با شنیدن کلمه Capcom ذهن گیمرهای بسیاری ناخداگاه به سمت بازی های Resident Evil , Power Stone 2 , Mega Man II و… سوق داده میشود. در این مقاله از سایت پلازا قصد معرفی بهترین بازی های کپکام در تمام دوران را خواهیم داشت.

کمپانی کپکام یکی از مشهورترین توسعه دهندگان بازی های ویدیویی بوده که امضای آن روی عناوین مشهور و برجسته بسیاری به ثبت رسیده است. صنعت بازی های ویدیویی مدیون شرکت های قدیمی بوده که یکی از برترین آنها کپکام بوده است. به جرات میتوان گفت که میراث چشمگیر بازی های رزیدنت اویل به تنهایی توانسته اند سبک ترسناک را یک لول بالاتر بکشند که در این مقاله نیم نگاهی به بهترین بازی های کپکام خواهیم داشت.

فهرست مطالب

بهترین بازی کپکام

در گذشته کپکام که بیشتر روی بازی های آرکید فعالیت داشت رفته رفته خود را به یک توسعه دهنده مستقل و اصلی برای کنسول های بازی خانگی تبدیل کرد. این نقل مکان سبب نواوری و شکوفایی بازی های مختلفی در سبک ترسناک و جنگی شد که امروزه شاهد بسیاری از آنها هستیم. خوشبختانه کپکام حیطه کاری خود را به یک سبک محدود نکرده است و امروزه شاهد طیف وسیعی از ژانرهای مختلف در این زمینه بوده ایم. این توسعه دهنده ژاپنی را به خاطر بشناسید که قصد معرفی برترین بازی های کپکام در تمام دوران را خواهیم داشت.

1. Resident Evil 4؛ بازی های برتر کپکام

1. Resident Evil 4 بازی های برتر کپکام


  • سال انتشار: 2005
  • پلتفرم ها: پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۴، اندروید، نینتندو سوئیچ ، ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 ، مایکروسافت ویندوز ، پلی استیشن 3 و iOS

گیمرهای امروزی و قدیمی یکی از دلایل محبوبیت شرکت کپکام را به بازی های اویل ربط میدهند که بی تردید میتوان گفت یکی از بهترین فرنچایزهای این بازی، Resident Evil 4 بوده است. استفاده از ریشه های اصلی و بهبود یافته که در ژانر وحشت جزو جذاب ترین ها هستند میتواند شما را در دنیای زامبی ها قرار دهد که نقطه عطف آن سبب بوجود آمدن گیم پلی خوبی شد. زاویه دید عالی و دوربین های با کیفیت میتوانند بازی Resident Evil 4 را به شکل بهتری به تصویر بکشانند و داستان عظیم و عالی رزیدنت اویل 4 را به شکل بهتری برایتان روایت کنند. این بازی با انتشار برای پلتفرم های مختلف توانست عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های جهان را به خود اختصاص دهد که موفقیت های بسیار آن سبب شد تا کپکام به دنبال ریمیک بازی Resident Evil 4 در سال 2023 باشد که به محض انتشار توانست امتیاز بالایی را از سوی منتقدین کسب کند.

همچنین بخوانید :

2. Marvel Vs.Capcom 2: New Age Of Heroes؛ بهترین بازی های کپکام

2. Marvel Vs.Capcom 2: New Age Of Heroes بهترین بازی های کپکام


  • سال انتشار : 2000
  • پلتفرم ها : دریم‌کست، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۲، آی‌اواس، بازی آرکید، ایکس‌باکس ۳۶۰، ایکس‌باکس

همانطور که میدانید در طول سال های اخیر شرکت Capcom وظیفه ساخت بازی های مبارزه ای بسیاری را برعهده داشته است. برخی از عناوین مشهور این کمپانی با همکرای شرکت های دیگر نظیر Marvel Comics یا SNK انجام گرفته است که این موضوع سبب حضور شخصیت ها و دنیای مارول در شرکت کپکام شد. بازی Marvel Vs.Capcom 2: New Age Of Heroes در واقع چهارمین نسخه از این فرنچایز بوده که جهان و سبکی آرکید 2.5 بعدی را به نمایش میگذاشت. شخصیت ها و سربازان بازی از سراسر فرنچایز های دیگر آمده اند تا در این نسخه از بازی حضور پیدا کنند. این بازی آزادی بی حد و حصری را در اختیار شما قرار میدهد که در طول گیم پلی میتوانید با شخصیت های مختلفی نظیر کاپیتان آمریکا، دکتر دووم، تانوس و ولورین مواجه خواهید شد که این کاراکترها علیه چون-لی، ریو، موریگان قیام کرده اند. حضور در مکان های مختلف و مبارزه با دشمنان متنوع میتواند گیم پلی خوبی را برای سرگرمی بوجود آورد که پیشنهاد میشود در ادامه لیست با ما همراه باشید.

3. Power Stone 2؛ پرفروش ترین بازی های کپکام

3. Power Stone 2 پرفروش ترین بازی های کپکام


  • سال انتشار : 2000
  • پلتفرم ها : دریم‌کست، پلی‌استیشن همراه، بازی آرکید

از زمانی که بازی Power Stone 2 منتشر شد گیمرهای بسیاری واقعا اعتقاد داشتند که پاور استون هرگز مانند سایر جنگنده های کپکام نتوانست به یک کاراکتر انحصاری در بیاید. بازی Power Stone 2 با هرج و مرج های بسیار بالاخره از سوی مدیران کپکام تایید شد زیرا آنها اعتقاد داشتند که روند فعالیت روی بازی های مبارزه ای در حال بیشتر شدن است و این موضوع میتواند اینده کاری این شرکت را به خطر بیندازد.

