شود در ساعات مختلف، افراد از دم‌کرده دارچین استفاده کنند.

source