انتقال پول از ایران به آلمان، می‌تواند دلایل زیادی از جمله پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی، سرمایه‌گذاری، شرکت در سمینار، تجارت و غیره داشته باشد. اما این کار چگونه ممکن است؟ همان‌طور که می‌دانید به علت تحریم شبکه بانکی کشورمان، امکان انتقال پول به بانک‌های بین‌المللی برای ما وجود ندارد. به همین دلیل باید به دنبال راه‌های امن و جایگزین باشیم. استفاده از خدمات صرافی‌ها و شرکت‌های پرداخت ارزی یکی از این ‌راه‌هاست. اگر با این نوع حساب‌ها آشنایی ندارید، با ما در این مطلب از پلازا همراه باشید تا به معرفی راه‌های انتقال پول به آلمان بپردازیم و شرایط و نکات مربوط به آن را شرح دهیم.

فهرست مطالب

بهترین روش‌های ‌انتقال پول از ایران به آلمان
بهترین روش‌های ‌انتقال پول از ایران به آلمان

نحوه انتقال پول از ایران به آلمان چگونه است؟

برای انتقال پول به آلمان، می‌توان از روش‌های مختلفی مانند ارسال حواله، استفاده از شبکه‌های بین‌المللی مبادلات بانکی، استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و تتر، استفاده از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات انتقال پول بین‌المللی مانند WorldRemit و Western Union و استفاده از پلتفرم‌های مبادلات بین‌المللی مانند پی پال و ریا استفاده کرد. قبل از استفاده از هر یک از روش‌های انتقال پول، بهتر است شرایط و سیاست‌های شرکت‌ها را بررسی کنید تا بتوانید انتخاب امن‌ و مطمئن‌تری داشته باشید. در ادامه هریک از این روش‌ها را شرح می‌دهیم.

همچنین بخوانید :

انتقال پول به آلمان با حواله سوئیفت

برای ارسال پول به آلمان می‌توان از حواله سوئیفت استفاده کرد. برای این کار می‌توانید از صرافی‌های مختلفی که خدمات حواله سوئیفت را ارائه می‌دهند، استفاده کنید. کارمزد حواله سوئیفت برای ارسال پول به کشورهای مختلف متفاوت است و بستگی به مبلغ حواله و کشور مقصد دارد. همچنین، کارمزد این حواله، توسط بانک ارسال کننده از شخص ارسال کننده دریافت می‌شود. در برخی موارد، می‌توانید درخواست کنید که کارمزد از مبلغ اصلی کسر شود. معمولاً کارمزد حواله سوئیفت بین 25 تا 60 دلار است و ممکن است بستگی به نوع ارز و کشور مقصد داشته باشد. همچنین، بانک‌های واسطه بین بانک ارسال کننده و بانک مقصد نیز می‌توانند کارمزدی را برای خدمات خود دریافت کنند.

ارسال پول با حواله وسترن یونیون

برای ارسال پول با حواله وسترن یونیون، می‌توانید از سایت‌هایی مانند پانی پی و 20Payment استفاده کنید. برای ارسال حواله، نیاز به مشخصات نام و نام خانوادگی گیرنده وجه به همراه کشور مقصد دارید. کارمزد حواله وسترن یونیون باتوجه‌به میزان مبلغ و کشور متفاوت است. برای محاسبه دقیق میزان کارمزد ارسال پول به آلمان، می‌توانید در منوی محاسبه‌گر ارز وسترن یونیون در سایت‌های مذکور مبلغ درخواستی حواله را وارد کنید. همچنین، سقف انتقال پول در وسترن یونیون، 7500 واحد ارزی به دلار و یورو است.

