به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حسین قطبی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: بامداد امروز شنبه ۶ مرداد ماه، نصف غرفه‌ های بازارچه دست‌ فروشان شهر جیرفت در آتش سوخت و اجناس بیشتر غرفه‌ ها خاکستر شد.

وی افزود: چند بار اخطار به غرفه‌ داران داده شد، که این بازارچه هیچ استانداردی ندارد.

مسئول مرکز شماره ٢ آتش نشانی جیرفت، تصریح کرد: سیم کشی از روی لباس‌ ها و گونی‌ ها گذشته و احتمال حادثه را افزایش داده است.

قطبی یادآور شد: جای بازارچه، مناسب نبوده است و در گذشته مقام‌ های قضایی هم ورود کردند، اما غرفه داران جابه‌جا نشدند.

وی خاطرنشان ساخت: وجود گونی و لباس موجب گسترش سریع آتش سوزی به غرفه‌ ها و همچنین دو مغازه کنار آن شده است.

بازارچه دستفروشان جیرفت در آتش سوخت

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی

معاون دادستان شهرستان جیرفت نیز گفت: برای آتش‌ سوزی بامداد شنبه در بازارچه این شهرستان پرونده قضایی تشکیل شده است و با مسببین احتمالی و قصور صورت گرفته در چهارچوب قانون برخورد خواهد شد.

پیمان ذوالعلی افزود: ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور انجام تحقیقات در راستای کشف علت دقیق حریق صادر شده است و علت آتش‌ سوزی پس از اعلام نظر کارشناسان متخصص، مشخص خواهد شد.

وی تاکید کرد: غرفه داران در صورتی که شواهد و مدارکی در باب عمدی بودن موضوع دارند، ضمن اعلام شکایت در خصوص اصل موضوع، برای پیگیری از طریق پلیس آگاهی شهرستان اقدام کنند.

شایان ذکر است؛ در آتش سوزی بامداد شنبه در بازارچه دست‌ فروشان در چهارراه بعثت جیرفت، ۴۵ غرفه از ۸۵ غرفه بازارچه شهر جیرفت و یک خودرو سواری در آتش سوخت و اجناس بیشتر غرفه‌ ها نیز از بین رفت.

خوشبختانه این آتش سوزی آسیب جانی نداشته است.

بازارچه دستفروشان جیرفت در آتش سوخت

source