قیس کوتی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه واحد اشتغال این نهاد حمایتی، در سرفصل ارزیابی فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان در سال گذشته، موفق به کسب رتبه نخست کشوری شده است، گفت: این رتبه حاصل برنامه‌ریزی و تلاش مناسب و موثر فعالین این حوزه است.

او  با اشاره به معیار‌های ارزیابی فعالیت‌های نوآورانه و دانش بنیان افزود: این ارزیابی در شاخص‌های اصلی، شامل ایجاد مشاغل دانش بنیان، خلاق و فناور، توسعه مشاغل دانش بنیان، برگزاری رویداد‌های تخصصی و ارائه خدمات تجاری‌سازی و تعاملات انجام شده است. در این راستا طبق ارزیابی‌های به عمل آمده خوزستان جزو سه استان برتر دارای بالاترین عملکرد در حوزه توسعه مشاغل نوآورانه و رتبه اول اشتغال در شاخص راهبری شغلی دانش بنیان بوده است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه اشتغالزایی و خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت، از سیاست‌های اصلی کمیته امداد در مبارزه با فقر محسوب می‌شود، گفت: در راستای ایجاد مشاغل خرد و خانگی، تسهیلات ارزان قیمت برای خرید تجهیزات فناورانه از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در اختیار مجریان طرح‌های اشتغال مورد حمایت و راهبران اشتغال این نهاد قرار می‌گیرد.

کوتی ادامه داد: همچنین به منظور کمک به ایجاد زمینه دستیابی به اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و تقویت زمینه‌های اشتغالزایی بر پایه علم و فناوری برای افراد جامعه هدف، تسهیلات برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و استارتاپ‌ها برای خرید تجهیزات، سرمایه در گردش و…   پرداخت می‌شود.

او  گفت: گسترش و توسعه روزافزون مشاغل نوآورانه، فناورانه و دانش‌بنیان در اقتصاد کشور و استقبال کارجویان از این قبیل مشاغل به دلیل ماهیت فناورانه و نوآورانه آنان از یکسو و درآمد مکفی و اغنای شخصیت و موقعیت اجتماعی باعث شده اجرای طرح‌های خلاق، فناورانه و دانش‌بنیان در اولویت برنامه‌های اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱ با شعار “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” قرار گیرد و در راستای اجرای ضوابط و الزامات حوزه اشتغال وخودکفایی، همکاران استان‌ها در این پنج سرفصل اقدام به ارائه خدمات تخصصی به متقاضیان اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کردند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در خصوص توسعه مشاغل دانش بنیان افزود: در سال ۱۴۰۱ از طریق ظرفیت راهبران دانش‌بنیان و کارفرمایان دانش‌بنیان، جامعه هدف شغل ایجاد شده است و از طرفی با پرداخت تسهیلات، زمینه توسعه کسب و کار‌های کارفرمایان و راهبران شغلی نیز فراهم شده است.

کوتی با اشاره به نحوه راهبری شغلی دانش‌بنیان نیز گفت: راهبر شغلی که دارای شرکت دانش‌بنیان است، ظرفیت‌های جدید برای ورود افراد جامعه هدف به کسب و کار‌های نوآورانه و دانش‌بنیان فراهم و تا مرحله درآمدزایی از مجریان طرح‌ها پشتیبانی می‌کند.

او می‌گوید: در این راستا در سال ۱۴۰۱، مشاغل اغلب مرتبط با طرح‌های خدمات کشاورزی پهپادی و پرورش ماهی در استخر‌های کوچک مقیاس اجرا شده است و در این بخش استان خوزستان، بیشترین فراوانی عملکرد را دارد.

source

توسط