به گزارش تجارت‌نیوز، نگاهی به مسیر تاریک بازار سرمایه و بازدهی نمادهای بورس در هفته دوم آبان نشان می‌دهد شاخص‌های بازار باز هم نزولی بودند و به‌شدت کاهش ارتفاع دادند. اما نزول شدید کندل هفتگی بازار، تنها در دو روز خلاصه می‌شود. چرا که پس از ریزش سهمگین بورس در روزهای ابتدایی و انتهای هفته، بازار سهام تقریبا راه سبزی داشت.

به این ترتیب، برآیند معاملات دومین هفته آبان‌ماه، سقوط 1.58 درصدی شاخص کل بود. چرا که شاخص کل با از دست دادن تراز دو میلیون واحدی در این هفته، از دو میلیون و دو هزار واحد به یک میلیون و 970 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز از 676 هزار واحد با نزول 2.44 درصدی به 660 هزار واحد رسید.

همچنین میانگین روزانه حجم معاملات در این هفته 6 میلیارد و 820 میلیون برگه سهم بود که ارزشی معادل سه هزار و 764 میلیارد تومان را رقم زد. در نهایت نیز نزول شاخص‌های بورسی در این هفته منجر به خروج دو هزار و 616 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بورس شد.

بیشترین بازدهی نمادهای بازار

معاملات بورس هفته دوم آبان نیز به پایان رسید و پرتفوی سهامداران بسیاری از سهم‌ها کوچک شد. اما در این میان نیز برخی از سهم‌ها صعود خوبی داشتند. برای مثال سهام شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران (واعتبار) طی پنج روز کاری بیشتر از 22 درصد رشد کرد و به قیمت 545 تومان رسید.

بیشترین بازدهی





پلاسک و سبهان نیز هر یک به ترتیب صعود 16 و 14 درصدی داشتند و به سطوح 780 و 11905 تومانی رسیدند. از دیگر سهم‌های پربازده این هفته بازار سرمایه می‌توان به اخابر و سدبیر اشاره کرد که حدود 12 درصد رشد کردند.

کمترین بازدهی نمادهای بازار

در مقابل اما سهم‌های کم‌بازده در هفته دوم آبان تعداد بیشتری داشتند. چرا که در این هفته شاخص کل حدود دو درصد پایین آمد و همین موضوع آیینه‌ای برای عملکرد بورس بوده است. از این رو زنگان با ریزش 20 درصدی بیشترین کاهش را در این هفته تجربه کرد و به 7290 تومان رسید.

کمترین بازدهی





گفتنی است چهار سهم تاپکیش، ساذری، لکما و سلار نیز طی این هفته حدود 14 درصد کاهش قیمت داشتند. جدول بالا EPS ،P/E و سایر اطلاعات سهم‌ها را نشان می‌دهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

source

توسط