قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ واکنش‌های بیوشیمیایی در بدن

منیزیم موجود در این قرص، در صدها واکنش بیوشیمیایی بدن شما نقش دارد. منیزیم در سراسر بدن شما یافت می‌شود و سلول‌های بدن شما حاوی این ماده معدنی هستند و برای عملکرد به آن نیاز دارند. حدود 60 درصد منیزیم بدن شما در استخوان‌ها وجود دارد، در حالی که بقیه آن در ماهیچه‌ها، بافت‌های نرم و مایعات بدن از جمله خون است. یکی از نقش‌های اصلی آن این است که به عنوان یک کوفاکتور یعنی یک مولکول کمکی در واکنش‌های بیوشیمیایی که به طور مداوم توسط آنزیم‌ها انجام می‌شود، عمل کند و در بیش از 600 واکنش در بدن شما نقش دارد، از جمله:

  • ایجاد انرژی: تبدیل غذا به انرژی
  • تشکیل پروتئین: ایجاد پروتئین‌های جدید از اسیدهای آمینه
  • نگهداری ژن: کمک به ایجاد و ترمیم DNA و RNA
  • حرکات عضلانی: کمک به انقباض و آرامش عضلات
  • تنظیم سیستم عصبی: تنظیم کننده انتقال دهنده‌های عصبی، که پیام‌ها را به سراسر مغز و سیستم عصبی شما ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت چه زمانی است؟

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ افزایش عملکرد ورزشی

بسته به نوع فعالیت ممکن است در طول ورزش نسبت به زمانی که در حال استراحت هستید به منیزیم بیشتری نیاز داشته باشید. منیزیم به حرکت قند خون به ماهیچه‌ها و دفع اسید لاکتیک که موجب خستگی می‌شود، کمک می‌کند. بنابراین، خرید قرص مگنیفورت  برای بهبود عملکرد ورزشی در افراد مسن و کسانی است که کمبود این ماده مغذی را دارند، می‌تواند مفید باشد.

افزایش عملکرد ورزشی

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ مبارزه با افسردگی

منیزیم نقش مهمی را در عملکرد مغز و خلق و خو ایفا می‌کند. سطوح پایین آن با افزایش خطر افسردگی مرتبط است. بررسی در سال 2020 نشان داد که استرس ممکن است منیزیم را کاهش دهد. علاوه بر این، مکمل درمانی با این ماده معدنی ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ کنترل سطح قند خون

مطالعات نشان می‌دهد که حدود 48٪ از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای سطوح پایین منیزیم خون هستند که این امر می‌تواند توانایی بدن برای تنظیم موثر سطح قند خون را مختل کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که منیزیم بیشتری مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمتری دارند.

  • طبق بررسی‌های انجام شده، مکمل‌های منیزیم به افزایش حساسیت به انسولین که یک عامل کلیدی در کنترل قند خون است، کمک می‌کنند.

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ سلامت قلب

منیزیم نقش مهمی در حفظ سلامت و قدرت قلب شما دارد. مطالعه‌ای در سال 2021 نشان می‌دهد که مکمل‌های منیزیم می‌توانند به کاهش سطح فشار خون بالا که یک عامل خطر برای بیماری قلبی است، کمک کنند. علاوه بر این، مکمل‌های منیزیم مانند قرص مگنیفورت عوامل خطر متعددی را برای بیماری‌های قلبی بهبود می‌بخشند، از جمله تری گلیسیرید، کلسترول بد (LDL)، کلسترول خوب (HDL) و سطح فشار خون سیستولیک، به‌ویژه در افراد مبتلا به کمبود منیزیم.

سلامت قلب

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ التهاب

مصرف کم منیزیم با افزایش سطح التهاب مرتبط است، که نقش مهمی را در پیری و ایجاد بیماری‌های مزمن ایفا می‌کند. بررسی از 11 مطالعه به این نتیجه رسید که مکمل‌های منیزیم سطح CRP را که نشانگر التهاب است، در افراد مبتلا به التهاب مزمن کاهش می‌دهد. علاوه بر این، برخی تحقیقات کمبود منیزیم را با افزایش استرس اکسیداتیو نیز مرتبط می‌دانند.

