علاقه به سرویس اشتراکی محبوب ایکس باکس، یعنی گیم پس (Game Pass)، در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۲ افزایش یافته است. با گیمفا همراه باشید.

مایکروسافت (Microsoft) کمتر از دو هفته می‌شود که مالکیت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را در اختیار دارد و مطالعه اخیر CivicScience نشان می‌دهد که این خرید از هم‌اکنون در حال ایجاد نشانه‌های مثبت خود برای گیم پس است. علاقه به خرید و استفاده از این سرویس افزایش یافته و در عین حال، شک و تردید کمتری در رابطه با آن وجود دارد.

این یافته‌ها بر اساس دو نظرسنجی در آمریکا و با جامعه هدف بزرگسالان گردآوری شده. در این نظرسنجی‌ها از افراد پرسیده شد «حالا که عناوین اکتیویژن بلیزارد به زودی بر روی گیم پس عرضه می‌شوند، چقدر احتمال دارد که مشترک سرویس اشتراکی ایکس باکس شوید؟». سارا شریبر (Sara Shriber)، تحلیلگر CivicScience، می‌نویسد:

در حال حاضر، ۸ درصد از پاسخ‌دهندگانِ نظرسنجی «به احتمال زیاد» در سرویس گیم پس ثبت نام می‌کنند و ۹ درصد نیز هم‌اکنون در حال خرید اشتراک این سرویس هستند. بنابراین، در مجموع ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان، مشترکین جدید و بالقوه گیم پس محسوب می‌شوند (مشترکین قبلی را در نظر نگیرید). این آمار در مقایسه با ۵ درصد «بسیار محتمل» و ۷ درصد «تا حدودی محتمل» برای ثبت نام در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۱) افزایش یافته است.

تعداد افرادی که به مشتریان گیم پس تبدیل نمی‌شوند، از ۸۸ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۸۳ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که افراد زیادی تا قبل از قرارداد مورد بحث، بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را اغلب بدون اشتراک تجربه می‌کردند و همین مسئله، به طور بالقوه خبر خوبی برای این سرویس اشتراکی محسوب می‌شود.


نظر شما در این باره چیست؟

source