ایسنا/خوزستان مدیر مخابرات منطقه خوزستان از بهره‌مندی روستای گردشگری کارتا ایذه از اینترنت پرسرعت همراه اول خبر داد و گفت: به دنبال کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی در روستاهای استان هستیم.

رحیم فلاح زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل چهار در دکل همراه اول، روستای کارتا از توابع بخش مرکزی پیان شهرستان ایذه که یک منطقه گردشگری است تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفت و مشترکان در این روستای گردشگری از دیتای همراه با سرعت و کیفیت بالاتر بهره‌مند شدند.

وی افزود: در ادامه اجرای پروژه توسعه و ارتقای ارتباطات سیار در روستاها به منظور بهره‌مندی روستائیان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات، با توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن بستر ارتقای شبکه ارتباطی همراه، با تلاش کارشناسان فنی حوزه معاونت ارتباطات سیار مخابرات خوزستان، تکنولوژی ۴G بر روی دکل روستایی کارتا نصب و راه‌اندازی شد.

فلاح زاده عنوان کرد: برای عملیات توسعه و  ارتقای تکنولوژی سایت کارتا به تکنولوژی نسل ۴، یک سایت واسط به ارتفاع ۴۸ متر در روستای صعب العبور امامزاده سلطان ابراهیم و سه لینک رادیویی حد فاصل کارتا، سلطان ابراهیم، گلزار و تپه گردشگری گلزار نصب شده است.

وی ادامه داد: پس از به‌روزرسانی و وارد مدار شدن این سایت به شبکه ارتباطی همراه اول، ساکنین روستای کارتا ایذه، جاده مواصلاتی و مناطق و روستاهای اطراف و نزدیک، از نعمت اینترنت پرسرعت همراه اول با کیفیت مطلوب برخوردار شدند و مشترکین نیز خدمات دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات دیتایی صوت و تصویر را با سرعت‌ بالا تجربه می‌کنند.

فلاح زاده با بیان اینکه به دنبال کاهش شکاف دیجیتالی، اجرای عدالت ارتباطی و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه اطلاعات ملی در روستاهای استان هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اجرای پروژه ارتقای شبکه ارتباطی همراه در مناطق روستایی استان از جمله این طرح، تحقق چنین مواردی است‌.

انتهای پیام

source

source

توسط