فعالیت آنفولانزا معمولاً در پاییز افزایش می‌یابد و موارد ابتلا از دسامبر تا فوریه به اوج خود می‌رسد.حدود دو هفته طول می کشد تا واکسن به طور کامل موثر واقع شود.

نواندیش: فعالیت آنفولانزا معمولاً در پاییز افزایش می‌یابد و موارد ابتلا از دسامبر تا فوریه به اوج خود می‌رسد.حدود دو هفته طول می کشد تا واکسن به طور کامل موثر واقع شود.

 

بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا

 

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس ترجمه نواندیش، ان بی سی نیوز در مورد بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا نوشت: دکتر جودیت اودانل، رئیس بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی پن پرسبیتریان در فیلادلفیا، گفت: «شما بهتر است واکسیناسیون خود را در حدود نیمه آخر سپتامبر تا پایان اکتبر انجام دهید. 

 

واکسن‌های آنفولانزای امسال عموما در جهان سه ظرفیتی هستند، به این معنی که در برابر سه ویروس آنفولانزا محافظت می‌کنند: دو نسخه آنفولانزای A و یک نوع آنفلوانزای B. 

 

آنچه در مورد واکسن آنفولانزا باید بدانید

 

اگرچه اکثر مردم به یک دوز از واکسن نیاز دارند، اما کودکان تا 8 سال که قبلاً برای آنفولانزا واکسینه نشده اند، باید دو واکسن را با فاصله حداقل چهار هفته دریافت کنند. CDC توصیه می کند که کودکان واکسینه نشده اولین واکسن خود را بلافاصله انجام دهند.

 

از آنجایی که بزرگسالان 65 سال به بالا بیشترین خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از آنفولانزا را دارند، باید واکسن های خاصی را درخواست کنند که نسبت به واکسن استاندارد آنفولانزا پاسخ ایمنی قوی تری ایجاد کند. CDC سه گزینه را برای این گروه سنی توصیه می کند: Fluzone High-Dose، Flublok یا Fluad. دو مورد اول واکسن‌های با دوز بالا هستند، به این معنی که حاوی مقدار بیشتری آنتی‌ژن هستند، ماده‌ای که باعث ایجاد پاسخ ایمنی می‌شود. در همین حال، فلواد حاوی ماده‌ای است که به تقویت پاسخ ایمنی کمک می‌کند، به نام ادجوانت.

 

آماندا جوی، دستیار پزشکی در واشنگتن دی سی، گفت: سال گذشته حدود 25000 نفر بر اثر آنفولانزا در ایالات متحده جان خود را از دست دادند و 400000 نفر در بیمارستان بستری شدند.

 

اثربخشی واکسن آنفولانزا در جلوگیری از مراجعه به پزشک سال به سال متفاوت است. دانشمندان بر اساس آنچه در سایر نقاط جهان در گردش است انتخاب می کنند که کدام سویه ها را هدف قرار دهند.

 

“در یک سال، شما تا حدود 80٪ اثربخشی را دریافت می کنید. دکتر میشل بارون، مدیر ارشد پزشکی پیشگیری و کنترل عفونت در یو اس هلث گفت: در سال بد، شاید 30 درصد.

 

source