اگر دیگر تمایلی به استفاده از تلگرام ندارید، می‌توانید حساب خود را از این پلتفرم پیام‌رسان به‌صورت دائمی حذف و یا موقتا غیر‌فعال کنید. در این مقاله، آموزش دیلیت اکانت تلگرام را به‌صورت گام به گام و با تصویر با شما به اشتراک می‌گذاریم.

تلگرام یک اپلیکیشن پیام‌رسان بسیار عالی با امکانات فراوان است. اما اگر به هر دلیلی بخواهید از یک برنامه دیگر استفاده کنید، امکان آن وجود دارد که به راحتی حذف اکانت تلگرام را انجام دهید. این برنامه پیام‌رسان، در تمام پلتفرم‌ها تنظیمات مستقیمی را برای حذف حساب کاربری ارائه نمی‌دهد. بنابراین، برای خیلی از کاربران این سوال پیش می‌آید که چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم. در این مقاله، بصورت کامل نحوه حذف اکانت تلگرام و غیر‌فعال کردن آن را به شما آموزش می‌دهیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


دیلیت اکانت تلگرام

قبل از حذف اکانت تلگرام لازم است که اطلاعات خود را ذخیره کنید. چرا که بعد از غیر فعال کردن حساب کاربری تلگرام، تمام اطلاعات، چت‌ها و فایل‌هایی که دانلود کرده‌اید پاک می‌شوند و هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد. در نتیجه بهتر است ابتدا اطلاعات و گفتگو‌های مهم را Export کنید.

نحوه Export کردن اطلاعات قبل از غیر‌فعال کردن اکانت

دیلیت اکانت تلگرام



اگر اطلاعات مهمی در تلگرام دارید که می‌خواهید قبل از پاک کردن اکانت، آن‌ها را ذخیره کرده و آنها خروجی بگیرید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید. Export کردن اطلاعات فقط با نسخه دسکتاپ تلگرام‌ امکان‌پذیر است. بنابراین،‌ قبل از هر کاری باید نسخه دسکتاپ تلگرام را دانلود و نصب کنید. سپس، حساب کاربری خود را روی نسخه دسکتاپ فعال کنید و پس از آن، مراحل زیر را انجام دهید.

1- روی منوی همبرگری (سه خط موازی) در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید تا منوی پیمایش نمایان شود. از این قسمت، گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تلگرام



2- حالا روی Advanced کلیک کنید و تا آخر به پایین اسکرول کنید تا گزینه Export Telegram Data را پیدا کنید. نوع اطلاعاتی که می‌خواهید Export کنید را با کلیک کردن روی کادرهای مناسب انتخاب کنید. همچنین می‌توانید محدودیت حجم فایل‌هایی را که EXport می‌شوند، تنظیم کنید. سپس فرمت دانلود را انتخاب کنید. این فرمت می‌تواند JSON یا HTML باشد.

دیلیت اکانت تلگرام



3- روی Export کلیک کنید. بسته به حجم اطلاعات شما، تلگرام ظرف چند دقیقه استخراج را کامل می‌کند. برای مشاهده فایل روی Show My Data ضربه بزنید.

دیلیت اکانت تلگرام



بیشتر بخوانید:

پاک کردن حافظه تلگرام [آموزش تصویری حذف کش Telegram]

نظرسنجی در تلگرام ؛ آموزش تصویری ساخت نظرسنجی در تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام در آیفون

حذف دائمی حساب کاربری تلگرام فقط با iOS و نسخه وب امکان‌پذیر است. البته این به‌معنای آن نیست که کاربران اندروید نمی‌توانند حساب تلگرام را حذف کنند. روش‌هایی برای حذف اکانت تلگرام با شماره تلفن در اندروید و گوگل وجود دارد که با لینک مستقیم انجام می‌شود. در بخش بعدی، این روش را به شما آموزش می‌دهیم. اما برای دیلیت اکانت تلگرام ایفون باید مراحل زیر را انجام دهید:

1- وارد اپلیکیشن شوید‌ و از قسمت گوشه سمت راست تنظیمات را باز کنید.

2- به بخش Privacy and Security بروید.

3- در این منو اسکرول کنید تا به بخش Automatically Delete My Account برسید.

4- در این بخش If Away For را انتخاب کنید.

source

توسط