یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Content Monsta، یک آژانس بازاریابی دیجیتال با تمرکز بر تولید محتوای چند رسانه ای و استراتژی بازاریابی.

getty قیف فروش و بازاریابی که زمانی قابل اعتماد بود فراتر از شکل اصلی خود تکامل یافته است. کسب و کارها باید سفر مشتری را درک کرده و با آن سازگار شوند و پیچیدگی آن را تشخیص دهند نه اینکه انتظار یک مسیر قابل پیش بینی را داشته باشند. بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید استراتژی های بازاریابی خود را با استفاده از یک رویکرد منعطف و آینده نگر که با نیازها و رفتارهای در حال تغییر مشتریان شما هماهنگ است، تغییر شکل دهید.
سازگاری را در آغوش بگیرید قیف سنتی یک جهته دیگر واقعیت نحوه تعامل سرنخ ها با مشاغل امروزی را نشان نمی دهد. سرنخ ها ممکن است در جهت های غیرمنتظره حرکت کنند، گاهی اوقات قبل از ورود مجدد و در نهایت خرید، به طور کامل از قیف خارج می شوند. این ماهیت سیال تعامل مستلزم یک استراتژی پویا است که بر مشارکت مجدد و حفظ تمرکز دارد. این بدان معناست که کسانی که در نقش های فروش و بازاریابی هستند باید به عنوان یک تیم با هم کار کنند و اغلب تاکتیک های خود را برای همگام شدن با تغییرات در آمادگی خریدار تطبیق دهند.
اجرای یک استراتژی محتوای پویا یکی از راه‌های پذیرش سازگاری، پیاده‌سازی یک استراتژی محتوای پویا است که شما را قادر می‌سازد تا سریع و کارآمد به رفتار رهبری پاسخ دهید. چنین استراتژی نه تنها نرخ تبدیل را افزایش می دهد، بلکه تخصیص منابع را نیز با کمک به تمرکز بر امیدوار کننده ترین سرنخ ها بهینه می کند.
در اینجا نحوه اجرای یک استراتژی محتوای پویا آورده شده است:
• شخصی سازی در زمان واقعی. آیا تا به حال متوجه شده اید که با گذشت زمان فیدهای اجتماعی و تبلیغات تلویزیونی شما به سمت چیزهایی که به طور مرموزی به شما و سبک زندگی شما مربوط می شود، خم می شوند؟ این هیچ رازی نیست. این کسب‌وکارها از ابزارها و فناوری‌هایی بهره می‌برند که شخصی‌سازی در زمان واقعی و امتیازدهی پیشرفته را برای ایجاد تجربه‌ای مناسب برای هر مشتری ارائه می‌دهند. شما می توانید این کار را با تجزیه و تحلیل رفتار و ترجیحات مشتری برای ارائه محتوا، پیشنهادات و تعاملاتی که با علایق و نیازهای فعلی آنها همخوانی دارد، انجام دهید.
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده سال 2024 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سال 2024 توسط ByCassidy Horton Contributor• طراحی قیف‌های کوچک تقسیم‌بندی شده. محتوای یک مشتری جدید باید با محتوای شخصی که با برند شما آشنایی دارد متفاوت باشد. بنابراین میکرو قیف هایی طراحی کنید که به مراحل خاصی از سفر مشتری می پردازد. با درک نیازها و رفتارهای منحصر به فرد مشتریان بالقوه در هر مرحله، می توانید مداخلات هدفمندی ایجاد کنید که آنها را به تصمیم خرید نزدیک تر کند.
• از تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای پیش بینی رفتار مشتری استفاده کنید. این شامل جمع‌آوری داده‌ها در مورد تعاملات مشتری و استفاده از آن برای پیش‌بینی اقدامات آینده است که به شما امکان می‌دهد به طور فعالانه فرصت‌های ریزش یا تعامل بالقوه را بررسی کنید.
• محتوایی را توسعه دهید که به طور خاص برای بخش های مختلف مشتریان طراحی شده باشد. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که بخشی از مخاطبان شما علاقه خاصی به لباس‌های کودکان دارند، می‌توانید مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها را ایجاد کنید که این موضوع را عمیقاً بررسی می‌کند و ارزش واقعی را برای این گروه فراهم می‌کند. شما همچنین می توانید چیزی را ایجاد کنید که من آن را “محتوای مجاور” می نامم. این محتوایی است که در مورد محصولی نیست که می فروشید، بلکه در مورد موضوعی است که می دانید مخاطبان شما به آن علاقه دارند. به عنوان مثال، اگر کفش های بچه گانه می فروشید، محتوایی در مورد ایمنی زمین بازی ایجاد می کنید. چرا؟ زیرا افرادی که نگران ایمنی زمین بازی هستند همان کسانی هستند که کفش های بچه گانه می خرند.