انتقال پول به آلمان با حواله‌مانی گرام

برای ارسال پول به آلمان با حواله‌مانی گرام، می‌توانید از نمایندگی‌های این شبکه پرداخت ارزی در سراسر جهان استفاده کنید. هزینه و زمان ارسال حواله‌مانی گرام به مبلغ و مقصد موردنظر بستگی دارد؛ بنابراین، باید بررسی کنید که این هزینه برای کشور آلمان به چه صورت است. برخی از وب‌سایت‌هایی که در ایران، ارسال حواله‌مانی گرام را ارائه می‌دهند عبارت‌اند از:

  1. پانی پی
  2. ایرانی کارت
  3. پارس پرداخت
  4. صرافی وندا
  5. صرافی ستین

انتقال پول به آلمان با حواله پی پال

مهم‌ترین مزیت ارسال پول به آلمان با حواله پی پال، سرعت بالای آن است. پول به‌صورت فوری و در عرض چند دقیقه به‌ حساب مقصد منتقل می‌شود. همچنین، استفاده از پی پال برای انتقال پول، بسیار آسان و ساده است و فرایند ثبت‌نام سریع است. هزینه کارمزد با بهره‌مندی از پی پال برای مبالغ کمتر از ۱۰۰۰ دلار به میزان ۷ درصد و برای مبالغ بیشتر به میزان ۶ درصد است. البته در نظر داشته باشید که ممکن است شرایط، مزایا و معایب استفاده از پی پال در آینده تغییر کنند. برای ارسال پول به آلمان با استفاده از حواله پی پال، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا باید یک حساب کاربری در پی پال داشته باشید.
  2. سپس می‌توانید با واردکردن ایمیل یا شماره‌حساب پی پال گیرنده، مبلغ موردنظر را وارد کنید و پول را ارسال کنید.
  3. درصورتی‌که پول به‌ حساب پی پال گیرنده در آلمان واریز شود، او می‌تواند بلافاصله به وجه دسترسی پیدا کند و از آن استفاده کند.

برای آشنایی بیشتر با پی پال می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

ارسال پول به آلمان به پرفکت مانی

پرفکت مانی روش بسیار خوبی برای ارسال پول به آلمان است؛ زیرا این پلتفرم قوانین تحریم را برای ایران انجام نداده است. برای انتقال پول از ایران به آلمان با استفاده از پرفکت مانی، ابتدا باید کوپن یا همان ووچر پرفکت مانی خریداری کنید. این کار را می توانید از طریق وب سایت رسمی یا شرکت‌های فعال در این زمینه انجام دهید. همچنین می توانید کوپن را از طریق روش های پرداخت الکترونیکی مانند حواله بانکی، کارت اعتباری یا پرداخت نقدی دریافت کنید. پس از ثبت نام، می توانید از روش های مختلفی مانند کارت های اعتباری، تراکنش های مستقیم بانکی یا سایر خدمات پرداخت الکترونیکی برای انتقال پول به‌ حساب پرفکت مانی خود استفاده کنید. هنگامی که پول به‌ حساب شما واریز شد، می توانید با واردکردن اطلاعات بانکی مربوطه و تایید تراکنش، آن را از طریق این پلتفرم به ‌حساب بانکی موردنظر خود در آلمان، منتقل کنید. برای آشنایی بیشتر با پرفکت مانی می‌توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید :

انتقال پول به آلمان از طریق وب مانی

برای ارسال پول به آلمان از طریق وب مانی، می‌توانید از سرویس‌هایی مانند وب مانی استفاده کنید. انتقال پول از طریق وب مانی نیز دقیقا مانند پرفکت مانی است. حساب‌ وب‌مانی را می‌توانید از طریق سایت رسمی این شرکت افتتاح و از طریق شرکت‌های فعال معتبر در ایران، حساب خود را شارژ کنید. سپس با استفاده از موجودی خود، نسبت به انتقال پول به آلمان، اقدام کنید. واریز پول با وب مانی، روش خوبی برای ایرانیان است؛ زیرا شرکت وب مانی علیه ایران تحریمی اعمال نکرده و استفاده از آن بسیار آسان است. مقاله زیر را مطالعه کنید تا بهتر با وب مانی آشنا شوید.

