سئو سایت
آنتونی کندی، مدیر ارشد بازاریابی و رئیس آژانس در ION.

getty در این عصر دیجیتال، جایی که یک ویدیوی ویروسی در TikTok ظاهراً می‌تواند در عرض 24 ساعت روند جدیدی را ایجاد کند، تغییر سرعتی که بازاریابان باید با آن همراه شوند بسیار زیاد و قابل درک است. در نتیجه، ما آنقدر درگیر چیزهای براق و جدید هستیم که در خطر از دست دادن چشم‌انداز اصلی بازاریابی موفق یعنی مشتریانمان هستیم.
بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی 2024 HubSpot، 75٪ از بازاریابان معتقدند تجربه شخصی باعث فروش و تکرار تجارت می شود (صفحه 7). این محرک به همین دلیل است که اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که اصول اصلی تمرین خود را به خاطر بسپارید. بلوک های سازنده شما باید “چهار P” باشد: محصول، قیمت، مکان و تبلیغ. مشتری به عنوان یک هدف نهایی بالاتر از هر چهار نفر قرار می گیرد. بقیه از نیازها و تغییر عادات آنها ناشی می شود. مشتری شما چه محصولی را می خواهد، با چه قیمتی می خواهد و کجا آن را می خواهد؟
چهار P که در دهه 1960 توسط E. Jerome McCarthy توسعه یافتند، ضرورت ترکیب روش‌های مختلف را برای مدیران، بسته به نیروهای متغیر بازار، نشان می‌دهند. انجام این کار به بازاریابان کمک می‌کند تا برنامه‌هایی را طراحی کنند که متناسب با واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی پویای زمانشان باشد، مخصوصاً برای جذب بازار هدف.
سه P – فرآیند، شواهد فیزیکی و افراد – که توسط بومز و بیتنر در سال 1982 معرفی شدند – اضافه‌های ضروری هستند. این در نهایت بهترین دستور العملی است که امروزه به مصرف کنندگان پاسخ می دهد، زیرا چهار P به شما کمک می کنند محصول خود را مطابق با خلاصه مشتری قرار دهید، اما سه P این را با کمک به شما در درک مکان، برای چه کسی و چگونه تقویت می کنند.
اطلاعات بیشتر از مشاور FORMFORBES بهترین حساب‌های پس‌انداز پربازده در سال 2024 توسط کوین پین مشارکت‌کننده بهترین حساب‌های پس‌انداز سود 5 درصدی سال 2024 توسط Cassidy Horton Contributor تمرکز مشتری‌محور از هر روندی دوام می‌آورد. در میان اتوماسیون و بازاریابی در بیش از 5 سال گذشته، چشم‌انداز در حال تحول در بازاریابی در بیش از 5 سال گذشته تغییر کرده است. با توجه به گزارش HubSpot، و تمرکز لیزر بر روی این اصول هسته اصلی دستیابی به اهداف تجاری و جلب رضایت مخاطبان است. فناوری یک توانمندساز است. مشتریان تمرکز اصلی هستند.
ما می بینیم که بسیاری از برندها با مشکلاتی روبرو هستند زیرا آنها این اصول را نادیده گرفته اند تا به هوس های مخاطب دیجیتالی که لزوماً متعلق به خودشان نیست پاسخ دهند. زمان و تلاش بر روی ویروسی شدن چیزی متمرکز شده است و بسیاری فراموش می کنند نیازهای منحصر به فرد مشتریان را درک کنند و برآورده کنند.
علی‌رغم تغییرات اساسی در ابزارهایی که ما به کار می‌گیریم، ماهیت بازاریابی در کسب‌وکارها باقی می‌ماند که به طور فعال نیازهای مشتریان خود را تنظیم می‌کنند و راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند که به طور واقعی با آنها طنین انداز می‌شود. همانطور که Fairfax M. Cone گفت: “تبلیغات خوب از فردی به فرد دیگر نوشته می شود. وقتی هدف میلیون ها نفر باشد، به ندرت کسی را به حرکت در می آورد.”