درگیر شدن مجدد خروج از سرنخ ها خروج از سرنخ ها یک دلیل از دست رفته نیست. آنها فرصتی برای تعامل مجدد و ارتباط عمیق تر هستند. روش های زیر را برای جلب مجدد علاقه آنها در نظر بگیرید:
• کمپین‌های تعامل مجدد متناسب: داده‌های تعاملات قبلی را برای ایجاد ایمیل‌های شخصی‌سازی شده یا تبلیغات هدف‌گیری مجدد که برای بازگرداندن سرنخ‌ها به بازار طراحی شده‌اند، تجزیه و تحلیل کنید.
• محتوای چندرسانه‌ای: محتوای چندرسانه‌ای مانند ویدیوها، پادکست‌ها یا وبینارها را تولید کنید که در آن درباره روندها و چالش‌های فعلی بحث می‌کنید، و ارزشی را ارائه می‌کنید که منجر به جذب مجدد برند شما می‌شود.
• تعامل با رسانه های اجتماعی: از پلتفرم های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن محتوایی استفاده کنید که با سرنخ های هدف شما طنین انداز می شود و تعاملات غیررسمی و در عین حال ارزشمند را تقویت می کند.
تقویت مشتری مداری در قلب پارادایم بازاریابی امروزی، این شناخت است که مشتریان سفر خود را کنترل می کنند. اتخاذ رویکرد مشتری محور به معنای تولید محتوایی است که بر اساس بینش داده ها هدایت می شود. با درک شخصیت های متمایز مخاطبان خود، می توانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً با نیازها و ترجیحات آنها صحبت کند و هر تعاملی را معنادار کند و به طور بالقوه منجر به تبدیل و وفاداری شود.
برای ایجاد محتوای مشتری محور، با جمع آوری داده ها از منابع مختلف، از جمله بازخورد مشتری، تعاملات رسانه های اجتماعی، تاریخچه خرید و تجزیه و تحلیل وب سایت شروع کنید. از این داده ها برای ایجاد پرسونای مشتری دقیق استفاده کنید، و سپس محتوای خود را متناسب با علایق و نگرانی های خاص هر شخص تنظیم کنید. به عنوان مثال، برای شخصی که به پیشرفت‌های فناوری علاقه دارد، می‌توانید راهنماهای عمیقی در مورد آخرین روندهای فناوری ایجاد کنید که توسط مطالعات موردی و نظرات متخصص پشتیبانی می‌شود.
استراتژی بازاریابی خود را ساده کنید در حالی که رفتار مشتری ممکن است پیچیده باشد، استراتژی بازاریابی شما الزامی نیست. ساده کردن پیام و محتوای شما باعث می شود نام تجاری شما قابل دسترس تر و مرتبط تر شود.
در اینجا نحوه ساده سازی رویکرد خود آورده شده است:
• پیام خود را روشن کنید. از زبان واضح، آشنا و مثال‌های مرتبط استفاده کنید تا محتوای خود را به راحتی درک کنید.
• افزایش دسترسی. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما ساده است و از اصطلاحات فنی و مفاهیم پیچیده اجتناب کنید.
• انعطاف پذیر باشید. استراتژی های خود را چابک نگه دارید و بر اساس داده های عملکرد و بازخورد آماده سازگاری باشید.
هدایت مشتریان در مسیر خرید آنها مستلزم ترکیبی از سازگاری، مشتری مداری و سادگی است. با تمرکز بر افزایش تجربه مشتری در هر نقطه تماس، می توانید قیف سنتی فروش و بازاریابی را به ابزاری پاسخگو برای رشد کسب و کار تبدیل کنید.
شورای آژانس فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. A. Lee JudgeCo-موسس و مدیر عامل Content Monsta، یک آژانس بازاریابی دیجیتال که بر تولید محتوای چند رسانه ای و استراتژی بازاریابی متمرکز است. مشخصات اجرایی کامل A. Lee Judge را اینجا بخوانید.”>

اصول بازاریابی عصر دیجیتال

توسط salamatikhabari