همچنین بخوانید :

اما آنها نمیدانستند که در سال 2000 گیمرهای بسیاری در انتظار یک سبک نوین مانند Power Stone 2 هستند و همین موضوع سبب شد تا این بازی بتواند در مدت زمان کوتاهی به تمام نقد های منفی که علیه ش بود پاسخ بدهد. سیستم مبارزه ای مرگبار و سراسر هیجان بازی میتواند ابزار و سلاح های بسیاری را در اختیار شما قرار دهد. از اولین اخبار و نسخه منتشر شده بازی تا به امروز بیش از 23 سال میگذرد اما این پورت هنوز هم به یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین بازی های کپکام تبدیل شده است.

4. Mega Man II؛ برترین ترین بازی های شرکت کپکام

4. Mega Man II برترین ترین بازی های شرکت کپکام


  • سال انتشار : 1988
  • پلتفرم ها : اندروید، آی‌اواس، سیستم سرگرمی نینتندو، وی، پلی‌استیشن، وی یو، DoJa، نینتندو ۳دی‌اس

معماری و جذابیت های موجود در گیم پلی بازی های Mega Man سبب شد تا سرمایه گذاری کپکام روی بازی بیشتر و بیشتر شود و تا به امروز بیش از 10 نسخه از آن منتشر شود. اگر از گیمرهای قدیمی باشید خوب میدانید که اسپین اف Mega Man II با تکیه برسبک اکشن و پلتفرمر خود توانسته به مزیت های بسیاری دسترسی پیدا کند. فرمول بکارگیری شده در این بازی شما را در برابر سطح های استثنایی بسیاری قرار میدهد که در طول گیم پلی با موسیقی متن هیجان انگیز و سراسر جذابیت مواجه خواهید شد. شخصیت های بسیاری در بازی Mega Man II حضور داشته اند که برای هریک داستانی هرچند کوتاه درنظر گرفته شده و این موضوع توانست روی بخش داستانی بازی نقش مهمی داشته باشد.

5. Street Fighter II’: Hyper Fighting؛ بازی های شرکت Capcom

5. Street Fighter II': Hyper Fighting بازی های شرکت capcom


  • سال انتشار : 1992
  • پلتفرم ها : سوپر نینتندو، بازی آرکید، ایکس‌باکس ۳۶۰، وی، وی یو

شاید پیش خود بگویید که محصول 1992 واقعا جزو بهترین بازی های کمپانی کپکام است؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که سری بازی های استریت فایتر که امروزه در سال 2023 منتشر شده و جزو محبوب ترین بازی های مبارزه ای بوده ، تاریخچه خود را مدیون این بازی بوده است. سبک نواوری و سراسر هیجان بازی Street Fighter II’: Hyper Fighting که از پورت 16 بیتی برخوردار بود در روز های اولیه انتشار خود توانست به یکی از بهترین بازی های کپکام تبدیل شود.

همچنین بخوانید :

از مزایای برجسته این بازی میتوان به گیم پلی سریع، وجود حرکات ویژه برای هر شخصیت، تعادل شخصیت ها برای تقسیم بندی درست و اصولی قدرت ها، ویژگی های ظاهری و صداگذاری عالی اشاره داشت. این موارد در سال 1992 یک موهبت بشمار میروند که کپکام با تکه بر چنین مواردی امروزه توانسته نسخه جدیدی از بازی های مبارزات خیابانی را منتشر کند. نظر شما نسبت به بازی Street Fighter II’: Hyper Fighting چیست ؟ آیا اصلا آن را میشناسید؟

6. Monster Hunter: World؛ تمامی بازی های کپکام

6. Monster Hunter: World تمامی بازی های کپکام


  • سال انتشار : 2018
  • پلتفرم ها : پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، مایکروسافت ویندوز

فرنچایز بازی های جهان باز و اکشن و نقش آفرینی Monster Hunter از سال 2004 که برای اولین بار روی پلی استیشن 2 منتشر شدند هنوز هم جزو محبوب ترین عناوین شرکت کپکام بشمار میروند. دنیای بازی های Monster Hunter به ویژه نسخه World بازی میزبان هیولاهای بسیاری بوده که از نظر فنی میتوان Monster Hunter: World را پنجمین نسخه از این سری بازی دانست. ویژگی های بسیاری خط داستانی و اصلی بازی وجود داشته که با حل و فصل نمودن آنها میتوانید به سراغ بخش های تکمیلی و فرعی بروید که این موارد روی تقویت گیم پلی بازی نقش مهم و حیاطی داشته اند.

همچنین بخوانید :

نمیتوان یک بخش یا صحنه را نقطه اوج بازی دانست زیرا این محصول از هیجانات بسیاری برخوردار بوده که این موارد سبب حضور آن در لیست بهترین بازی های Capcom در تمام دوران شده است.

سخن پایانی

مقاله ای که تحت عنوان “بهترین بازی های کپکام در تمام دوران را بشناسید” در اختیار شما قرار گرفته بود به پایان رسید. اگر احساس میکنید که در لیست بهترین بازی های کمپانی کپکام ضعفی دیده میشود لطفا آنرا باما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و یا بازی های پیشنهادی و مدنظر خود را برایمان ارسال کنید تا در بروزرسانی های آینده این مقاله، با نام خودتان در لیست قرار گیرد. بی تردید با انجام چنین کاری به تکمیل شدن سطح کیفی مقاله کمک شایانی خواهید نمود.

منتخب کاربران

source

توسط