به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران، فرشاد عبدالملکی مدیر روابط عمومی اورژانس همدان گفت: مزاحمان تلفنی در تماس با مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ اقدام به ارائه اطلاعات کذب از بروز تصادف رانندگی و دیگر موضوعات میکردند که با حضور تیمهای اورژانس در محل، کذب بودن خبر محرز میشد.
وی افزود: تماسهای مکرر و مشغول کردن تلفنهای ۱۱۵، فوت کردن در گوشی تلفن، بیان حرفهای نامربوط و در نهایت گزارشها و ارائه آدرسهای غلط درباره بروز حوادث از اقدامات نادرست این دو مزاحم تلفنی بود که هر یک بیش از ۲۰۰ بار با ۱۱۵ تماس برقرار کرده بودند.
عبدالملکی تأکید کرد: بهترین و بازدارندهترین روش برای کاهش مزاحمتهای تلفنی، صدور احکام جایگزین برای متخلفان است. برای نمونه، در یکی از استانها قاضی مزاحم تلفنی را به ۳ ماه کار خدماتی در مرکز درمانی محکوم کرده است.