گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شبکه اینترنت امروز 27 آبان دچار اختلال شده و دسترسی کاربران به شبکه‌های اجتماعی، برخی سایت‌های داخلی و خارجی مختل شده است.
قطعی و اختلال اینترنت امروز در تهران، مشهد، همدان، گیلان و چند شهر و استان دیگر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: احتمال تبدیل شدن دیجی کالا به یک سوپر اپلیکیشن

به‌روزرسانی خبر؛ شرکت ارتباطات زیرساخت بابت اختلال اینترنت امروز 27 آبان عذرخواهی کرد

روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که از ساعت 9:45 تا 10:25 امروز 27 آبان، اختلالی در شبکه انتقال استان تهران ایجاد شده بود که در نتیجه‌ی آن، ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورهای کشور با اختلال مواجه شد.
روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت ضمن عذرخواهی از هموطنان اعلام کرد که خوشبختانه، اقدامات لازم انجام شده و شبکه اینترنت ایران به حالت عادی بازگشته است. همچنین اعلام شد که در حال حاضر، هیچگونه اختلالی در شبکه ارتباطات زیرساخت وجود ندارد.

علت اختلال اینترنت امروز 27 آبان

خبرگزاری دنیای اقتصادی اعلام کرده که اختلال اینترنت امروز 27 آبان از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال پیگیری است و جزئیات آن به‌زودی اعلام خواهد شد. هرچند که برخی منابع دیگر، از جمله جماران نیوز مدعی شدند که اختلال برطرف شده و دلیل آن، بروز مشکل در برخی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و شبکه اینترنت ثابت بوده است.

نت بلاکس هم اختلال کوتاه مدت در شبکه اینترنت ایران را تایید کرد. به گزارش نت بلاکس، قطعی و اختلال اینترنت امروز 27 آبان بیشتر روی سرویس‌های خارجی مشاهده شده است و در حال حاضر وضعیت اینترنت به حالت عادی برگشته است.

نت بلاکس هم اختلال کوتاه مدت در شبکه اینترنت ایران را تایید کرد.





داده‌های ابرآروان نیز نشان می‌دهند که اختلال اینترنت ایران از حوالی ساعت 9:15 دقیقه رخ داده و تاثیری بر شبکه‌های داخلی نداشته است. ابرآروان همچنین اعلام کرده که دسترسی به اینترنت تا حدود ساعت 10:30 ناپایدار بود.

داده‌های ابرآروان نیز نشان می‌دهند که اختلال اینترنت ایران از حوالی ساعت 9:15 دقیقه رخ داده و تاثیری بر شبکه‌های داخلی نداشته است.





همانطور که گفتیم، دلیل قطعی اینترنت امروز هنوز دقیقا مشخص نیست و باید تا زمان اعلام رسمی علت اختلال اینترنت منتظر بمانیم. با این‌حال برخی مدعی شده‌اند که دلیل قطعی شبکه‌های خارجی، تلاش برای توسعه اینترنت ملی بوده است. البته این موضوع به‌طور رسمی تایید نشده و در حد شایعه است.

بیشتر بخوانید:

source

توسط