کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر، میزان ذخیره خون استان اصفهان برابر با ۲۴۲۰ واحد معادل شش روز است و این در حالی است که حداقل میزان استاندارد ذخیره خون، برابر با هشت روز است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اهدای خون و لزوم توجه به نیاز مستمر بیماران و افراد نیازمند خون و فراورده‌های خونی، انتظار می‌رود شهروندان و هم‌استانی‌ها همواره و بیش از پیش اهدای خون را مد نظر داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه با اهدای هر واحد خون جان سه بیمار نجات پیدا می‌کند، تصریح کرد: افرادی که نسبت به اهدای خون اقدام می‌کنند، علاوه بر اجر معنوی این اقدام، از مزایای جسمانی و روحی روانی آن نیز بهره‌مند می‌شوند.

دهراب پور ادامه داد: امروز _چهارشنبه چهاردهم شهریور_ مصادف با سی‌ام ماه صفر، ۲۹۰ نفر از اهداکنندگان خون به مرکز اهدای خون خواجو شهر اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۲۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز، ۲۳۷ نفر از اهداکنندگان خون در روز _دوشنبه دوازدهم شهریور_ مصادف با بیست‌وهشتم صفر به دو مرکز اهدای خون خواجو شهر اصفهان و کاشان مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۱۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

source