به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی امروز با حضور در محل اخذ رای در حسینیه ثارالله کرمان در جمع خبرنگاران گفت: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سرنوشت کشور بسیار تاثیر گذار است.

وی حمیدی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی، نظامی مردم سالار است و مردم با شرکت در انتخابات ها به معنای واقعی کلمه سرنوشت خود را تعیین می کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان از عموم مردم شریف و ولایت مدار استان کرمان با هر سلیقه و تفکر سیاسی خواست با حضور در انتخابات نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور ایفا کنند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: کسی که به سرنوشت کشور خود و آینده خود اهمیت می دهد، فارغ از اعتقادات و طرز فکرش، لازم است که در انتخابات شرکت کند.

وی در پایان اظهار داشت: بهتر است مردم در ساعات ابتدائی روز در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند و این تکلیف و حق خود را به ساعات پایانی روز موکول نکنند، زیرا که معمولا شعب اخذ رای در ساعات پایانی با شلوغی و ازدحام مواجه می باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۰۰ درصد شعب اخذ رای از لحظات اول شروع اخذ رای فعال بودند و با استقبال خوب مردم همراه هستند.

حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی عنوان کرد: رصدهای اولیه از فرآیند رای‌گیری نشان می‌دهد که تمام شعبه‌ های اخذ رای فعال بودند و مشکل فنی نداشتیم.

وی بیان کرد: مانند همه دوره‌ های انتخابات، این دوره هم با حضور پررنگ مردم همراه خواهد بود و تا آخرین لحظات ادامه دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اذعان داشت: برآورد اولیه از میزان مشارکت در انتخابات از حضور بیشتر در پای صندوق‌ های رای نسبت به دوره انتخابات قبل مجلس شورای اسلامی است و نشان می‌دهد مردم با درک صحیح از شرایط فعلی کشور و آگاهانه پای صندوق‌ های رای حاضر شدند و مشارکت فعال دارند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: گزارشی در استان از اتفاق ناامنی یا تخلف انتخاباتی نداریم، اما در عین حال ۵۲ شعبه‌ ویژه در دادسراها و دادگاه‌ های استان فعال هستند.

وی بیان کرد: مهمترین توصیه ما به طرفداران نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رعایت قانون و دوری از مواردی است؛ که جرم و تخلف انتخاباتی محسوب می‌شوند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان به همراه بخشی دادستان کرمان و اعضای شورای قضایی در اولین ساعات رای گیری با حضور در شعب محل اخد رای ،رای خود را به صندوق انداختند.

source