ایسنا/مازندران استاندار مازندران گفت: یکی از راهبردهای دولت سیزدهم حل مساله است، ۲۲۴ واحد راکد استانی در این دولت به چرخه تولید بازگشتند.

سید محمود حسینی‌پور امروز، ۱۰ آذر در مراسم جشن خودکفایی کاغذ و پیشرفت مازندران که در شرکت صنایع چوب و کاغذ استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال۱۳۹۷ موضوع کاغذ تنها در بخش واردات آن مطرح بود و به‌طور کامل ریشه تولید کاغد دولتی زده شده بود و زمانی که دولت کاغذ را به فهرست کالای ضروری افزود احتکار آغاز شد.

وی افزود: یکی از راهبردهای دولت سیزدهم حل مساله است، ۲۲۴ واحد راکد استانی در دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشتند.

حسینی پور گفت: در دولت سیزدهم از مجموع ۱۹۲ واحد تولیدی در تملک بانک، تاکنون ۱۴۳ واحد از تملک خارج شدند.

استاندار مازندران با بیان اینکه از تاکیدهای رییس‌جمهور حل مسائل تولید در استان‌ها است، تصریح کرد: بر پایه این سیاست، مجموعه صنایع چوب و کاغذ مازندران پس از دو سال که در آستانه ورشکستگی بود، به دوره حیات طلایی خود بازگشت.

این مسئول افزود: کارگران این کارخانه چندین ماه حقوق نگرفتند تا این مجموعه به حیات خود بازگردد و این بازگشت را مدیون این عزیزان هستیم.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: بعد از ۲۶ سال دستور مقام معظم رهبری مبنی بر انجام اقدامات بایسته در حوزه کاغذ که روی زمین مانده بود، در دولت مردمی سیزدهم به راه افتاد.

وی بیان کرد: به فرمایش رهبری استان برخوردار از دریا و جنگل نباید فقیر باشد، یکی از منابع مهم صنایع چوب و کاغذ درخت‌ها هستند و با سیاست‌گذاری‌های این دولت بیش از یک میلیارد اصله نهال کاشته خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران به اهمیت تولید کاغذ در عرصه اقتصادی پرداخت و گفت: در کشورهای توسعه‌یافته سازمان‌هایی در این حوزه راه‌اندازی و فعال شدند که در این دولت نیز اجرای این امر در ایران محقق شد.

حسینی‌پور در پایان از تمامی فعالان این حوزه که بستر تولید را در مازندران فراهم کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

source

توسط