بیشتر بخوانید: تاثیر مصرف کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ کمک به جلوگیری از حملات میگرن

سردردهای میگرنی می‌توانند دردناک باشند و اغلب باعث تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا می‌شوند. برخی از محققان بر این باورند که افراد مبتلا به میگرن بیشتر از دیگران در معرض کمبود منیزیم هستند. چندین مطالعه نشان می‌دهد که مکمل‌های منیزیم حتی ممکن است از سردردهای میگرنی پیشگیری و یا آن‌ها را درمان کنند.

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ بهبود علائم PMS یا سندرم پیش از قاعدگی

سندرم پیش از قاعدگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در زنان در سنین باروری است و اغلب باعث علائمی مانند احتباس آب، گرفتگی عضلات شکم، خستگی و تحریک‌پذیری می‌شود. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل‌های منیزیم به تسکین علائم PMS مانند دردهای قاعدگی و حملات میگرنی کمک می‌کنند. این مسئله ممکن است به این دلیل باشد که سطح منیزیم در طول چرخه قاعدگی در نوسان است و علائم این سندرم را در افراد دارای کمبود بدتر می‌کند.

بهبود علائم PMS یا سندرم پیش از قاعدگی

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ بهبود سلامت استخوان

منیزیم برای حفظ سلامت استخوان و محافظت در برابر تحلیل استخوان بسیار مهم است. زیرا همانطور که گفتیم 50 تا 60 درصد از منیزیم بدن شما در استخوان‌ها یافت می‌شود. برخی مطالعات سطوح پایین‌تر این ماده معدنی را با خطر بیشتر پوکی استخوان که باعث شکنندگی و ضعیف شدن استخوان‌ها می‌شود، مرتبط می‌دانند.

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ خواب بهتر

مکمل‌ مگنیفورت اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای مشکلات خواب مانند بی‌خوابی استفاده می‌شود. زیرا منیزیم چندین انتقال دهنده عصبی درگیر در خواب مانند گاما آمینوبوتیریک اسید را تنظیم می‌کند.

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟ کاهش علائم اضطراب

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که منیزیم به درمان و پیشگیری از اضطراب کمک می‌کند. به عنوان مثال، یک مطالعه بر روی 3172 بزرگسال ایرانی، افزایش مصرف منیزیم را با کاهش خطر افسردگی و اضطراب مرتبط دانست. به طور مشابه، یک مطالعه کوچک 6 هفته‌ای نشان داد که مصرف 248 میلی‌گرم منیزیم در روز به طور قابل توجهی علائم اضطراب را کاهش می‌دهد. کمبود منیزیم ممکن است حساسیت بدن شما را به استرس افزایش دهد، که این امر علائم اضطراب را تشدید می‌کند. بنابراین، مکمل‌ منیزیم ممکن است به کاهش اضطراب خفیف تا متوسط ​​کمک کند.

بیشتر بخوانید: آیا قرص مگنیفورت برای ریزش مو مناسب است؟

سخن پایانی

در این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز گفتیم که قرص مگنیفورت برای چی خوبه. منیزیم موجود در مگنیفورت می‌تواند به بهبود خلق و خو، خواب، عملکرد ورزشی، تنظیم قند خون و… کمک کند. منیزیم برای حفظ سلامت ضروری است و مصرف مکمل‌های منیزیم معمولا عوارض جانبی ایجاد نمی‌کنند. در نهایت، برای دستیابی به بهترین نتایج، مهم است که کپسول مگنیفورت در کنار یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم مصرف شود. همچنین، مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه قبل از آغاز هر نوع مکمل غذایی، می‌تواند در افزایش اثربخشی و جلوگیری از عوارض جانبی، نقشی کلیدی ایفا کند.

source