مهار حریق گسترده ناشی از برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری کرمان، از مهار آتش‌ سوزی گسترده ناشی از برخورد یک بیل مکانیکی با لوله گاز، در یکی از خیابان های شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ ابراهیم بابایی، اطهار داشت: در پی تماس شهروندان با سامانه «۱۲۵» مبنی بر وقوع یک آتش‌ سوزی گسترده در خیابان «میرزا کوچک‌ خان»، گروه‌ های اطفای حریق و امداد و نجات از دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شد.

وی علت این آتش‌سوزی را برخورد یک بیل مکانیکی با لوله گاز شهری در حین حفاری و نشت شدید گاز، اعلام و خاطرنشان کرد: این حادثه به یک دستگاه کامیون، خسارت زیادی وارد کرد و می‌ توانست یک باب نمایشگاه اتومبیل نزدیک به محل حادثه را دچار آتش‌سوزی شدید کند، که با تلاش آتش‌ نشانان مهار شد.

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات‌ ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: با حضور عوامل اتفاقات شرکت گاز، جریان گاز شهری در این محل قطع شد و آتش‌ نشانان نیز، با ایمن‌ سازی محل انفجار برای جلوگیری از حوادث احتمالی دیگر، اقدام به کنترل حریق سهمگین ناشی از نشت گاز کردند.

بابایی در پایان به سازمان‌ ها و نهادهای حفار، توصیه کرد: در صورت حفاری در شهر با شهرداری کرمان به عنوان متولی امور زیربنایی شهر هماهنگی‌ های لازم را انجام دهند، تا از این نوع حوادث و حوادث احتمالی دیگر، پیشگیری شود.

source