مقام‌های زندان در ایران از اعزام بدون روسری نرگس محمدی به بیمارستان ممانعت کردند

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در صفحه رسمی خانم محمدی در اینستاگرام نوشت: «تا کنون دو بار از اعزام نرگس محمدی ممانعت شده است او باید در تحت مراقبت توسط پزشک معالج قرار بگیرد. این تاخیر عواقبی برای سلامت نرگس دارد، که مسولیت آن با حکومت است.»

صفحه رسمی نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح، روز دوشنبه اعلام کرد: «امروز ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ نرگس محمدی برای دومین بار از ۱۳ شهریور برای اعزام به بیمارستان و انجام سی تی اسکن ریه و اکو قلب به دفتر بند زنان فراخوانده شده و به دلیل سر نکردن روسری، اجازۀ خروج از زندان به او داده نشده است.»

در ادامه این پیام آمده بود: «نرگس و تعدادی از هم بندی هایش از ساعت ۹ صبح در حیاط زندان ایستاده اند تا اعزام انجام شود. طبق اظهار نظر رئیس بند زنان، دادستان دستور داده تحت هیچ شرایطی او بدون روسری به بیمارستان اعزام نشود. نرگس و هم بندی هایش هنوز در حیاط زندان ایستاده‌اند.»

بر پایه پیام منتشر شده در صفحه رسمی خانم محمدی در اینستاگرام، «نرگس اعلام کرده، جمهوری اسلامی در مورد مهسا ژینا امینی و آرمیتا گراوند نشان داد که به دلیل مخالفت زنان با سر کردن حجاب اجباری، جانشان را می‌گیرد و من علی‌رغم نیاز و ضرورت اعزام به بیمارستان قلب ، حاضر به سر کردن روسری نیستم و مسئولیت جان من با حکومت زن ستیز دینی استبدادی است.»


source

توسط