اگر صاحب یک کسب و کار تجارت الکترونیک هستید، احتمالا همیشه در تلاش هستید که تجربه مشتریان خود را از خرید و بازدید از سایت بهبود دهید. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها که استفاده از آن برای بهبود تجربه مشتریان نسبت به دیگر روش ها اولویت دارد، استفاده از قابلیت کیف پول مشتریان در سایت است. کیف پول مشتری در واقع اصطلاحی برای نسخه مجازی کیف پول های فیزیکی است. در این روش اطلاعات مختلف مانند اطلاعات پرداخت مشتری مثل کارت های اعتباری های ذخیره می شوند تا فرآیند خرید برای دفعات بعدی راحت تر و بدون دردسر باشد.

کیف پول مشتری چیست؟

کیف پول مشتریان


کیف پول مشتری را می توان یک برنامه تراکنش مالی محسوب کرد که امکان نصب روی هر دستگاهی را دارد. به کمک این برنامه مشتری می تواند اطلاعات مهم و حیاتی خود مانند اطلاعات پرداخت و رمز های عبور را در فضای ابری ذخیره کند.

به کمک این قابلیت مشتری قادر است به راحتی به جزئیات پرداخت خود دسترسی پیدا کند تا برای خرید های بعدی نیاز نداشته باشد هر دفعه اطلاعات کارت اعتباری و دیگر موارد را دوباره وارد کند.

با قابلیت کیف پول مشتریان علاوه ذخیره اطلاعات پرداخت می توان اطلاعات مهم دیگر مانند کارت ها و اسناد مهم مثل کارت های هدیه، کارت های عضویت، کارت های وفاداری، کوپن ها، بلیط رویداد های مختلف، بلیط هواپیما و قطار، اطلاعات مربوط به رزرو هتل، کارت های گواهینامه رانندگی و حتی کارت شناسایی را نیز ذخیره کرد تا مشتری بتواند به راحتی از آن ها استفاده کند.

این ویژگی برای کسانی که نمی خواهند هر دفعه فرآیند پرداخت طولانی داشته باشند، مناسب است؛ زیرا مشتری می تواند با قابلیت کیف پول مشتریان همه داده های مهم مربوط به پرداخت خود را در یک مکان ایمن داشته باشد.

برای این که بدانید این قابلیت تا به چه اندازه امروزه فراگیر شده است خوب است اشاره کنیم که تا سال 2021 بیش از نیمی از تراکنش های آنلاین در سراسر دنیا با استفاده از کیف پول های مشتری انجام می شده است. همچنین طبق پیش بینی ها به نظر می رسد که این مقدار تا سال 2024 به 53 درصد افزایش خواهد یافت.

مزایای استفاده از کیف پول مشتری

مزایای استفاده از کیف پول مشتری


استفاده از کیف پول مشتریان مزایای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. برخی از این مزایا عبارت اند از:

  • افزایش گزینه های پرداخت

مشتریان تمایل دارند از فروشگاه هایی خرید کنند که گزینه های بیشتری را برای خرید پیش روی مخاطب خود قرار می دهند. به همین دلیل با استفاده از این قابلیت می توان روش های پرداخت را افزایش داد.

مشتریان شما ممکن است که بر اساس تجربیات قبلی خود، برای پرداخت ترجیحات متفاوتی داشته باشند. یک صاحب فروشگاه تجارت الکترونیک می تواند با ارائه طیف وسیع تری از روش های پرداخت، شانس فروش خود را افزایش دهد.

اکثر مشتریان دوست دارند که از روش های پرداختی که قبلا استفاده می کردند، برای خرید های جدید نیز استفاده کنند. در حال حاضر روش پرداخت کیف پول مشتریان بسیار محبوب است؛ زیرا کیف پول مشتری می تواند اطلاعات پرداخت مشتری را کاملا ایمن و به صورت رمز گذاری شده ذخیره کند. همین باعث کاهش خطر سرقت و افزایش اعتماد مشتری و در نتیجه افزایش احتمال خرید خواهد شد.

کیف پول مشتریان-3


  • امکان ایجاد برنامه های متنوع

استفاده از کیف پول مشتریان دست شما را در ایجاد برنامه های متنوع برای جذب بیشتر مخاطبان و افزایش احتمال فروش باز خواهد گذاشت. برای مثال شما می توانید برای تشویق مشتریان برای خرید با کیف پول مشتری از تخفیف ها و پاداشه ای مختلف استفاده کنید.

زمانی که مشتریان متوجه شوند می توانند با خرید از طریف کیف پول مشتری مزایای بیشتری به دست بیاورند، تمایل بیشتری به بازگشت به سایت و خرید دوباره خواهند داشت. زیرا احساس می کنند که وفاداری آن ها نسبت به برند شما نادیده گرفته نخواهد شد و شما قدردان آن ها هستید.

  • افزایش امنیت پرداخت

در تجارت الکترونیک یکی از مهم ترین مسائل، امنیت پرداخت است. به همین دلیل یکی از مهم ترین دغدغه های مشتریان و صاحبان سایت ها امنیت پرداخت به حساب می آید. امروزه با سخت گیرانه تر شدن قوانین دولت ها و ارائه دهندگان خدمات، امکان پرداخت با کارت های اعتباری سخت تر شده است؛ زیرا حفظ امنیت این کارت ها سخت است؛ اما کیف پول مشتریان راه حلی برای از بین بردن این مشکل است؛ چون امنیت بیشتری دارد و برای تایید هویت صاحب آن علاوه بر رمز کارت از گذرواژه دوم، تشخیص اثر انگشت و دیگر روش های افزایش امنیت نیز استفاده می شود.

جمع بندی

کیف پول مشتریان یک برنامه کاربردی است که به مشتریان این امکان را می دهد که بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری یا سایر اطلاعات پرداخت خود، خرید های اینترنتی ایمن و راحت تری داشته باشند. اطلاعات کیف پول مشتریان در فضای ابری ایمنی نگهداری می شود و دردسر های کمتری نسبت به سایر روش ها در پیش خواهد داشت.

 

source

توسط