به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ یادواره اولین شهید استان کرمان “شهید مسعود ستوده نیا” که در روزهای آغازین انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۲ با پیوستن به خیل شهدا به عنوان اولین شهید استان کرمان نام گرفت؛ در سالن مهر شهرداری سیرجان برگزار شد.

در این مراسم مدیر کل بنیاد شهید استان کرمان گفت: امروز فرصت مغتنمی است؛ که بار دیگر با فرهنگ والای شهادت و رهبرشان حضرت امام خمینی پیمان ببندیم و با فرشتگان این آسمانی تجدید میثاق کنیم.

سعید ایرانمنش افزود: استان کرمان ۲۱ شهید را برای پیروزی انقلاب و در دوران انقلاب داشت و شهید مسعود ستوده نیا در اولین شهید روزهای آغازین انقلاب اسلامی در خرداد ماه ۱۳۴۲ توسط دژخیمان رژیم شاه به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: ما هم فراموش نکنیم گرامیداشت یاد و خاطره شهداء باعث زنده نگهداشتن سیره و منش شهداء در جامعه کنونی است.

به یاد اولین شهید دیار کریمان

در ادامه این مراسم رییس شورای شهرستان کرمان هم گفت: شهید مسعود ستوده نیا از جمله جوانانی بود؛ که در سال ۱۳۴۲ با شکل گیری انقلاب همکاری داشت و توسط دژخیمان رژیم طاغوتی شاه به شهادت رسید.

حجت‌ الاسلام محمد ربانی‌ اظهار داشت: انسان برای انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن باید پشت سر مقام منیع ولایت حرکت کند؛ تا به مقصد مطلوب و سعادت برسد.

وی افزود: انقلابی بودن، نیاز به انسان های با بصیرت دارد که راه شناسی، هدف شناسی و دشمن شناسی از ویژگی های فرد بصیر از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

این مراسم که با حضور شهردار سیرجان؛ رئیس شورای شهر سیرجان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد؛ با برنامه های فرهنگی ویژه شهداء ادامه یافت و در پایان از خانواده شهید مسعود ستوده نیا تجلیل شد.

به یاد اولین شهید دیار کریمان

شایان ذکر است؛ شهید سعود ستوده نیا، متولد ۱۳۲۴ در شهرستان سیرجان در یک خانواده مذهبی متعهد به دنیا آمد و پرورش یافت.

او از کودکی با قرآن و مسجد و احکام دین آشنا شد تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی قدیم ادامه داد و عشق و علاقه به مکتب امام حسین(ع) را از کودکی آموخت.

پدر مسعود روحانی بود و برای نشر و تعالیم اسلام و هدایت مردم تلاش می‌کرد و مکتب شهادت و معرفی آن هدف نهایی‌ اش به شمار می‌ رفت و فرزندش نیز در همین محیط مذهبی و اسلامی بزرگ شد و رشد یافت.

سرانجام شور اشتیاق به شهادت و اطاعت از امر امام(ره) مبنی برحضور در صحنه‌ های مختلف این سعادت را نصیبش کرد تا در یوم الله پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ که اوج خونریزی رژیم سفاک پهلوی و مقدمه پیروزی حق بر باطل بود با مشت‌ های گره کرده و با سینه استوار در میدان گل شیراز حضور یافته و در حالی که ذکر خدا بر لب داشت هدف سلاح مزدوران شاه قرار گرفت و به خیل شهدا پیوست.

به یاد اولین شهید دیار کریمان

source