به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن افشارچی روز پنجشنبه(۲۴ خردادماه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه ما بخشی از حاکمیت هستیم، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری بیشتر دست در دست هم با دستگاه های اجرایی بتوانیم بصورت متفاوت نسبت به دوره های گذشته با انرژی بیش تر استان را به پیشرفت و توسعه برسانیم.

وی با بیان اینکه شهرک سرب و روی خاص استانی است و جایابی درستی برای این شهرک صورت نگرفته است، افزود: در طی زمان ۶ ماهه  جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد و در این مدت و قبل از آن نسبت به توسعه این صنعت نیز حساسیت ویژه ای د داشته ایم تا مسائل زیست محیطی فعالیت واحدها در شهرک روی به کمترین حد برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه انتقال و جابجایی این صنعت نیاز به زمان دارد، گفت: بمحض استهلاک هر صنعت، مجوز توسعه یا تغییر به واحد های مسقر در شهرک داده نخواهد شد.

افشارچی تصریح کرد: این اتفاق در استان زنجان خواهد افتاد و محل استقرار های جدید را باید از لحاظ زیست محیطی را مد نظر قرار گیرد تا آلایندگی برای استان حداقل باشد

وی تاکید کرد: این موضوع  به عنوان آورده بزرگ و اولین گام برای مجموعه مدیریتی استان در نظر گرفته شده است و بصورت جدی پیگیر هستیم تا بصورت مستمر این تغییر را مردم استان  احساس کنند.

استاندار زنجان در ادامه با  با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ناگزیر است در سال های آینده تولید ناخالص داخلی را افرایش دهد، گفت: تولید ناخالص داخلی بر مبنای اقتصاد نفتی شکل گرفته است و باید تغییر پیدا کند.

افشارچی با اشاره به اینکه ما به عنوان مجوعه حاکمیتی استان راه های جدیدی را برای ثروت افزایی و ایجاد ثروت پیگیر باشیم، اظهار کرد: یکی از موارد طبق فرموده رهبری سرمایه گذاری معدن به جای نفت است و باید بسمتی برویم که معادن را اکتشاف و استخراج  کنیم .

وی افزود: افتخار میکنم که در طی دوسال گذشته  اقداماتی را از محل برگرداندن بخشی از حقوق معادن دولتی استان انجام گرفته شده است.

استاندار زنجان بیان کرد: سال گذشته از حدود ۲ هزار میلیارد ریالی که باید از محل حقوق دولتی معادن به استان بر می گشت ۵۰۰ میلیارد ریال برگشت داده شد که ۹۸ درصد این رقم هم در شهرستان ماهنشان که حدود ۶۰ درصد آن در بهسازی راههای این شهرستان هزینه شد.

انتهای پیام/

source