همچنین بخوانید :

ارسال پول با حواله ریا

حواله ریا یکی از روش‌های انتقال پول بین‌المللی است که توسط شرکت ریا ارائه می‌شود. با استفاده از حواله ریا، می‌توانید پول را به سراسر جهان ارسال کنید. برای ارسال پول با حواله ریا، می‌توانید از برنامه Ria Money Transfer استفاده کنید که برای دانلود در دسترس است. هزینه درخواستی برای نقدکردن درآمد ارزی با استفاده از حواله بانکی ریا RIA، به عوامل مختلفی مانند مبلغ ارسالی، کشور مقصد و نرخ ارز بستگی دارد. از مزایای حواله ریا می توان به عدم نیاز داشتن به‌ حساب بانکی و برخورداری از سرعت بیشتر نسبت به حواله بانکی است. همچنین، شرکت‌هایی مانند سان اکس پی و کیاسان کارت نیز خدمات حواله را ارائه می‌دهند.

انتقال پول به آلمان با ترانسفر وایز

برای انتقال پول به آلمان، می‌توان از خدمات انتقال پول آنلاین مانند ترانسفر وایز (Wise) استفاده کرد. این سرویس یک روش بسیار عالی است و به کاربران خود امکان تبدیل ارز و انتقال ارز را با هزینه‌ای کمتر نسبت به بانک‌ها را می‌دهد.

ارسال حواله دستی به کمک صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات مالی

یکی دیگر از روش‌های ارسال پول به آلمان، ارسال با حواله دستی به کمک صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات مالی است. صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات مالی به‌صورت دستی، امکان ارسال پول از ایران به آلمان را برای شما فراهم می‌کنند. این خدمات شامل خریدوفروش نقدی ارزهای مختلف، نقل‌وانتقالات ارز در داخل و خارج از کشور، صدور حواله، خدمات مشاوره‌ای حضوری و غیرحضوری، خریدوفروش مسکوک طلای بهار و خدمات مشابه است. برخی از روش‌هایی که این شرکت‌ها برای ارسال پول به خارج از کشور ارائه می‌دهند عبارت‌اند از:

  1. صرافی‌های ارز دیجیتال: این صرافی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا پول را به‌صورت الکترونیکی به خارج از کشور ارسال کنید. برخی از صرافی‌های معروف عبارت‌اند از پی پال و پرفکت مانی.
  2. پلتفرم‌های آنلاین: برخی از پلتفرم‌های آنلاین مانند Zelle و USAHello می‌توانند به شما کمک کنند تا پول را به‌صورت آنلاین به خارج از کشور ارسال کنید.
  3. حواله‌های پولی: برخی از شرکت‌های خدمات مالی مانند Western Union و MoneyGram می‌توانند به شما کمک کنند تا پول را به‌صورت حواله پولی به خارج از کشور ارسال کنید.

انتقال پول به آلمان با ارز‌های دیجیتال

برای ارسال پول به آلمان با استفاده از طریق رمزارزها Cryptocurrency، می‌توان از روش‌های نوآورانه‌ای مانند تتر، بیت‌کوین و اتریوم استفاده کرد. با استفاده از ارزهای دیجیتال، هیچ هزینه اضافه‌ای برای حواله پول پرداخت نمی‌شود، تنها هزینه ای که باید پرداخت کنید، کارمزد شبکه برای انجام عملیات انتقال وجه است.

بهترین روش‌های ‌انتقال پول از ایران به آلمان
بهترین روش‌های ‌انتقال پول از ایران به آلمان

مدارک و شرایط لازم جهت ارسال حواله به آلمان

برای ارسال حواله به آلمان، مدارک و شرایط لازم عبارت‌اند از:

  • نام و نام خانوادگی فرستنده و گیرنده حواله
  • شماره‌تلفن همراه و ایمیل فرستنده و گیرنده حواله
  • مبلغ حواله و ارز موردنظر
  • شماره‌حساب بانکی گیرنده حواله
  • مدارک شناسایی فرستنده و گیرنده حواله، مانند کپی کارت ملی و نامه درخواست حواله با امضا

همچنین، برای ارسال حواله به آلمان، می‌توان از شرکت‌های پرداخت ارزی و مبادله پول استفاده کرد. برای انجام این کار، کافی است با کارشناسان این شرکت‌ها تماس گرفته و یا درخواست خود را از طریق وبسایت آنها ثبت نمایید. پس از بررسی نرخ و شرایط ارسال حواله، اقدام به واریز وجه و ارسال مدارک مورد نیاز کنید. از نظر ما استفاده از این شرکت های واسط بهترین و مطمئن ترین روش برای ارسال پول به کشورهای خارجی می‌باشد.

