درمان کمبود روی، از فواید قرص زینک پلاس قهوه ای

مکمل‌های روی اغلب برای کمک به درمان و پیشگیری از کمبود روی استفاده می‌شوند. اگرچه کمبود روی غیر معمول است، اما این ماده معدنی به عنوان یک ماده مغذی ضروری در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که بدن شما قادر به تولید آن به تنهایی نیست. افرادی که رژیم های غذایی محدود، اختلال در جذب مواد مغذی، یا برخی از بیماری‌ها را دارند، ممکن است بیشتر مستعد ابتلا به کمبود آن باشند. علائم کمبود روی شامل ضعف سیستم ایمنی، ریزش مو، کم اشتهایی، اسهال و کندی بهبود زخم است.

بیشتر بخوانید: آیا قرص زینک پلاس باعث چاقی می شود؟

کمک به رشد مو و درمان ریزش مو، از فواید قرص زینک پلاس قهوه ای

روی عامل اصلی رشد فولیکول‌های مو است. همچنین نقش مهمی در عملکرد غدد چربی روی پوست سر دارد که سبوم تولید می‌کنند تا پوست سر را هیدراته نگه دارند. در انجام این کار، روی به حذف رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند، سلول‌های فولیکول مو را پاکسازی می‌کند تا بتوانند به طور موثر تقسیم شوند و رشد کنند. علاوه بر این، زینک هورمون‌ها را نیز تنظیم می‌کند و این یکی دیگر از دلایل موثر بودن آن در پیشگیری و درمان ریزش مو است. زیرا عدم تعادل هورمونی یکی از عوامل اصلی ریزش مو در مردان و زنان است.

بیشتر بخوانید: زمان و نحوه مصرف قرص زینک برای ریزش مو

کمک به رشد مو و درمان ریزش مو

کند کردن دژنراسیون ماکولا، از فواید قرص زینک پلاس قهوه ای

دژنراسیون ماکولا یکی از بیماری‌های شایع چشم و یکی از دلایل اصلی از دست دادن بینایی در سراسر جهان است. مکمل‌های روی اغلب برای کند کردن پیشرفت دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) و کمک به محافظت در برابر از دست دادن بینایی و کوری استفاده می‌شود.

فواید قرص زینک پلاس قهوه ای، بهبود سلامت قلب

بیماری قلبی یک بیماری جدی است که تقریبا 33٪ از مرگ و میرها را در سرتاسر جهان تشکیل می‌دهد. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف روی ممکن است چندین عامل خطر بیماری قلبی را بهبود بخشد. حتی ممکن است سطح تری گلیسیرید و کلسترول را نیز کاهش دهد. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که سطوح پایین روی سرم ممکن است با خطر بیماری عروق کرونر قلب مرتبط باشد، با این حال یافته‌ها قطعی نیستند. بنابراین، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مبارزه با آکنه، از فواید قرص زینک پلاس قهوه ای

مکمل‌های روی اغلب برای ارتقای سلامت پوست و درمان بیماری‌های رایج پوستی مانند آکنه استفاده می‌شوند. ثابت شده است که نوعی روی به نام سولفات روی برای کاهش علائم آکنه خفیف تا متوسط ​​مفید است. مکمل‌های زینک اغلب بر سایر روش‌های درمانی ترجیح داده می‌شوند، زیرا ارزان و مؤثر هستند و عوارض جانبی بسیار کمتری دارند.

مبارزه با آکنه، از فواید قرص زینک پلاس

فواید قرص زینک پلاس قهوه ای، بهبود عملکرد سیستم ایمنی

بسیاری از داروهای بدون نسخه (OTC) و داروهای طبیعی دارای زینک هستند که به دلیل توانایی آن در تقویت عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با التهاب است. بنابراین، اگر بلافاصله بعد از ظاهر شدن علائم استفاده شود، به طور بالقوه می‌تواند به درمان انواع خاصی از عفونت کمک کند.

  • بررسی از 7 مطالعه نشان داد که قرص‌های روی حاوی 80 تا 92 میلی‌گرم زینک، ممکن است طول مدت سرماخوردگی را تا 33 درصد کاهش دهند. روی همچنین ممکن است به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند و التهاب را کاهش دهد و فرد را در برابر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و دیابت محافظت کند.

فواید قرص زینک پلاس قهوه ای، کمک به تنظیم قند خون

روی به دلیل نقشی که در مدیریت قند خون و ترشح انسولین دارد به خوبی شناخته شده است. انسولین هورمونی است که وظیفه انتقال قند از جریان خون به بافت‌ها را بر عهده دارد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که روی ممکن است به ثابت نگه داشتن سطح قند خون و بهبود حساسیت بدن به انسولین کمک کند.

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف و بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس

قرص زینک پلاس ویتاپی

قرص زینک پلاس ویتاپی یک مکمل غذایی مناسب برای جبران کمبود روی در بدن است. این قرص موجب تقویت و بهبود سلامت پوست، مو، ناخن شده و مصرف آن نه تنها برای ورزشکاران بلکه برای عموم مردم توصیه می‌شود. سایر ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • درمان ریزش مو ناشی از کمبود روی
  • بهبود رشد جسمی و ذهنی
  • پیشگیری از سرما خوردگی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به ترمیم زخم‌ها
  • تنظیم اشتها

قرص زینک پلاس ویتاپی

قرص زینک پلاس ویتاپی

قرص زینک پلاس (۱۵ میلی گرم) یوروویتال

قرص زینک پلاس یوروویتال تحت لیسانس کشور آلمان و از بهترین مکمل‌های زینک پلاس موجود در بازار است. این محصول موجب تسریع بهبود زخم‌ها، تقویت قدرت باروری و بهبود سلامت بینایی می‌شود. همچنین ترکیبات موثر آن به جوانسازی و سلامت پوست کمک می‌کند. سایر ویژگی‌های آن عبارتند از:

  • پیشگیری و بهبود سرماخوردگی
  • تقویت رشد ذهنی و جسمی
  • تقویت و جلوگیری از ریزش مو
  • رشد و استحکام ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • سلامت پوست

Eurho-Vital-Zink-Plus-15-mg-60-Tabs

قرص زینک پلاس (۱۵ میلی گرم) یوروویتال

قرص زینک پلاس ب کمپلکس مای نوتریشن

قرص زینک پلاس ب کمپلکس مای نوتریشن علاوه بر ماده معدنی زینک حاوی ویتامین‌های گروه B و برخی مواد معدنی است. این مواد مغذی می‌توانند به صحت و سلامت پوست، مو و ناخن کمک کنند. همچنین نقش مهمی در تقویت رشد ذهنی و جسمی دارند و با بهبود عملکرد اندام‌های بدن، باعث ارتقا سیستم ایمنی نیز می‌شوند.قرص زینک پلاس ب کمپلکس مای نوتریشن

قرص زینک پلاس ب کمپلکس مای نوتریشن

سخن پایانی

با توجه به فواید متعدد قرص زینک پلاس قهوه‌ ای، می‌توان گفت که این مکمل نه تنها یک گزینه عالی برای تقویت سلامت عمومی است، بلکه می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از بیماری‌ها و بهبود کیفیت زندگی ایفا کند. اما همواره به خاطر داشته باشید که مصرف هرگونه مکمل باید تحت نظر متخصصان تغذیه و پزشکان باشد تا از تاثیرات مثبت آن بهره‌مند شوید. با انتخاب هوشمندانه و آگاهانه، می‌توانیم به سمت زندگی سالم‌تری گام برداریم.

source