الن ویک ۲ از آن دسته بازی‌هایی محسوب می‌شود که در دو دنیای متفاوت داستان بازی را روایت می‌کند. یکی بعد تاریکی که به مکان تاریک (Dark Place) معروف است و الن ویک می‌خواهد هرطور شده از این بعد فرار کند و یکی هم بعد دنیای عادی که ساگا اندرسون در آن مشغول حل معمای پرونده فرقه درخت است. اما در این بین در هر دو بعد شاهد نیروهای تاریکی هستیم که گریبان‌گیر سگا و الن هستند و چاره‌ای جز این نیست که سلاحتان را از غلافش خارج کنید. در بازی Alan Wake 2 شاهد سلاح‌های متنوعی هستیم و در ادامه همراه ویجیاتو باشید تا با هم از مکان و ویژگی‌های دقیق هر سلاح خبردار شویم.


ساگا در بازی الن ویک ۲، می‌تواند تا ۵ سلاح مختلف داشته باشد. ۴ سلاح مخفی هستند و باید برای پیدا کردن آن‌ها زمان صرف کنید و تنها ۱ سلاح است که در طول بازی، به صورت پیش‌فرض در اختیار شما قرار می‌گیرد.

PISTOL

آموزش به دست آوردن تمامی سلاح‌های بازی Alan Wake 2 - ویجیاتو
  • مرحله: Return 1 – Invitation
  • مکان: از پیش تعیین شده

در اولین مرحله بازی که شما کنترل شخصیت ساگا را به دست می‌گیرید، سری به دریاچه کالدرون می‌زنید تا پرونده‌ای مرموز را بررسی کنید و در اینجاست که با زدن دکمه‌های D-Pad روی کنترلر متوجه می‌شوید ساگا یک سلاح کمری ساده با خود حمل می‌کند و در واقع این اولین سلاح بازی به شمار می‌رود که از قبل به صورت پیش‌فرض در اختیار شما قرار گرفته است.

SAWED-OFF SHOTGUN

  • مرحله: Return 2 – The Heart
  • مکان: Cauldron Lake General Store

در واقع اولین سلاحی که باید با گشت و گذار در محیط برای شخصیت ساگا پیدا کنید یک شاتگان است که در دومین مرحله از بازی قابل دسترسی است. دقیقا پشت جایی که جنازه افسر نایتینگل قرار دارد فروشگاهی را می‌توانید ببینید که در ورودی آن در سمت مخالف شما قرار گرفته است. با ورود به این فروشگاه یکی از افراد فرقه درخت به شما حمله می‌کند. ابتدا او را شکست دهید و وارد اتاق کوچکی شوید که همان فرد از آن خارج شده بود. سمت راست شما در قفسه‌ای بسته‌شده می‌توانید این شاتگان را ببینید و برای باز کردن قفل آن از کد ۷۳۹ استفاده کنید.

CROSSBOW

  • مرحله: Return 3 – Local Girl
  • مکان: Watery

یکی از سلاح‌های قوی که ساگا می‌تواند آن را دست بگیرد، Crossbow است. این سلاح به نسبت قوی می‌تواند با دو تیر دشمن را از پا دربیاورد اما در مقابل سرعت تعویض تیرهای آن به نسبت بقیه سلاح‌های بازی بسیار کندتر است. در مرحله Return 3 با پیش رفتن به سمت شمال نقشه، خانه‌ای چوبی قرار دارد که می‌توانید در این مکان بازی را نیز ذخیره کنید. در مقابل جعبه‌ای در کنار تیرهای محل تیراندازی قرار دارد که با قفل نگه‌داری شده و برای باز کردن آن می‌توانید از کد ۵۲۷ استفاده کنید تا صاحب این تیر و کمان قوی شوید.

HUNTING RIFLE

  • مرحله: Return 5 – Old Gods
  • مکان: Wellness Center

در ادامه و با ورود به مرحله Return 5 بازی، می‌توانید یک رایفل با برد زیاد را پیدا کنید. در واقع این رایفل در اتاقی کوچک در مقابل Wellness Center در اتاق نگهبانی، قرار دارد. برای باز کردن در اتاق نگهبانی ابتدا باید مدارکی که در این اتاق وجود دارد را پیدا کنید و با حل کردن معما، به این سلاح دسترسی پیدا کنید.

PUMP-ACTION SHOTGUN

  • مرحله: Return 6 – Scratch
  • مکان: Bright Falls Sheriff’s Station

بعد از زنده ماندن در مرحله Old Gods باید به برایت فالز برگردید. در اینجاست که پامپ-اکشن شاتگان درست در زیر میز اتاق کلانتر تیم برکر قرار گرفته؛ مکانی که تا رسیدن به این مرحله از قبل غیر قابل دسترسی بود. بعد از ملاقات سردخانه، کلید این اتاق در دسترس شما قرار می‌گیرد تا بتوانید به این سلاح قوی دسترسی پیدا کنید.


تعداد سلاح‌هایی که الن ویک در بازی به دست می‌گیرد تنها ۳ عدد است که دوتا از آن‌ها طبق داستان بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها یک سلاح است که باید حسابی حواستان را جمع کنید تا آن را از دست ندهید.

FLASHLIGHT AND REVOLVER

  • مرحله: Initiation 2 – Casey
  • مکان: The Dark Place 

زمانی که کنترل شخصیت الن را به دست بگیرید، هیچ سلاحی به شما داده نمی‌شود و باید ابتدا راه خود را به بیرون از ساختمان پیدا کنید. بعد از کمی گشت و گذار در خیابان، ابتدا شاهد کات‌سینی از بازی هستیم و سپس می‌توانید چراغ قوه و ریوالور را به دست بگیرید.

FLARE GUN

آموزش به دست آوردن تمامی سلاح‌های بازی Alan Wake 2 - ویجیاتو
  • مرحله: Initiation 4 – We Sing
  • مکان: Talk Show Studio

یکی از سلاح‌های آشنای بازی که در نسخه اول هم با آن آشنا بودیم Flare Gun است که در کسری از ثانیه می‌تواند نیروهای تاریکی را از بین ببرد ولی در مقابل خشاب‌های آن به شدت کمیاب است. این سلاح نیز در مرحله بازی به صورت خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از روی میز بردارید.

DOUBLE-BARRELED SHOTGUN

آموزش به دست آوردن تمامی سلاح‌های بازی Alan Wake 2 - ویجیاتو
  • مرحله: Initiation 5 – Room 665
  • مکان: Oceanview Hotel

تنها سلاحی در بازی که باید برای شخصیت الن ویک پیدا کنید همین مدل شاتگان است که در ابتدا باید به پشت بام بروید و یک معما را حل کنید. در نهایت به سمت پایین برگردید و با حل معمایی دیگر می‌توانید این شاتگان قوی را صاحب شوید.


source

توسط