نکات مهم در ارسال پول از ایران به آلمان

مهم‌ترین نکته‌ای که در ارسال پول از ایران به آلمان باید بدانید، این است که به دلیل تحریم های بین المللی، برخی از روش های انتقال پول از ایران به آلمان ممکن است مشمول محدودیت یا هزینه های اضافی شوند. توصیه می شود قبل از استفاده از هر گونه خدمات، در مورد شرایط و سیاست های فعلی ارائه دهنده خدمات تحقیق کنید.

به چه شهرهایی می‌توان حواله‌کرد؟

با استفاده از روش‌های بالا، به هر شهری از آلمان که مدنظر شماست، می‌توانید پول انتقال دهید؛ زیرا این روش‌‌ها نیاز به‌ حساب بانکی خاصی ندارند و در تمام نقاط دنیا قابل‌استفاده هستند.

چه ارزهایی را می‌توان حواله‌کرد؟

باتوجه‌به پلتفرم و راه‌ انتخابی شما، ريال انواع ارز را می‌توانید انتقال دهید. به‌عنوان‌مثال، درصورتی‌که از پلتفرم‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کنید باید بررسی کنید که آن‌ پلتفرم از چه ارز‌هایی پشتیبانی می‌کند. همچنین، چنانچه از سیستم‌های پرداخت ارزی مانند پی‌ پال استفاده می‌کنید باید در نظر بگیرید که چه ارزهایی را در خود دارد. به‌طورکلی ارسال ارزهای مختلف به روش انتخابی شما بستگی دارد که باید در نظر بگیرید.

سوالات متداول انتقال پول به آلمان

آیا برای انتقال پول به آلمان می‌توان از کارت اعتباری استفاده کرد؟

بله انتقال پول به آلمان با استفاده از کارت اعتباری امکان‌پذیر است. شما با داشتن آدرس کیف پول دیجیتال فرد موردنظر در آلمان، می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری خود، کیف پول فرد موردنظر خود را شارژ کنید.

آیا برای انتقال پول از ایران به آلمان، می‌توان از وب مانی استفاده کرد؟

وب مانی یکی دیگر از گزینه های انتقال پول از ایران به آلمان است. با این حال، به اندازه روش های دیگر مانند انتقال بانکی یا کارت اعتباری محبوب نیست.

برای انتقال مبالغ بالا استفاده از چه روشی بهتر است؟

سوئیفت یکی از روش‌های مهم و شناخته شده برای انتقال پول از ایران به آلمان است. این یک روش امن است که معمولاً برای انتقال مقادیر زیاد پول استفاده می‌شود.

آیا در ایران می‌توان از طریق بانک به آلمان پول ارسال کرد؟

خیر، زیرا کشورمان ایران تحت تحریم‌های شدید بانکی است. به دلیل وجود این تحریم‌ها، امکان ارسال پول به آلمان از طریق بانک وجود ندارد.

جمع‌بندی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، روش‌های مختلفی برای انتقال پول از ایران به آلمان وجود دارد. شما می‌توانید این کار را به‌صورت حضوری و آنلاین انجام دهید. باتوجه‌به اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید، این فرایند می‌تواند از چند ساعت تا چند روز طول بکشد یا هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. تمامی این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. توجه به کارمزد و امنیت بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است کارمزد بالای یک روش، برای شما مقرون‌به‌صرفه نباشد. همچنین پیش از انتخاب صرافی‌ها و شرکت‌های خدمات مالی در خصوص قوانین و شرایط آن‌‌ها اطمینان لازم را حاصل گنید. نظر شما راجع به این موضوع چیست؟ آیا تجربه انتقال پول به آلمان را داشته‌اید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

source

توسط