ابتدا، یک تیم بازاریابی باید خلاصه کسب و کار را از طریق مرحله تشخیص تعریف کند: “چه مشکلی را برای مشتری حل می کنیم؟ برای حل آن چه می کنیم؟ آیا فرصتی در بازار وجود دارد؟” سپس چهار P می توانند شروع به کار کنند و از ناهماهنگی بین کمپین ایجاد شده و خلاصه مشتری جلوگیری شود.
اینها مفاهیم قدیمی غبارآلود نیستند، بلکه اصول اولیه ای هستند که قابل انطباق هستند و می توانند با جدیدترین نوآوری های فناوری کار کنند. این پارامترها کمپین های موفقیت آمیز آینده را مشخص می کنند و به شما امکان می دهند ایده های جدید را به طور همزمان دنبال کنید و از آنها استقبال کنید.
قبل از اینکه داده های بزرگ و هوش مصنوعی مولد انقلابی در شیوه کار ما ایجاد کنند، چالش ایجاد پیام مناسب و متناسب برای مخاطبان شما بود. در رقابت برای ادامه‌دادن، روندهای گسترده‌تری که در صنایع متعدد رایج می‌شوند، در نهایت باعث ایجاد یک اثر گمراه‌کننده می‌شوند، زیرا کسب‌وکارها در تلاش برای پاسخگویی به توده‌ها، نیازها و خواسته‌های مخاطبان خاص خود را از دست می‌دهند.
با توجه به اینکه 64 درصد از بازاریابان در حال حاضر از هوش مصنوعی و اتوماسیون استفاده می کنند (صفحه 31)، واضح است که فناوری باعث رشد می شود، اما چالش این است که از این رشد برای رفع نیازهای مشتریان خود استفاده کنید. چگونه از این ابزارها برای ایجاد کمپین های شخصی و هدفمند استفاده می کنید؟ بازاری که ما در آن فعالیت می کنیم تغییر کرده است، اما چه زمانی برای درک خلاصه منسوخ شد؟
این یک فرمول ساده است، اما کار می کند، و ماهیت متغیر هر “P” از قربانی شدن یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه جلوگیری می کند. اغلب، من شاهد این هستم که این معیارها بیش از حد توسط بازاریابان امروزی پیچیده یا نادیده گرفته می‌شوند، یا بسیاری از آنها این خطای مهلک را مرتکب می‌شوند و سعی می‌کنند کمپین خود را در انتهای فرآیند به جای در ابتدای کار، به صورت مختصر در اختیار مشتری قرار دهند.
اصول اولیه به کمپین‌های اساسی منتهی نمی‌شوند. همانطور که پیت مارکی از Aviva گفت، چهار P اساساً در مورد درک خواسته‌ها و نیازهای مشتریان و چگونگی استخراج ارزش از آن هستند. چرا چنین اصولی در عصر دیجیتال به طور فزاینده ای نادیده گرفته شده اند؟ یک توضیح ممکن است این باشد که تیم‌های بازاریابی صرفاً بر اساس مهارت‌های دیجیتالی یک نامزد استخدام می‌کنند، نه اینکه بررسی کنند که آیا اصول بازاریابی را نیز به طور کامل درک می‌کنند یا خیر. سواد دیجیتال و توانایی های تحلیلی قوی باید با خلاقیت آمیخته شود.
P باید ستون فقرات ما برای ایجاد یک رویکرد مشتری محور باشد. من پیش‌بینی می‌کنم که برندها چابکی را با تعهد ثابت به اصول بازاریابی ترکیب کنند، زیرا تعادل ظریف بین نوآوری، سودآوری و گسترش را در آینده دنبال می‌کنند. هنگامی که برنامه ای را طراحی کردید که هر پارامتر را برآورده می کند، کمپین خود را از طریق پشته فناوری مناسب اجرا کنید – این ترکیب باید شما را به موفقیت برساند.
شورای ارتباطات فوربس یک انجمن فقط دعوت برای مدیران در روابط عمومی موفق، استراتژی رسانه، آژانس های خلاق و تبلیغاتی است. آیا واجد شرایط هستم؟
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. آنتونی کندی آنتونی کندی، مدیر ارشد بازاریابی و رئیس آژانس در ION. مشخصات اجرایی کامل آنتونی کندی را اینجا بخوانید.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط salamatikhabari