مطالعات اخیر زنگ خطر را در مورد تأثیر انتخاب های غذایی بر سلامت قلب به صدا درآوردند. پرسش این است که “مواد تشکیل دهنده” یک رژیم غذایی واقعاً سالم برای قلب چیست، و اگر می خواهیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهیم، از کدام غذاها اجتناب کنیم و چرا؟

 

نواندیش: مطالعات اخیر زنگ خطر را در مورد تأثیر انتخاب های غذایی بر سلامت قلب به صدا درآوردند. پرسش این است که “مواد تشکیل دهنده” یک رژیم غذایی واقعاً سالم برای قلب چیست، و اگر می خواهیم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهیم، از کدام غذاها اجتناب کنیم و چرا؟

 

چگونه خطر حمله قلبی را به میزان موثری کاهش دهیم؟!

 

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس ترجمه نواندیش، مدیکال نیوز در مورد تاثیر مخرب نمک بر سلامت قلب نوشت: در آوریل 2024، دو مطالعه تغذیه در تیتر خبرها قرار گرفتند زیرا بر تأثیر حیاتی رژیم غذایی بر سلامت قلب و عروق تأکید کردند.

 

اولین مطالعه، که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی در 8 آوریل منتشر شد، توسط محققان موسسه نوآوری مواد غذایی و بیوتکنولوژی سنگاپور و آژانس علم، فناوری و تحقیقات در سنگاپور انجام شد.

 

این تحقیق شامل 89 بزرگسالی بود که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار داشتند، و یافته‌ای به دست آورد که در ابتدا ممکن است شگفت‌انگیز به نظر برسد، یعنی: خوردن جایگزین‌های گوشت گیاهی نسبت به گوشت واقعی حیوانات هیچ مزیت قابل‌توجهی برای سلامت قلب ندارد.

 

 

مطالعه دوم  که نتایج آن در جلسه علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا در ابتدای آوریل 2024 ارائه شد نیز توسط کارشناسان بیمارستان منطقه ای Piedmont آتن انجام شد.

 

این داده‌های 3170 شرکت‌کننده در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد که همگی بزرگسالان مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

 

 

این مطالعه نشان داد که 89 درصد از این افراد بیش از دو برابر مقدار توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا، یعنی 1500 میلی گرم (میلی گرم) منبع معتبر سدیم (نمک) در روز مصرف می کنند.

 

اما چرا برخی غذاها، صرف نظر از اینکه گیاهی هستند یا نه، برای قلب مضر هستند؟ نمک چگونه بر سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد؟ و چه چیزی یک رژیم غذایی را واقعاً برای قلب سالم می کند؟

 

این ها پرسش هایی است که همچنان باید در موردشان تحقیق شود اما آنچه تا امروز قطعی به نظر می رسد اینکه سدیم یعنی نمک یک قاتل بزرگ برای سلامت قلب است و با کاهش مصرف آن می توان سلامت قلب را به میزان موثری افزایش داد.

source